Voor 1 iemand het forum aanpassen tot overzichtelijk!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Eefjuh
Contacteer:

Voor 1 iemand het forum aanpassen tot overzichtelijk!

Bericht door Eefjuh » 07 jan 2005, 14:36

Bij forumbeheer --> permissies, kun je instellen dat bepaalde groepen dingen WEL of NIET zien.

Aangezien mijn forum een slechtziende heeft, zou ik voor haar een groep daarbij willen maken, zodat ik voor haar op de manier van permissies wat dingen kan weglaten zodat het voor haar allemaal overzichtelijker word.

Maar hoe doe ik dat?

Er is namelijk wel een groep prive, maar hoe voeg je iemand toe tot een groep?

Stef

Bericht door Stef » 07 jan 2005, 14:46

Als ik jou was zou ik een extra stijl erbij maken en dan kan diegene het in zijn of haar profiel kiezen.

Eefjuh
Contacteer:

Bericht door Eefjuh » 07 jan 2005, 14:57

Ik heb voor haar al een stijl aangemaakt, gaat helemaal prima nu en ze kan nu ook forummen.

Het probleem is juist dat als je lig bent van mijn site je bepaalde catagorieen en fora krijgt te zien.

Dit zijn er best veel, en ik wil dit graag voor haar verminderen.

Ik heb bijvoorbeel ingesteld dat gasten bepaalde catagorieen niet kunnen zien, die leden wel kunnen zien.

Nou zou ik dus voor haar ook zoeits willen maken dat ze niet alles ziet en dat het voor haar veel overzichtelijker word.

Dit omdat ze een stijl heeft met een groot lettertype en het forum nu zeker een meter lang is :P

Bee

Bericht door Bee » 07 jan 2005, 15:19

Als je admin bent, of de moderator van een groep, kan je vanuit het groupcp (groupcp.php) na een keuze van een groep iemand toevoegen aan een groep. Vervolgens kan je in het adminpanel de permissies van die groep veranderen, en instellen of ze een forum wel of niet zien. Dit kan je aanpassen door voor alle forums de instellingen op private te zetten.

Nadeel van dit alles is, is dat iedereen in een groep moet, omdat de instellingen private zijn. Daar is ook weer een mod voor, eentje van Niels: http://mods.db9.dk
... Maar ik modereer (nog) niet.

Stef

Bericht door Stef » 07 jan 2005, 15:52

Je kan ook deze modification installeren:
http://mods.mosymuis.nl/viewforum.php?f=13

Dan kan ze zelf kiezen welk forum ze wel en niet wil zien.

Gesloten