Mail verzend problemen via forum
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
dutchmetal
Mail verzend problemen via forum
Hallo,
heb net phpBB geinstalleerd en ik was bezig e.e.a af te stellen naar mijn wensen. Alleen ik kwam er achter dat als ik wil registeren en de bevestigingsmail gaat eruit er een foutmelding verschijnt. Uiteraard komt deze melding ook tevoorschijn als ik bv een wachtwoord wil nazenden.
De melding die verschijnt is:
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
Vervolgens heb ik geprobeerd de SMTP te gebruiken van planet. Nou ja dat werkt natuurlijk alleen maar als je iets naar een planet adres wil sturen. Dus smtp van provider gebruiken is geen oplossing. Toen had ik nog een server met een domeintje erop. Ik dacht gebruik ik die:
mail.hotdebbie.com
dan krijg ik alleen als melding:
Ran into problems sending Mail. Response: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
DEBUG MODE
Line : 152
File : smtp.php
Wat te doen? Ik dacht even dat bevestigingsmail niet laten verzenden, maar ja dat schiet niet op, want ook om het wachtwoord op te vragen enz heb je die mail nodig.
heb net phpBB geinstalleerd en ik was bezig e.e.a af te stellen naar mijn wensen. Alleen ik kwam er achter dat als ik wil registeren en de bevestigingsmail gaat eruit er een foutmelding verschijnt. Uiteraard komt deze melding ook tevoorschijn als ik bv een wachtwoord wil nazenden.
De melding die verschijnt is:
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
Vervolgens heb ik geprobeerd de SMTP te gebruiken van planet. Nou ja dat werkt natuurlijk alleen maar als je iets naar een planet adres wil sturen. Dus smtp van provider gebruiken is geen oplossing. Toen had ik nog een server met een domeintje erop. Ik dacht gebruik ik die:
mail.hotdebbie.com
dan krijg ik alleen als melding:
Ran into problems sending Mail. Response: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
DEBUG MODE
Line : 152
File : smtp.php
Wat te doen? Ik dacht even dat bevestigingsmail niet laten verzenden, maar ja dat schiet niet op, want ook om het wachtwoord op te vragen enz heb je die mail nodig.
-
dutchmetal
Jazeker is die er, maar zoals je zelf al bedacht had wordt het mailsysteem inderdaad voor meer gebruikt als registratie alleen.dutchmetal schreef:Is er een manier om het mail gebeuren in phpBB tijdelijk uit te zetten misschien? Dan maar geen bevestigingsmailtje, maar dan kan ik iig verder zonder foutmeldingen.
-
dutchmetal
Klopt ja. Teminste, ironisch genoeg heb ik aan een hoop andere functies gedacht, maar het wachtwoord vergeten nu juist weer niet. Daarvoor nog:
Code: Selecteer alles
#
#-----[ OPEN ]------------------------------------------
#
templates/phpBBmmm/login_body.tpl
#
#-----[ DELETE ]------------------------------------------
#
<tr align="center">
<td colspan="2"><span class="gensmall"><a href="{U_SEND_PASSWORD}" class="gensmall">{L_SEND_PASSWORD}</a></span></td>
</tr>-
dutchmetal
-
dutchmetal
-
dutchmetal
-
dutchmetal