Test forum systemen

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
MarlyNL
Contacteer:

Bericht door MarlyNL » 19 jun 2004, 07:38

Hallo,
Dat is goed hoor.
Maar test je alleen php forum systemen?
Of ook asp en zo.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 19 jun 2004, 09:25

In die test zitten allen php (met mysql) systemen. Asp wordt lang niet door alle hosters ondersteunt, net als perl.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 19 jun 2004, 12:26

PHP, MySQL en gratis versies zijn de voorwaarden inderdaad. ASP en CF heb ik niet tot mijn beschikking en Perl beschouw ik als een verouderde techniek.

cartoontje
Contacteer:

Bericht door cartoontje » 19 jun 2004, 14:19

mosymuis schreef:PHP, MySQL en gratis versies zijn de voorwaarden inderdaad.
Misschien moet je dan ff bij Invision zetten dat de gratis versie niet langer in ontwikkeling is!

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 19 jun 2004, 14:41

Nee, aan de huidige test verander ik niets meer.

LodeC
Contacteer:

Bericht door LodeC » 03 jul 2004, 17:24

mosymuis schreef:Invision Power Board v1.2
  • (+) Ontzettend veel opties voor administrators (statistieken, permissies, instellingen, modules, profielen, onderhoud)
  • (+) Ontzettend veel opties voor leden (print topic, profiel beheer, browsing)
dat zie ik niet bepaald als plus punten. ik heb ook flink wat boards uit getest (ook niet php/sql boards) maar ik ben met IPB absoluut niet tevreden omdat het heel erg onoverzichtelijk is qua te veel opties.
mosymuis schreef:phpBB v2.1.0 bèta (v200308131800)
alpha toch, geen beta...
  • (-) Teveel bugs; je kan je niet registreren, je kan je avatar niet wijzigen, sommige pagina's werken niet
ja goh, ze zijn nog in alpha...
mosymuis schreef:OpenBB v1.0.5
  • (-) Grote database (24 tabellen, 769 KB)
groot? phpbb 2.0.x gebruikt er bij mij 29... en bij je phpbb test heb je niets gezet over te grote database...
es ist noch viel zu früh

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 04 jul 2004, 23:23

LodeC schreef:
mosymuis schreef:Invision Power Board v1.2
  • (+) Ontzettend veel opties voor administrators (statistieken, permissies, instellingen, modules, profielen, onderhoud)
  • (+) Ontzettend veel opties voor leden (print topic, profiel beheer, browsing)
dat zie ik niet bepaald als plus punten. ik heb ook flink wat boards uit getest (ook niet php/sql boards) maar ik ben met IPB absoluut niet tevreden omdat het heel erg onoverzichtelijk is qua te veel opties.
Weet ik, er stond dan ook niet voor niets in de inleiding;
Bij sommige dingen is dat subjectief, omdat het aanbieden van honderden opties (IPB) voor sommigen eerder een nadeel als voordeel zal zijn.

LodeC schreef:
alpha toch, geen beta...
Klopt, dat was een fout. ;) De test is uit augustus vorig jaar, ik heb hem inmiddels niet meer aangepast.

LodeC schreef:
  • (-) Teveel bugs; je kan je niet registreren, je kan je avatar niet wijzigen, sommige pagina's werken niet
ja goh, ze zijn nog in alpha...
Dat stond ook vermeld in het openings woord;
Het phpBB2.1 board zit erbij om te laten zien wat het phpBB2.2 systeem ongeveer in huis zal hebben, maar is eigelijk geen serieuse optie door zijn bèta stadium en daarmee zijn vele bugs.
LodeC schreef:
mosymuis schreef:OpenBB v1.0.5
  • (-) Grote database (24 tabellen, 769 KB)
groot? phpbb 2.0.x gebruikt er bij mij 29... en bij je phpbb test heb je niets gezet over te grote database...
Ik heb alle systemen qua database grote vergeleken, dat phpBB er niet bij stond betekende dus dat de clean install op KB's kleiner was dan die van OpenBB.

Gesloten