Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Cyberdevil
Bericht
door Cyberdevil » 09 jun 2003, 13:17
Ik heb samen met nog een paar mensen een forum. En wij gebruiken samen 1 beheerder account. Nu is het probleem dat al wijinloggen en wij drukken op admin panel dat er dan een apart login scherm komt. Waarvan het gewone beheerders paswoord niet werkt.
Jullie moeten dat zeker ook al eens gekregen hebben. Wat doe ik eraan ??

-
MeDieViL
-
Contacteer:
Bericht
door MeDieViL » 09 jun 2003, 13:30
wat bedoel je?? als je bent ingelogd met beheerder kan je toch via de link naar administratie paneel gaan???
-
Cyberdevil
Bericht
door Cyberdevil » 09 jun 2003, 13:32
Zou normaal moeten ja. Maar bij ons komt er dan weer opnieuw een login scherm. Maar dan wel een ander. Zo'n Windows authorization ofzo.
-
MeDieViL
-
Contacteer:
Bericht
door MeDieViL » 09 jun 2003, 13:45
wtf?? wat heb jij met je forum gedaan????
-
Cyberdevil
Bericht
door Cyberdevil » 09 jun 2003, 13:47
Niks.

-
FlorisD
-
Contacteer:
Bericht
door FlorisD » 09 jun 2003, 15:05
Dan staat er waarschijnlijk een .htaccess icm .htpasswd in de map admin van het forum of is dit ingesteld in de admin van de siteruimte.
Haal dit eraf en het zal weer werken.
-
Cyberdevil
Bericht
door Cyberdevil » 09 jun 2003, 15:14
Cyberdevil schreef:
Krijg ik als 2de login. En heb die map zelf niet beveiligd.
Nee dus

-
chatgek
Bericht
door chatgek » 09 jun 2003, 15:14
Dat komt er niet zomaar te staan... Dat moet je handmatig doen

-
Cyberdevil
Bericht
door Cyberdevil » 09 jun 2003, 15:46
Ow. Dus het heeft zeker niks met phpBB te maken? Hoe kan ik dan in die admin geraken ?

-
FlorisD
-
Contacteer:
Bericht
door FlorisD » 09 jun 2003, 15:48
Cyberdevil schreef:Ow. Dus het heeft zeker niks met phpBB te maken? Hoe kan ik dan in die admin geraken ?

Door de beveiliging eraf te halen. Misschien heeft een andere admin dat wel gedaan zodat de rest er niet bijkan?
Je moet via de webadmin (als je PLESK of Ensim oid hebt) of via de FTP de beveiliging verwijderen. Het zijn de bestanden in de map /admin van het forum die beginnen met .ht
-
DyN4m!c
Bericht
door DyN4m!c » 09 jun 2003, 15:49
Dit lijkt me eerder het scherm welke je krijgt als je naar PhPMyAdmin gaat. Heb ik gelijk? Als je hiernaartoe gaat, dan krijg je inderdaad zo'n pop-up. Je moet dan verbinding maken met de server waarop je DB is geplaatst. Daarom moet je je nog een keer aanloggen. Kan zijn dat ik er helemaal naast zit, maar heb dit binnen een forum nog nooit meegemaakt. En volgens mij kan het forum helemaal niet zulk soort schermen oproepen.
Voorbeeld:
http;//
www.forumnaam.com/phpMyAdmin
-
FlorisD
-
Contacteer:
Bericht
door FlorisD » 09 jun 2003, 15:53
DyN4m!c schreef:Dit lijkt me eerder het scherm welke je krijgt als je naar PhPMyAdmin gaat. Heb ik gelijk? Als je hiernaartoe gaat, dan krijg je inderdaad zo'n pop-up. Je moet dan verbinding maken met de server waarop je DB is geplaatst. Daarom moet je je nog een keer aanloggen. Kan zijn dat ik er helemaal naast zit, maar heb dit binnen een forum nog nooit meegemaakt. En volgens mij kan het forum helemaal niet zulk soort schermen oproepen.
Voorbeeld:
http;//
www.forumnaam.com/phpMyAdmin
Dat is er gewoon handmatig door iemand in gezet. Hij hoeft alleen maar in de webadmin of via FTP die bestanden te verwijderen en het is opgelost, als het goed is.
-
Cyberdevil
Bericht
door Cyberdevil » 09 jun 2003, 15:53
Laat maar. Probleem is opgelost.
-
chatgek
Bericht
door chatgek » 09 jun 2003, 15:54
misschien omdat je het password weet of zo? Maar ik weet wel
dat je zoeits niet zomaar erin krijgt, en het niet bij phpBB zit

-