email foutmelding

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Crashpilot

email foutmelding

Bericht door Crashpilot » 26 jun 2005, 23:30

ok na de search gebruikt tehebben kom ik alleen maar berichten tegen met gebruik de search eens
nu krijg ik een foutmelding en ik krijg het maar niet weg

Algemene Fout

Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : emailer.php

deze kreeg ik eerst

nu krijg ik deze

Ran into problems sending Mail. Response: 503 AUTH command used when not advertised

DEBUG MODE

Line : 125

da betekend dat ik ergens een fout heb gemaakt
ik heb php.ini geopend en daar bij smtp gegevens mail.home.nl
ingevult
nu ben ik naar me admin panel gegaan en ook daar mail.home.nl ingevult en de gebruikersnaam en wachtwoord ingevult
maar niks help

wie kan me met deze fout helpen ik ben nu al 4 dagen bezig om deze fout weg tekrijgen maar het lukt me niet

ik gebruik de laatste versie van phpbb dus 2.0.15 geloof ik dat het was
ik gebruik wamp als server <-- maar daar hebben jullie denk ik niet veel aan

hier is me forum adress http://www.Dutch-Lan-Group-Forum.tk

ik hoop dat ik de winnende antwoord krijg want de seach geeft het antwoord maar niet

gr crashpilot

Bee

Bericht door Bee » 27 jun 2005, 09:25

... Maar ik modereer (nog) niet.

Crashpilot

Bericht door Crashpilot » 27 jun 2005, 16:07

ok die had ik dus niet gezien maar da zijn foutmelding die ik eerst had ik heb nu alles ingevult zelf php.ini geopend en daar me @home mail in gedaan en nu krijg ik deze

Ran into problems sending Mail. Response: 503 AUTH command used when not advertised

DEBUG MODE

Line : 125

nu weet ik niet waar de fout zit want als ik zoek op php.ini in me zoek dan komt er niks van windows folder alleen me server en daar staan er 4 ofzo in maar terug op me vraag waar kan het aan liggen en is het zo opgelost want als iemand registreer dan moet hij 2 x inloggen en dan pas kan hij iets doen en das allemaal het gevolg van deze foutmelding denk ik

Crashpilot

Bericht door Crashpilot » 27 jun 2005, 18:06

ok na wat speur werk en met behulp van een msn vriend heb ik het probleem opgelost

nu zet ik hier de oplossing neer voor als je op localhost draait en je smtp server van je provider neit werkt

je hebt eerst notepad 2 nodig daarmee kun je de regels zoeken heel makelijk en goed programma

dan ga je naar regel 234
en haal je de regel

Code: Selecteer alles

if (!$result)
		{
			message_die(GENERAL_ERROR, 'Failed sending email :: ' . (($this->use_smtp) ? 'SMTP' : 'PHP') . ' :: ' . $result, '', __LINE__, __FILE__);
		}

return true;
	}
gooi deze regel eruit nu ben je nog niet klaar maar je bent er bijna

ga nu naar regel 367 dan zie je dit staan

>?

zet er dit nu boven }

dus de code is dit
das de oude code

en dan word het dus zo

Code: Selecteer alles

}
?>
zo moet ie worden dus

en nu ben je van de meldingen af teminste zo lukt het met versie 2.0.15

als er nog vragen zijn of je snap iets niet vraag het ik kan je met deze 2 regels helpen en waarom ik deze verwijderd heb ik gebruik geen activatie mail
ik had alles geprobeert om toch die mail aan de praat tekrijgen maar op regel 234 is gewoon iets fout getypt want er al standaart instaat en daar is deze truk voor om het optelosssen

ik hoop dat ik hier een hoop mensen een plezier mee doe

met vriendelijke groetjes crashpilot

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 jun 2005, 19:12

Hallo, dit is natuurlijk niet zoals het moet. De fout is er nog steeds, alleen wordt hij niet meer weergeven, en krijg je geen email toegestuurd ;)

Crashpilot

Bericht door Crashpilot » 27 jun 2005, 19:16

paulus schreef:Hallo, dit is natuurlijk niet zoals het moet. De fout is er nog steeds, alleen wordt hij niet meer weergeven, en krijg je geen email toegestuurd ;)
klopt maar het is maar ik kan nu als test user beterder inloggen en ik krijg bedank u bent geregistreet en ik mag inloggen dus bij mij helpt dit zeker in de zin van geen activatie mail als je het toch wilt moet je de 2 de link pakken van de support

een klei tipje als je de fout weer wilt laten zien gewoon je orcinele mailer.php weer terug zetten

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 jun 2005, 19:20

Je meot gewoon een goede smtp server invullen. Dit is onzin.

