Mail fout
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Thanx. ik heb het ff zitten lezen en het is me duidelijk. Maarrrr er staat vaak van je mag alleen je eigen isp smtp server gebruiken, maarja die kan ik dus niet gebruiken omdat ze port 25 uit hebben gezet. Dus ik word wel gedwongen om een third party smtp server te gebruiken. wat moet je anders ?!?!?! ik vind het belachelijk dat ze het niet voor mij alleen aan kunnen zetten, als ik ga spammen dan zetten ze het toch weer uit ? Het kan toch alleen voor mijn account aan staan ? Ik zie het probleem daar niet van in. Als ik bij geen een isp de smtp server kan gebruiken voor mijn forum dan schiet het toch niet op?
groetjes Thijs
groetjes Thijs
Als je op je eigen computer een server hebt, dan is het vanaf die server gewoon mogelijk om te connecten met de SMTP server van je provider. Poort 25 is dicht om een eigen SMTP server te voorkomen. Uitgaand verkeer, vanuit bijvoorbeeld outlook, mag wel contact zoeken met andere SMTPservers.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Ehh rare69 dit is het antwoord wat ik via email van planet kreeg:
http://pmg.custhelp.com/cgi-bin/pmg.cfg ... &p_lva=569
Deze link dus.... ehh alleen kan ik er niet zo veel mee denk ik, want ik draai zelf geen mail server op mijn pc en ben dat ook niet van plan. En hoe je binnen phpbb2 moet instellen dat je gebruik wilt maken DSmail.planet.nl is mij een raadsel... het gaat me net ff te ver... ik heb al in emailer.php gekeken maar kan niets vinden over smart relay host.
Iemand enig idee ? Kan het uberhaupt wel met phpbb2 hoe planet het beschrijft ? En zo ja hoe ?
Groetjes Thijs
http://pmg.custhelp.com/cgi-bin/pmg.cfg ... &p_lva=569
Deze link dus.... ehh alleen kan ik er niet zo veel mee denk ik, want ik draai zelf geen mail server op mijn pc en ben dat ook niet van plan. En hoe je binnen phpbb2 moet instellen dat je gebruik wilt maken DSmail.planet.nl is mij een raadsel... het gaat me net ff te ver... ik heb al in emailer.php gekeken maar kan niets vinden over smart relay host.
Iemand enig idee ? Kan het uberhaupt wel met phpbb2 hoe planet het beschrijft ? En zo ja hoe ?

Groetjes Thijs
Nee helaas. Planet staat het niet toe op die manier... ze hebben dat ivm spam afgesloten. De enige optie die planet aanbied is te doen zoals er in de link staat die ik postte. Maar daar snap ik niet veel meer van. Volgens mij kan het niet tenzij je zelf een mail server op je pc gaat draaien.
groetjes Thijs
groetjes Thijs
kopt. Alleen via home werkt het bij mij ook niet. Ik heb wel een oplossing inmiddels, daar gaat het niet meer om hoor. Ik gebruik hotpop. Een open smtp server. Maar je begrijpt dat een Nederlandse open smtp server toch sneller is en daarom wilde ik planet, ook omdat hun mijn provider zijn!
Groetjes Thijs
Groetjes Thijs