MySQL 5.0

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
XP-Rene
Contacteer:

MySQL 5.0

Bericht door XP-Rene » 13 okt 2005, 11:22

MySQL mikt op november voor de release van versie 5 van de open-source database. De laatste testrelease heeft twee weken geleden plaatsgevonden. "Als er geen grote bugs worden gevonden kan de commerciele versie in november worden vrijgegeven", aldus Kaj Arnö, managementlid van MySQL. Release 5 is een belangrijke upgrade. Het product bevat belangrijke aanpassingen en tools zoals triggers, views en stored procedures. Deze nieuwe mogelijkheden zijn al langer gebruikelijk in de databases van Oracle of IBM en zullen de kansen van MySQL in het bedrijfsleven vergroten.

Ook sommige standaard taken zijn meer aangepast aan de wijze die bij de meeste databases gebruikelijk is. MySQL wil hiermee een eventuele overstap gemakkelijker maken. De prijzen zullen niet worden aangepast. De supportprijzen variëren van 495,- tot 3.995,- euro per server per jaar en zijn afhankelijk van het niveau van de ondersteuning.

Bron: Tweakers.net

Gaan de ontwikkelaars van phpBB hier ook nog iets mee doen, en dan met name met betrekking tot de compatibiliteit van phpBB t.o.v MySQL 5.0?
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 okt 2005, 11:28

phpbb werkt al met mysql 5.0. Ik heb lokaal een test draaien, met een rc versie, en werkt perfect. Enige ding is dat de database grootte niet wordt weergeven in acp, maar ook dat is redelijk simpel aan te passen.

Bee

Bericht door Bee » 13 okt 2005, 15:05

Sinds MySQL 4.1 is de codering van het wachtwoord aangepast, en dat kan phpBB dus niet aan. Ook daarvoor is een oplossing, die ik hier regelmatig duidelijk en uitgebreid heb gepost.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 okt 2005, 15:14

Jep, das het enige(OOk al draait op mijn server hij op root zonder wachtwoord).
Voor de db groote:
open
admin/index.php
Zoek:

Code: Selecteer alles

if( preg_match("/^(3\.23|4\.)/", $version) )
vervang met:

Code: Selecteer alles

if( preg_match("/^(3\.23|4\.|5.)/", $version) )

Gesloten