Op weg naar phpBB3: Release Candidate 1

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Wout -- w00t

Bericht door Wout -- w00t » 26 jul 2006, 18:45

Misschien kan je de padding wel wat hoger zetten. Want alle tables zitten bijna tegen de rand aan. ;)
Geeft geen support aan fora´s zonder copyright

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 26 jul 2006, 20:47

Zoals ik al zij dit was enkel een test project. Ik ga het heus niet releasen en het was een persoonlijke test ;)

maar bedankt voor de tip. Trouwens de css zit vol met troep :p

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 26 jul 2006, 20:48

zowiezo kan je templates straks beter baseren op de nieuwe style straks, ipv op deze :)

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 26 jul 2006, 20:50

Tuurlijk want deze is cva van enkele weken geleden dus totaal fout dezer dagen. Toch in 45 min. is het me gelukt en degelijke template uit te krijgen. Dat er nog wat werk aan is is ook duidelijk maar zoals gezegt enkele uren en je forum heeft een nieuwe stijl. Dat vind ik dus niet echt lang.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 26 jul 2006, 20:51

Dat ben ik absoluut met je eens ja (Gebeurt nie vaak nee :bier: ). Maar met nieuwe style wordt wel moeilijker, omdat die zonder tables is opgebouwd zoals in 2, dus moeilijker nog om over te zetten.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 26 jul 2006, 21:22

Jah dat las ik ook deze middag :? Ik hou van tabbelen ze zijn handig. maar niet echt SEO omdat tabbelen voor data is en niet voor content :(
Dat ben ik absoluut met je eens ja (Gebeurt nie vaak nee ).
hehe lol :bier:
de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

DoubleJ
Contacteer:

Bericht door DoubleJ » 26 jul 2006, 23:09

Tabellen worden wel degelijk gebruikt in de nieuwe stijl, maar alleen daar waar het semantisch verantwoord is.
Oftewel memberlists en topic lists dat soort dingen zullen in tabellen verdwijnen.

Verder zou ik inderdaad maar gaan oefenen met css mocht je van plan zijn de template set van de nieuwe stijl te gebruiken.
Je kan natuurlijk ook je eigen template set schrijven, maar dat is best wel veel werk...(gezien de 90 html bestandjes...).
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 jul 2006, 16:15

1 ding is wel een stuk makkelijker geworden: Het toevoegen van nieuwe permissies. je hoef enkel een nieuwe rij toe te voegen aan phpbb_acl_options, en je kan hem in ACP instellen, en overal direct gebruiken. Dat is wel beter als met phpbb2, waar je meerdere admin_ files + auth.php moest aanpassen :)

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 30 jul 2006, 14:17

Het veranderen van de layout gaat redelijk vlot, als je de css'jes met elkaar vergelijkt.. zie : klik ben ik nu aan bezig.

sandra
Contacteer:

Bericht door sandra » 02 aug 2006, 08:15

Ik kijk uit naar de nieuwe versie, het heeft echt lekker veel extra's. :)

Ik zag dat je daar ook bijlagen kan posten, bv foto's. Dus dan is het opgeslagen op mijn webserver en kan het automatisch verkleinen enzo. Weet iemand toevallig of er een mod is waarmee ik dat nu al kan toevoegen? Gaat het overstappen naar nieuwe versie dan wel nog makkelijk? Er worden nl vaak foto's getoond bij mijn forum, nu moeten ze het op eigen sites zetten, vaak staat het er later niet meer op waardoor de topic verwijderd kan worden, vandaar dat ik het fijn zou vinden als het is gehost op eigen server. :)

Alvast bedankt!

