Mod voor het Grafisch aanpassen van het forum uiterlijk

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Angelo bessems
Contacteer:

Mod voor het Grafisch aanpassen van het forum uiterlijk

Bericht door Angelo bessems » 20 sep 2005, 12:40

weet iemand van jullie of er een programma of mod is die het mogelijk maakt het uiterlijk van het forum aan te passen d.m.v. klikken en slepen.(zoals bijv. frontpage of microsoft publisher)
zodat ik er logos kan veranderen.tellers kan invoegen en extra buttons kan plaatsen. zoals hier op het forum bijvoorbeeld. ik vraag dat omdat ik een beginner ben een weinig verstand heb van php.

grtrz angelo

Stef

Bericht door Stef » 20 sep 2005, 12:51

Een forum opmaken doe je gewoon met HTML/CSS. Daar komt geen php bij te pas. Verder kun je de bestanden aanpassen in de templates map. Die je eventueel ook in Frontpage kan invoegen. Maar dat raad ik je niet aan.

Angelo bessems
Contacteer:

Bericht door Angelo bessems » 20 sep 2005, 13:05

dus ik kan gewoon de bestanden laden in frontpage vanuit de templates map in phpbb2.en vandaar uit de layout aanpassen.
ik werk met microsoft publisher en zou het hier dus ook mee mogelijk moeten zijn.
moet ik de extensie van de bestanden dan veranderen van tpl naat html voordat ik ze doe openen ???
en waarom raad je het af het via frontpage of microsoft publisher te doen ???

grtz angelo

Stef

Bericht door Stef » 20 sep 2005, 13:40

Angelo bessems schreef:moet ik de extensie van de bestanden dan veranderen van tpl naat html voordat ik ze doe openen ???
Nee, als het goed is moet je ook *.tpl bestanden kunnen openen.
Angelo bessems schreef:en waarom raad je het af het via frontpage of microsoft publisher te doen ???
Omdat je bij weinig kennis de boel van HTML/CSS gauw het script vernaggelt. Daarbij komt nog dat Frontpage en MS Publisher eigen code aan je forum toevoegen waardoor niet alles goed zichtbaar is in andere browsers.

Probeer daarom de opmaak taal te begrijpen en ermee te leren schrijven.

Angelo bessems
Contacteer:

Bericht door Angelo bessems » 20 sep 2005, 13:46

ok thx duidelijk antwoord.
ik ga het s proberen maar maak wel een goede backup voordat ik de files ga uploaden.

grtz angelo

Gesloten