users authorizeren
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
- Contacteer:
users authorizeren
ik zal vast wel scheef kijken, maar waar kan ik bij een clean install van phpBB2 de functie vinden om users te moeten authorizeren....
ik heb de functie gevonden om het af te sluiten als het ware... en dit werkt ook.... alleen ik kan nergens het knopje als het ware omzetten zodat deze mensen mogen posten
ik heb de functie gevonden om het af te sluiten als het ware... en dit werkt ook.... alleen ik kan nergens het knopje als het ware omzetten zodat deze mensen mogen posten
Admin -> Gebruikers -> management -> naam invoeren -> OK
Op die pagina staat onderaan "gebruiker is actief", wat nu waarschijnlijk op "nee" staat. Verander dit in "ja" en submit het door op OK te klikken.
Op die pagina staat onderaan "gebruiker is actief", wat nu waarschijnlijk op "nee" staat. Verander dit in "ja" en submit het door op OK te klikken.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
hmmm heb hem al gevonden:
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=483
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=483
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
verduidelijking
wat ik ermee wil...
het forum is alleen toegankelijk voor de mensen die instructeur zijn bij een bepaalde zeilschool...... aangezien dat ophet forum misschien dingen kunnen komen te staan die niet iedereen (lees:ouders van kinderen die wij les geven) hoeven te zien!
daarom wil ik de controle houden over wie zich aanmeld en wie dan ook toegang krijgt tot de fora.....
so far so good..... maar nu komt het:
als iemand zich aanmeld, wordt dat helemaal nergens getoond.., nouja.. na die mod wel een beetje, aangezien er een nieuwe tab in het CP gemaakt is....
maar zo kan iemand 10 dagen op inactive staan zonder dat ik of andere admins het weten...... daarom zou ik willen dat op een of andere manier duidelijk gemaakt wordt (mail/PB/notice op forum index voor admins only) dat er mensen aan het wachten zijn om geactieveerd worden....
hopelijk nu wel een beetje duidelijk?
het forum is alleen toegankelijk voor de mensen die instructeur zijn bij een bepaalde zeilschool...... aangezien dat ophet forum misschien dingen kunnen komen te staan die niet iedereen (lees:ouders van kinderen die wij les geven) hoeven te zien!
daarom wil ik de controle houden over wie zich aanmeld en wie dan ook toegang krijgt tot de fora.....
so far so good..... maar nu komt het:
als iemand zich aanmeld, wordt dat helemaal nergens getoond.., nouja.. na die mod wel een beetje, aangezien er een nieuwe tab in het CP gemaakt is....
maar zo kan iemand 10 dagen op inactive staan zonder dat ik of andere admins het weten...... daarom zou ik willen dat op een of andere manier duidelijk gemaakt wordt (mail/PB/notice op forum index voor admins only) dat er mensen aan het wachten zijn om geactieveerd worden....
hopelijk nu wel een beetje duidelijk?
Een automatisch phpBB mailtje naar de admins voldoet dan toch?? Ik snap zoieso je probleem niet helemaal want als je die "geheime" forums nou gewoon private maakt ziet niemand die zooi zolang ze niet zijn toegevoegd aan de groep die toegang heeft tot die fora. Mensen die zich dan aanmelden (en activeren) zien dan niets en hebben dus ook geen controle nodig.
-
- Contacteer:
dat voldoet jah... maar die krijg ik niet hoor!mosymuis schreef:Een automatisch phpBB mailtje naar de admins voldoet dan toch??
tja das ook een manier.... ik ben niet gewend met groepen te werken.... maar als de hele site prive moet zijn, is het toch netzo handig om alles restrict te zetten....Ik snap zoieso je probleem niet helemaal want als je die "geheime" forums nou gewoon private maakt ziet niemand die zooi zolang ze niet zijn toegevoegd aan de groep die toegang heeft tot die fora. Mensen die zich dan aanmelden (en activeren) zien dan niets en hebben dus ook geen controle nodig.
Dat ligt dus aan je mailinstellingen, want deze phpBB feature doet prima zijn werk.hobbeldebobbel schreef:dat voldoet jah... maar die krijg ik niet hoor!mosymuis schreef:Een automatisch phpBB mailtje naar de admins voldoet dan toch??
Ook waar.hobbeldebobbel schreef:tja das ook een manier.... ik ben niet gewend met groepen te werken.... maar als de hele site prive moet zijn, is het toch netzo handig om alles restrict te zetten....