Database verhuizen naar nieuw forum
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Database verhuizen naar nieuw forum
Ik heb een nieuwe forum aangemaakt (/fora) daarnaast heb ik nog eventje mijn oude forum (/forum) online staan. Ik wil graag het datbase van mijn oude forum over zetten naar mijn nieuwe forum.
Ik maakte een sql backup in MySQL. Daarna restorde ik het db van mijn nieuwe forum. Het duurde een tijd en daarna stond hij opeens op een witte pagina met alleen het adminpannel copytight.
Het oude db was niet toegevoegd aan mijn nieuwe forum.
Hoe zorg ik het dat het wel lukt?
Alvast bedankt :thumb:
Ps:
Naam tabellen oude forum: _phpbb
Naam tabellen nieuwe forum: _fora
Ik maakte een sql backup in MySQL. Daarna restorde ik het db van mijn nieuwe forum. Het duurde een tijd en daarna stond hij opeens op een witte pagina met alleen het adminpannel copytight.
Het oude db was niet toegevoegd aan mijn nieuwe forum.
Hoe zorg ik het dat het wel lukt?
Alvast bedankt :thumb:
Ps:
Naam tabellen oude forum: _phpbb
Naam tabellen nieuwe forum: _fora
Laatst gewijzigd door Grimlock op 17 nov 2005, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Database verhuizen naar nieuw forum
Regel 1). Gebruik de backup & restore mogelijkheden van phpBB *niet*.Grimlock schreef:Het duurde een tijd en daarna stond hij opeens op een witte pagina met alleen het adminpannel copytight.
Backup in phpMyAdmin, bewerk de SQL dump door alle oude tabel prefixes te replacen door de nieuwe, en laad deze weer in op de nieuwe DB in phpMyAdmin.
Re: Database verhuizen naar nieuw forum
Over het algemeen wordt dit inderdaad nogal (sterk) afgeraden, vooral voor foums met mods, maar waarom zit het er dan nog steeds in?mosymuis schreef:Grimlock schreef: Regel 1). Gebruik de backup & restore mogelijkheden van phpBB *niet*.
Of waarom wordt er dan niet gemeld dat als je een backup wilt maken van een forum en db met mods, je dan beter de backup mogelijkheid van MySQL kunt gebruiken?
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
Geen idee. Als ik een wat te vertellen had in het internationale team zou het script al lang geschrapt zijn. Ik kan je wel uitleggen waar het vaak fout gaat, buiten de schuld van phpBB om: mods tabellen worden niet meegenomen, omdat deze niet zijn bijgewerkt in admin_db_utilities.php. Hier is wel een voorziening voor, maar het gebeurt gewoon nooit. De schuld hiervan ligt dus bij de mod auteurs.
Code: Selecteer alles
$tables = array('auth_access', 'banlist', 'categories', 'config', 'disallow', 'forums', 'forum_prune', 'groups', 'posts', 'posts_text', 'privmsgs', 'privmsgs_text', 'ranks', 'search_results', 'search_wordlist', 'search_wordmatch', 'sessions', 'smilies', 'themes', 'themes_name', 'topics', 'topics_watch', 'user_group', 'users', 'vote_desc', 'vote_results', 'vote_voters', 'words', 'confirm');
Bedankt voor de uitleg, weer een stukje wijzer geworden. :thumb:
KNAVIVO DIERENHULP
Maar, ook phpbb vergeet het, eerst met visueel confirmatie, deze update met session keys.mosymuis schreef:Geen idee. Als ik een wat te vertellen had in het internationale team zou het script al lang geschrapt zijn. Ik kan je wel uitleggen waar het vaak fout gaat, buiten de schuld van phpBB om: mods tabellen worden niet meegenomen, omdat deze niet zijn bijgewerkt in admin_db_utilities.php. Hier is wel een voorziening voor, maar het gebeurt gewoon nooit. De schuld hiervan ligt dus bij de mod auteurs.
Code: Selecteer alles
$tables = array('auth_access', 'banlist', 'categories', 'config', 'disallow', 'forums', 'forum_prune', 'groups', 'posts', 'posts_text', 'privmsgs', 'privmsgs_text', 'ranks', 'search_results', 'search_wordlist', 'search_wordmatch', 'sessions', 'smilies', 'themes', 'themes_name', 'topics', 'topics_watch', 'user_group', 'users', 'vote_desc', 'vote_results', 'vote_voters', 'words', 'confirm');
Wat voor mods waren geïnstalleerd op het oude forum? De database wijzigingen die daar mogenlijk voor gemaakt waren, zouden dan nog steeds in de database zitten. Doorgaans is dat geen obstakel, maar wel overbodige ballast.Grimlock schreef:het nieuwe forum heeft geen mods geinstalleerd. Dus de bestanden zijn heel anders. Is dat erg?
Dat kan zoiezo.Grimlock schreef:Kan ik dan iig nog wel de members overplaatsen?
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=201256#201256
- Phpbb-cerphus
Dat hoeft in principe geen probleem te zijn. Er zijn geen functies verwijderd, hooguit verplaatst, en anders ingedeeld. Kijk gewoon rond onder de tabbladen bovenaan de pagina's. En verder kan je de taal terugzetten op Engels bij het inloggen, en anders in het overzicht.
... Maar ik modereer (nog) niet.