Crashpilot

Bericht door Crashpilot » 27 jun 2005, 19:29

paulus schreef:Je meot gewoon een goede smtp server invullen. Dit is onzin.
tja maar ik blijf niet 1 week rotzooien terwijl ik geen activvatie mail wil sturen ook uitgezet me mail gegevens overal ingevult en dan nog niet werken dan maar zo ik zie die fout melding niet en hij werkt nu wel beterder me member moest eerst 2 x inloggen voordat ie werkelijk ingelogt was en nu kan hij ineenkeer inloggen dus ik zie verbetering
wat jij doet kan ook maar het werkt niet altijd als je zelf een servertje hebt zonder mail server

het is dus wel handig als je een servertje hebt en dus geen activatie mail hebt aanstaan kun je het zo uitzetten heel die foutmelding

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 jun 2005, 19:38

En wat dacht je vand e andere functies die het gebruiken? Nieuwe PM, nieuwe bericht in topic, bulk mail enz?

Crashpilot

Bericht door Crashpilot » 28 jun 2005, 23:24

paulus schreef:En wat dacht je vand e andere functies die het gebruiken? Nieuwe PM, nieuwe bericht in topic, bulk mail enz?
als het goed is werken die gewoon nog zelf niet uitgetest maar bulk email heb ik niet nodig pm en nieuw bericht tja nog niet getest maar ik heb alleen de melding weggehaalt ik heb niet heel de mail funtie gesloopt ik wou alleen van die melding af zodat me geregistreerde members geen last er van hebben

ik ga die dingertjes effe testen en dan laat ik wel een bericht achter

ps. deze tip is ook alleen maar bedoelt voor iemand die mods enz wil testen

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 29 jun 2005, 08:23

Mail.home.nl heeft geen gebruikersnaam/wachtwoord nodig, maar kan alleen bereikt worden vanaf servers die op het @Home-netwerk zijn aangesloten.

nl1sms

Bericht door nl1sms » 30 jun 2005, 07:05

Kortom.... gebruik hotpop.com als smtp server want die kan je van iedere computer bereiken of ga over na een betaalhost want dan ben je gelijk van deze ellende en zoveel meer ellende af ;)

Groetjes Thijs

Crashpilot

Bericht door Crashpilot » 30 jun 2005, 17:42

Bas schreef:Mail.home.nl heeft geen gebruikersnaam/wachtwoord nodig, maar kan alleen bereikt worden vanaf servers die op het @Home-netwerk zijn aangesloten.
ja en dat werkte dus bij mij niet ik zit achet een netwerk van @home maar die mail bleef het maar niet doen
nl1sms schreef:Kortom.... gebruik hotpop.com als smtp server want die kan je van iedere computer bereiken of ga over na een betaalhost want dan ben je gelijk van deze ellende en zoveel meer ellende af

Groetjes Thijs
deze deed het bij mij helemaal niet ik had alles goed ingevult en nog deed ie niks

Bee

Bericht door Bee » 30 jun 2005, 18:40

Je moet ook een account hebben bij hotpop, en een emailadres dat eindigd op @hotpop.com gebruiken.
... Maar ik modereer (nog) niet.

nl1sms

Bericht door nl1sms » 02 jul 2005, 10:32

Ja en als smtp server smtp.hotpop.com invullen !

Crashpilot

Bericht door Crashpilot » 08 jul 2005, 16:09

ja da klopt maar het werkte niet echt ik heb me hotpop email met wachtwoord en de smtp gegevens helemaal ingevult maar hij deed het nog niet

Crashpilot

Bericht door Crashpilot » 16 jul 2005, 11:01

ok die foutmelding is nu wel weg maar ik denk dat ik hem teruggahalen en kijken of ik daar een oplossing voor weet want ik moet nu zelf 2 x inloggen voordat ie inlogt en das niet handig

mss wil iemand er effe naar kijken ?

Coen

Bericht door Coen » 16 jul 2005, 11:04

Als je problemen met inloggen hebt, dan ligt dat vaak eraan dat je domein en scriptpad niet goed staan in je Administratie Paneel (ACP).

Controleer dit via; ACP - Algemeen Beheer - Configuratie :bier:

Crashpilot

Bericht door Crashpilot » 16 jul 2005, 11:07

Prophecy schreef:Als je problemen met inloggen hebt, dan ligt dat vaak eraan dat je domein en scriptpad niet goed staan in je Administratie Paneel (ACP).

Controleer dit via; ACP - Algemeen Beheer - Configuratie :bier:
ja maar die staan goed dus ik snap er niks meer van

maar ik heb nu wel die hotpop ingestelt en ik krijg deze fout moet ik een poort open gooien ofoz ?

foutmelding
Ran into problems sending Mail. Response: 550 : Sender address rejected: Access Denied: This server is for HotPOP.com users ONLY, email support@HotPOP.com for assistance.

DEBUG MODE

Line : 152
File : smtp.php

Coen

Bericht door Coen » 16 jul 2005, 11:09

Misschien moet je eens het advies van de foutmelding opvolgen, neem eens contact op met de mensen van Hotpop. Misschien kunnen zij zo vertellen waar jij ergens een instelling moet wijzigen of dat het op een heel andere manier moet worden gedaan in combinatie met phpBB!

Gesloten