autobackup

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Bee

Bericht door Bee » 02 sep 2005, 15:15

Je kan zoveel zeggen, maar het feit dat Microsoft software regelmatig fouten bevat, betekend dat niet, dat het slechte software is. Outlook Express kan mailtjes tot 2 GB aan, dus daar ligt het probleem niet.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Lontronics

Bericht door Lontronics » 02 sep 2005, 15:34

Heb ik ergens gezegd dat het slechte software is??!!! :?

Iedereen zijn eigen keuze, dat is wat ik heb gezegd ;)

Bee

Bericht door Bee » 02 sep 2005, 15:39

Je bent zo fanatiek met promoten, daar zal vast wel wat achterzitten :twisted:
... Maar ik modereer (nog) niet.

r_Weelie
Contacteer:

Bericht door r_Weelie » 02 sep 2005, 22:25

Zag dit bericht en het script heeft wel me intresse......
Zelf dan wel iets meer kennis van php, maar te lui om iets te maken wat
al gemaakt is.

Heb een linux bak met FTP server en apache Me forum staat in blabla/HTDOCS/funing/forum De index.php van phpbb staat in de map
forum dan. Dan zou ik graag de instelling van <$path = "";>
willen weten voor mij. Snap niet precies wat ik daar in moet voeren.

Alvast bedankt.

Ralp-h

Lontronics

Bericht door Lontronics » 03 sep 2005, 02:12

$path is het path naar de plaats waar je backupbestand in eerste instantie geplaatst wordt.

De backup wordt gemaakt en als je bij path niets hebt staan, wordt het backupbestand in dezelfde directory geplaatst als waar het backupscript staat. Zou je er "files/" hebben staan dan zou het backupbestand dus in de subdirectory files geplaatst worden, gezien vanuit de directory waar het script staat.

Vervolgens wordt het backupbestand afhankelijk van je instellingen gemaild of via ftp gekopieerd en vervolgens weer verwijderd.

Als je er voor kiest het bestand te mailen of per ftp te kopieren en vervolgens te verwijderen ( $delfile = 1; ) dan kan je in principe $path laten voor wat het is omdat het bestand er maar tijdelijk staat.
Wil je het netjes doen dan zorg je voor een subdirectory die middels een .htacces en een leeg html bestand beveiligd is zodat, wanneer de directory door een buitenstaander wordt bezocht, er niets zichtbaar is ;)

Jan

ik ben gek

Bericht door ik ben gek » 03 sep 2005, 07:17

fast sjonny schreef:Nou, misschien wordt het tijd dat je je dan eens in php gaat verdiepen en daar zelf iets moois voor maakt??!!? ;)
wie wat waar hoe?...

r_Weelie
Contacteer:

Bericht door r_Weelie » 05 sep 2005, 21:21

fast sjonny schreef:$path is het path naar de plaats waar je backupbestand in eerste instantie geplaatst wordt.

De backup wordt gemaakt en als je bij path niets hebt staan, wordt het backupbestand in dezelfde directory geplaatst als waar het backupscript staat. Zou je er "files/" hebben staan dan zou het backupbestand dus in de subdirectory files geplaatst worden, gezien vanuit de directory waar het script staat.

Vervolgens wordt het backupbestand afhankelijk van je instellingen gemaild of via ftp gekopieerd en vervolgens weer verwijderd.

Als je er voor kiest het bestand te mailen of per ftp te kopieren en vervolgens te verwijderen ( $delfile = 1; ) dan kan je in principe $path laten voor wat het is omdat het bestand er maar tijdelijk staat.
Wil je het netjes doen dan zorg je voor een subdirectory die middels een .htacces en een leeg html bestand beveiligd is zodat, wanneer de directory door een buitenstaander wordt bezocht, er niets zichtbaar is ;)

Jan
Kijk "vriend" aan zo een antwoord heb ik nu echt wat.

THX man ........

Ralp-h

Lontronics

Bericht door Lontronics » 05 sep 2005, 21:33

:wink:

Gesloten