registreer problemen: username already taken

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
kamiel

registreer problemen: username already taken

Bericht door kamiel » 07 jul 2005, 13:29

een tijdje terug werd me forum versie 11 gehackt.

heb het voornaamste kunnen oplossen, kan weer posten edm

nog 1 probleem:
nieuwe personen kunnen niet meer registreren.
als je klikt op ik stem toe met de voorwaarden etc...

dan krijg je
Sorry, but this username has already been taken.
zou een upgrade helpen of kan ik het ergens manueel fixen.
upgraden heb ik nog nooit gedaan.
het forum heeft zich via een c-panel geinstalleerd...

kamiel

Bericht door kamiel » 07 jul 2005, 13:34

ahum :oops: het is versie 5

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 07 jul 2005, 13:39

jah :roll: we zijn nu aan .16 mss kun je best effe updaten en dan terug komen ;-)

kamiel

Bericht door kamiel » 07 jul 2005, 13:41

moet ik dan 5 naar 6 etc tot aan 16 :?
of kan ik beter 16 installeren en de database overzetten?

en hoe zet ik dan best de database over? ergens een goeie handleiding daarover?

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 07 jul 2005, 13:43

http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8

maak in ieder geval een backup van je database en je forum en smijt het er dan gewoon over en zie of het lukt lukt het niet dan smijt je je ouwe terug en moet je stuk per stuk weer updaten van .5 naar .16

Stef

Bericht door Stef » 07 jul 2005, 14:18

Ehm svensson je geeft hier heel slecht advies.

Je kunt je de database gewoon laten staan, is je forum gemod, dan moet je van 2.0.6 naar 2.0.16 gaan.

Is dit niet het geval dan download je gewoon de changed files en schrijf je de bestanden over en update je de database.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 08 jul 2005, 10:41

zie niet in waarom

Bas
Contacteer:

Re: registreer problemen: username already taken

Bericht door Bas » 08 jul 2005, 12:02

kamiel schreef:een tijdje terug werd me forum versie 11 gehackt.

heb het voornaamste kunnen oplossen, kan weer posten edm

nog 1 probleem:
nieuwe personen kunnen niet meer registreren.
als je klikt op ik stem toe met de voorwaarden etc...

dan krijg je
Sorry, but this username has already been taken.
zou een upgrade helpen of kan ik het ergens manueel fixen.
upgraden heb ik nog nooit gedaan.
het forum heeft zich via een c-panel geinstalleerd...
Dit komt waarschijnlijk doordat de gebruiker Anonymous niet meer bestaat. Zoek even rond op phpBB.nl, en je vindt de query ervoor vast wel ;)

Zendra

Bericht door Zendra » 08 jul 2005, 16:37

svennson schreef:zie niet in waarom
Zeker weten? Stef gaf hier juist een duidelijk oplossing, wat hoogstwaarschijnlijk ook nog kan werken.

Aangezien het moeilijk lijkt, is het eigenlijk wel meteen de makkelijkste manier, i.pv. zelf alles handmatig te doen.

kamiel

Bericht door kamiel » 08 jul 2005, 22:11

Stef schreef:Ehm svensson je geeft hier heel slecht advies.

Je kunt je de database gewoon laten staan, is je forum gemod, dan moet je van 2.0.6 naar 2.0.16 gaan.

Is dit niet het geval dan download je gewoon de changed files en schrijf je de bestanden over en update je de database.
met gemod vermoed ik dat je het over de xtraatjes hebt die standaard niet in 2.0.5 zitten...

die heb ik dus niet.

dus enkel de changed files, [waar kan ik die vinden?] overschrijven en de database updaten... hoe kan ik de database updaten? :oops:
bas schreef:Dit komt waarschijnlijk doordat de gebruiker Anonymous niet meer bestaat. Zoek even rond op phpBB.nl, en je vindt de query ervoor vast wel
die query staat ongetwijfeld in 1 van de forum bestanden, als iemand me kan vertellen welk bestand het is en ik overschrijf het foute bestand met een nieuwe versie [2.0.5], zou het dan ook werken?

mss eerst eens de oplossing van bas proberen en als dat niet lukt de oplossing van stef proberen?

kamiel

Bericht door kamiel » 08 jul 2005, 22:15

o ja, er had er zich eentje dubbel geregistreerd, die heb ik via de database eruit gewipt, ging niet via het forum

registratie datum was 1970 dacht ik, kon ook 1980 zijn

ik ben gek

Bericht door ik ben gek » 09 jul 2005, 08:23

leuk dat je de hint geeft de chancedfiles te downloaden maar dat zijn aleen de veranderingen van .16 toch? maar de veranderingen van 2.0.10 staan er dan niet in :s of denk ik nu verkeerd?

kamiel

Bericht door kamiel » 16 jul 2005, 00:10

Stef schreef:Ehm svensson je geeft hier heel slecht advies.

