Webhosters doen phpBB in de ban?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Je moet niets zeg ik altijd maar (behalve ademenStef schreef:Dus ik moet volgens jou zeggen dat phpBB onveilig is?

Zo zwart/wit hoef je het niet te bekijken, echter om te stellen dat "het hacken van phpBB gewoon haast niet kan": dan heb je het mis. 't Is ook niet alleen het probleem van phpBB, kijk naar allerlei software als Windows XP, IE, leuke blogsystemen, alles is niet 100% veilig.
//edit: maar heb ik nog geen antwoord op mijn vraag

Er staat toch niet voor niets "haast" bij, zoals je zelf zegt niets is 100% veilig.headout schreef:Zo zwart/wit hoef je het niet te bekijken, echter om te stellen dat "het hacken van phpBB gewoon haast niet kan": dan heb je het mis. 't Is ook niet alleen het probleem van phpBB, kijk naar allerlei software als Windows XP, IE, leuke blogsystemen, alles is niet 100% veilig.
Het gaat ermij om dat de meeste gebruikers hier geen doelwit zijn voor hackers en als ze netjes updaten er verder niks aan de hand kan zijn. En voor hun is phpBB dan veilig.
Zijkant poortje zoeken, virusje implanteren .. zodoende breid het virus uit en is alles vergald ..Stef schreef:Hoezo hackers? Wat doen die gozers dan?
Het hacken van phpBB kan gewoon haast niet.
Of gewoon eventjes binnen komen en je database overhoop gooien, forum's aanpassen, alle users verwijderen etc.
[+] Isento at DeviantArt
Is het nu zo moeilijk om even weer ontopic te gaan? Ik zal nu wel weer een PB krijgen dat ik de moraalridder uithang, maar aangezien meneer de moderator wat moeite heeft om weer ontopic te komen doe ik bij het verzoek om weer ontopic te gaan, óf om het topic te sluiten. Graag.Stef schreef:En dit heb je alleen met phpBB denk je? Niet met vBulletin?
Ik vind het best wel on topic eigenlijk, want het gaat over de veiligheid van phpbb, en daar gaat ook het hele bannen over.
En zoals mensen ook proberen te zeggen, de kans is groter dat er via de server gehackt dan via phpbb. Sterker nog, of je phpbb gehackt wordt hangt ook af in welke mate de server beveiligd is. Als er bijvoorbeeld safe mode gedraaid wordt is het al veel moeilijker om phpbb te hacken.
Dus volgens mij als je gewoon een goede host hebt met goed beveiligde server hebt zal phpbb echt niet gebanned worden, daarvoor is het gewoon te populair. 8)
En zoals mensen ook proberen te zeggen, de kans is groter dat er via de server gehackt dan via phpbb. Sterker nog, of je phpbb gehackt wordt hangt ook af in welke mate de server beveiligd is. Als er bijvoorbeeld safe mode gedraaid wordt is het al veel moeilijker om phpbb te hacken.
Dus volgens mij als je gewoon een goede host hebt met goed beveiligde server hebt zal phpbb echt niet gebanned worden, daarvoor is het gewoon te populair. 8)
Da's nou het nadeel van OpenSource.
Als er nou vaker gebruik werd gemaakt van Zend Encoder om PHPsources te coderen, dan was alles stukken veiliger geweest op het web
Denk eens aan http://www.myreact.nl, als Nederlandstalige forumsoftware die met een speciale licentie gratis is.
Geen bezichtigbare source == minder lekken die gevonden worden
.
Als er nou vaker gebruik werd gemaakt van Zend Encoder om PHPsources te coderen, dan was alles stukken veiliger geweest op het web

Denk eens aan http://www.myreact.nl, als Nederlandstalige forumsoftware die met een speciale licentie gratis is.
Geen bezichtigbare source == minder lekken die gevonden worden

- Bas
- Contacteer:
Ja hallo, Zend Optimizer werkt lang niet altijd even goed, en dan zou phpBB ook niet meer te modden zijn... Behalve met zo'n vreselijk ingewikkeld plugin-systeem... 

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Die bug was al even bekend. Het topic op phpbb.com waar een en ander aan info in vermeld stond is weggehaald overigens. Het ging overigens om cross site scripting via BBcode.