vraagjes
Recent heb ik een forum opgestart, we tellen reeds enkele leden. Nu, ik heb eigenlijk nog twee vraagjes.
Is het mogelijk om post te deleten zonder dat de leden hun aantal posts verliezen, sommige van onze leden hechten er belang aan om zo veel mogelijk posts te hebben. Voorlopig plaats ik alle 'beantwoorde zaken en gesloten cases' in een 'offtopic'-sectie, maar op den duur zal het daar goed vol zitten vrees ik met alle gevolgen van dien.
Tweede vraagje: op verschillende forums zie ik vaak op de openingspagina de mensen staan die het forum reeds hebben bezocht die dag. Bij mij is dat nt het geval, je ziet gewoon de visiters op dat moment en nt wie er zich op het forum heeft begeven. Kan ik dat ergens instellen?
Thx
Pol
2 vraagjes
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: 2 vraagjes
Wat Ibot postte klopt niet, zowel bij het verwijderen van hele topics als losse berichten vermindert de postcount. Dit kan je tegengaan met deze aanpassingen.pol schreef:Is het mogelijk om post te deleten zonder dat de leden hun aantal posts verliezen, sommige van onze leden hechten er belang aan om zo veel mogelijk posts te hebben.
Ook kan je kiezen voor het ingebouwde phpBB forum pruning; daarbij verwijdert het forum automatisch oude inactieve topics, zonder daarbij de leden postcount aan te passen.
Bij beide oplossingen mag je nooit een postcount resync mod gebruiken; die herstelt alle postcounts weer naar het kloppende (lagere) aantal.
De mod die Protoman noemde voldoet, maar zelf geef ik de voorkeur aan het uitgebreidere Last Visit. Beiden geven een lijst met de actieve leden van die dag, zei het net op een iets andere wijze.pol schreef:Tweede vraagje: op verschillende forums zie ik vaak op de openingspagina de mensen staan die het forum reeds hebben bezocht die dag. Bij mij is dat nt het geval, je ziet gewoon de visiters op dat moment en nt wie er zich op het forum heeft begeven. Kan ik dat ergens instellen?