forum beheer overnemen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
donders

forum beheer overnemen

Bericht door donders » 08 nov 2005, 12:51

Middag,

Ik 'beheer' momenteel een beginnend forum(versie 2.0.11), ik heb op de forum admin rechten en kan dus berichten verplaatsen, opslot gooien etc.

Wat ik echter niet kan, maar wel heel graag wil leren, is het aanpassen van het forum. Mods installeren ed.

Het forum is gekoppeld aan een site, de programmeur van deze site heeft het te druk om uit te leggen wat ik moet doen om het forum te modificeren??

Aan jullie dus de vraag, wat heb ik nodig om het forum aan te kunnen passen. Heb je daar een ftp proggie voor nodig om je aangepaste bestanden te uploaden etc etc. Ik neem aan dat er een database moet zijn waar naar je bestanden upload.

Vast erg bedankt voor je hulp!!!

ps; hoop dat die in de goede sectie staat!

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 08 nov 2005, 13:04

Eerst en vooral updaten naar versie 2.0.18, je loopt 7 versies achter.
Voor meer info zie: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=23894

Voor het installeren van Mods, zie: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=24

En voor het uploaden van je files heb je inderdaad een FTP programma nodig, over welke de beste is, lopen de meningen nogal uiteen.
Zelf gebruik ik het gratis progje LeechFTP, maar er zijn natuurlijk ook andere zoals bijvoorbeeld Filezilla enz. enz.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

donders

Bericht door donders » 08 nov 2005, 13:18

De inlog gegevens voor het ftp proggie op de server zal ik vast nog krijgen.

En hoe update ik het forum, dan zal ik eerst moeten weten hoe dit allemaal werkt. Hoe bekijk ik die database kan ik die via het admin panel downloaden naar mijn eigen pc. Hoe maak ik een back up.

Ik ben echt volledig leek!!

Ps: hoe kan het toch dat ik steeds mijn admin rechten verlies??
Ik kan inloggen als admin maar ook met mijn naam op de site, met deze naam heb ik dezelfde rechten als admin. Maar af en toe ben ik die in eens kwijt!

XGE_Lithium
Contacteer:

Bericht door XGE_Lithium » 08 nov 2005, 13:40

donders schreef:De inlog gegevens voor het ftp proggie op de server zal ik vast nog krijgen.

En hoe update ik het forum, dan zal ik eerst moeten weten hoe dit allemaal werkt. Hoe bekijk ik die database kan ik die via het admin panel downloaden naar mijn eigen pc. Hoe maak ik een back up.

Ik kan inloggen als admin maar ook met mijn naam op de site, met deze naam heb ik dezelfde rechten als admin. Maar af en toe ben ik die in eens kwijt!
1. Je kunt het forum best simple updaten hoor. Gewoon de nieuwste versie downloaden hier op phpBB.nl en die instaleren!

2. De database download je inderdaad via het AdminControlpanel (ACP).
Zodra je de database binnen hebt, heb je dus ook een back-up.
Via 'Restore database' kun je als het goed is een oude database invoeren, zodat je bepaalde posts weghebt o.d.

3. Dat van die admin rechten? Tja, dat ligt misschien aan je cookie-settings dat je even uitlogt, waardoor het lijkt dat je geen Admin rechten hebt, maar dat weet ik niet zeker

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 08 nov 2005, 13:52

donders schreef:De inlog gegevens voor het ftp proggie op de server zal ik vast nog krijgen.

Zoals gezegd, voor het updaten, zie http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=23894 en om uit te vissen hoe dit werkt, zie http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=24
Bij het updaten van het forum ga je op dezelfde manier te werk als bij het installeren van een Mod.

De database kun je inderdaad via je admin paneel downloaden, maar wees hier voorzichtig mee, als je mods heb geinstalleerd op je forum, loop je grote kans dat niet alle tabellen worden meegenomen.
Een back-up van je database kun je beter uit het admin paneel van je website halen.
Dus niet via het forum, maar rechtsreeks uit je admin paneel van je website.

By the way, admin rechten verliezen is heel wat anders dan het niet ingelogd zijn, waardoor je niet meer als admin binnen kunt komen.
Je bent en blijft admin tot jijzelf of iemand anders je die rechten afneemt.

Bij het opruimen van je cookies, gaan ook je inlog gegevens voor je forum verloren, waardoor je dus opnieuw moet inloggen.
Het kan zijn dat je cookies automatisch worden opgeruimd bij het afsluiten van je browser.
KNAVIVO DIERENHULP

donders

Bericht door donders » 08 nov 2005, 14:25

Ik schuif het voorals nog even op de lange baan, het is me allemaal nog te onduidelijk!

Wat betreft die admin rechten. Die heb ik echt niet meer omdat de link naar het ACP, onderin dus, ook weg is

Groetjes en bedankt voor de reacties!

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 08 nov 2005, 14:27

donders schreef:Ik schuif het voorals nog even op de lange baan, het is me allemaal nog te onduidelijk!

Wat betreft die admin rechten. Die heb ik echt niet meer omdat de link naar het ACP, onderin dus, ook weg is

Groetjes en bedankt voor de reacties!
Die link zie je ook niet nadat je ingelogd bent?
Als dat zo is, heeft iemand je die rechten dus afgenomen.
KNAVIVO DIERENHULP

donders

Bericht door donders » 08 nov 2005, 14:41

Dat zou je denken inderdaad, maar dit is niet het geval hoor. Neem dat maar van mij aan. Dit gebeurt gewoon af en toe spontaan....

Gesloten