DIE changed files, waar kan ik die vinden
en hoe moet ik die database updaten???

hebben jullie ergens een link naar bovenstaande?

:thumb:

supperbas
Contacteer:

Bericht door supperbas » 16 jul 2005, 09:16

Code: Selecteer alles

INSERT INTO phpbb_users (user_id, user_active, username, user_password, user_session_time, user_session_page, user_lastvisit, user_regdate, user_level, user_posts, user_timezone, user_style, user_lang, user_dateformat, user_new_privmsg, user_unread_privmsg, user_last_privmsg, user_emailtime, user_viewemail, user_attachsig, user_allowhtml, user_allowbbcode, user_allowsmile, user_allowavatar, user_allow_pm, user_allow_viewonline, user_notify, user_notify_pm, user_popup_pm, user_rank, user_avatar, user_avatar_type, user_email, user_icq, user_website, user_from, user_sig, user_sig_bbcode_uid, user_aim, user_yim, user_msnm, user_occ, user_interests, user_actkey, user_newpasswd) VALUES('-1', '0', 'Anonymous', '', '0', '0', '0', '1082539867', '0', '0', '0.00', NULL, '', '', '0', '0', '0', NULL, '0', '0', '1', '1', '1', '1', '0', '1', '0', '1', '0', NULL, '', '0', '', '', '', '', '', NULL, '', '', '', '', '', '', '');
Voeg dit toe in je mysql database gebrijk hiervoor phpmyadmin :P of zo iets

kamiel

Bericht door kamiel » 16 jul 2005, 11:27

supperbas schreef:

INSERT INTO phpbb_users (user_id, user_active, username, user_password, user_session_time, user_session_page, user_lastvisit, user_regdate, user_level, user_posts, user_timezone, user_style, user_lang, user_dateformat, user_new_privmsg, user_unread_privmsg, user_last_privmsg, user_emailtime, user_viewemail, user_attachsig, user_allowhtml, user_allowbbcode, user_allowsmile, user_allowavatar, user_allow_pm, user_allow_viewonline, user_notify, user_notify_pm, user_popup_pm, user_rank, user_avatar, user_avatar_type, user_email, user_icq, user_website, user_from, user_sig, user_sig_bbcode_uid, user_aim, user_yim, user_msnm, user_occ, user_interests, user_actkey, user_newpasswd) VALUES('-1', '0', 'Anonymous', '', '0', '0', '0', '1082539867', '0', '0', '0.00', NULL, '', '', '0', '0', '0', NULL, '0', '0', '1', '1', '1', '1', '0', '1', '0', '1', '0', NULL, '', '0', '', '', '', '', '', NULL, '', '', '', '', '', '', '');
Voeg dit toe in je mysql database gebrijk hiervoor phpmyadmin :P of zo iets
heb phpmyadmin of zoiets maar waar of onder welke naam moet ik bovenstaande invoegen en wat zal bovenstaande dan oplossen?

http://www.naam.com/forum/profile.php?m ... greed=true

op die pagina krijg ik gelijk het bericht dat de gebuikersnaam al bestaat, terwijl ik eigenlijk een invulblad zou moeten krijgen???

heb al es profile.php gewist en een vers exemplaar opgezet maar probleem blijft...

en van dat updaten naar 16 snap ik de ballen

Coen

Bericht door Coen » 16 jul 2005, 11:30

Dit moet je dus uitvoeren als SQL querry en niet ergens inzetten!
supperbas schreef:

Het zal er voor zorgen dat de Anonymous user weer terug komt en dat je forum weer normaal registraties kan afhandelen! :bier:

supperbas
Contacteer:

Bericht door supperbas » 16 jul 2005, 11:41

Laatst gewijzigd door supperbas op 16 jul 2005, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

ik ben gek

Bericht door ik ben gek » 16 jul 2005, 11:57

oke het is duidelijk al is het niet voor mij bedoelt...

supperbas
Contacteer:

Bericht door supperbas » 16 jul 2005, 12:02

zal je nog zien dat er altijd mensen zijn die het nog niet snappen :wink: (maar daar leen ik geen support aan uit :P)

kamiel

Bericht door kamiel » 16 jul 2005, 13:09

sorry voor de lastige vragen maar leer nog iedere dag bij...
net als vandaag...

:thumb: :thumb:

alles werkt weer :bier: :bier:

:wave:

Gesloten