Xanland
Contacteer:

Bericht door Xanland » 02 aug 2006, 11:07

Mods zijn er nog niet, omdat er er een kans is [weet niet zeker] dat er dingen nog kunnen veranderen in phpBB3 tot de Final uit is! Want we ziiten nu nog op Bèta 1.
Mvg, Xanland.
phpBBmods
---
Muziekforum
---

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 02 aug 2006, 11:17

sandra schreef:Ik zag dat je daar ook bijlagen kan posten, bv foto's. Dus dan is het opgeslagen op mijn webserver en kan het automatisch verkleinen enzo. Weet iemand toevallig of er een mod is waarmee ik dat nu al kan toevoegen?
Dit is de Attachement Mod voor 2.0.x: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=74505
sandra schreef:Gaat het overstappen naar nieuwe versie dan wel nog makkelijk?
De auteur van de mod is Acyd Burn, de huidige hoofdontwikkelaar van phpBB. Hij heeft al min of meer toegezegd een upgade script te zullen maken.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 aug 2006, 16:10

Ik begreep zelfs dat die in de standaard convertor zat?

sandra
Contacteer:

Bericht door sandra » 04 aug 2006, 07:48

Spambot schreef:
sandra schreef:Ik zag dat je daar ook bijlagen kan posten, bv foto's. Dus dan is het opgeslagen op mijn webserver en kan het automatisch verkleinen enzo. Weet iemand toevallig of er een mod is waarmee ik dat nu al kan toevoegen?
Dit is de Attachement Mod voor 2.0.x: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=74505
sandra schreef:Gaat het overstappen naar nieuwe versie dan wel nog makkelijk?
De auteur van de mod is Acyd Burn, de huidige hoofdontwikkelaar van phpBB. Hij heeft al min of meer toegezegd een upgade script te zullen maken.
Bedankt voor de snelle reactie. :) Ik vraag me alleen af, is het wel de moeite waard de mod toe te voegen als er straks een versie is waar het standaard in zit? Is het niet heel lastig dan over te gaan? Straks kost het dan heel veel tijd te zorgen dat de oude bijlagen nog te zien zijn....dan kan ik misschien maar net zo goed even wachten...of zal er een update zijn om te zorgen dat de oude bijlage in de tabel net zo opgeslagen is als het moet zijn voor de nieuwe code? Dan gaat het overstappen zeker wel makkelijk...

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 04 aug 2006, 09:31

Dat ligt eraan hoe graag je het wil. De nieuwe versie laat waarschijnlijk nog wel een paar maanden op zich wachten.

Coasternetwork

Bericht door Coasternetwork » 05 aug 2006, 13:07

Hey ik heb een probleem :

Code: Selecteer alles

Warning: realpath() has been disabled for security reasons in /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/functions.php on line 2224

Warning: realpath() has been disabled for security reasons in /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/functions.php on line 2225
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/session.php on line 70: realpath() has been disabled for security reasons

Warning: realpath() has been disabled for security reasons in /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/functions.php on line 2224

Warning: realpath() has been disabled for security reasons in /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/functions.php on line 2225
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/session.php on line 71: realpath() has been disabled for security reasons

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/functions.php on line 2656: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/functions.php:2224)

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/functions.php on line 2657: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/functions.php:2224)

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/functions.php on line 2658: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/luchtmatras.awardspace.com/forum/includes/functions.php:2224)
Krijg ik overal op men forum en daaronder is dan men forum en dazt is dan in koeien van letters en tekengroote staat op normaal
iemand.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 05 aug 2006, 13:11

We leveren op dit moment geen technische support voor de beta, maar je kan zelf wel zien dat je host de functie realpath() heeft uitgeschakeld om veiligheidsredenen.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 05 aug 2006, 13:18

Mischien dat je het beste eventjes naar phpBB.com kan gaan -> http://www.phpbb.com/phpBB/viewforum.php?f=46
Voor de Beta support :)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 aug 2006, 13:19

Bug was al bekend @ phpbb.com, en is al in cvs gefixed :)

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 05 aug 2006, 13:32

^ Herinnerde ik me ook opeens, kon 'm alleen niet vinden in de bug tracker. :)

Gesloten