Test forum systemen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- WebSiteNet
- Contacteer:
-
- Contacteer:
dat zie ik niet bepaald als plus punten. ik heb ook flink wat boards uit getest (ook niet php/sql boards) maar ik ben met IPB absoluut niet tevreden omdat het heel erg onoverzichtelijk is qua te veel opties.mosymuis schreef:Invision Power Board v1.2
- (+) Ontzettend veel opties voor administrators (statistieken, permissies, instellingen, modules, profielen, onderhoud)
- (+) Ontzettend veel opties voor leden (print topic, profiel beheer, browsing)
alpha toch, geen beta...mosymuis schreef:phpBB v2.1.0 bèta (v200308131800)
ja goh, ze zijn nog in alpha...mosymuis schreef:phpBB v2.1.0 bèta (v200308131800)
- (-) Teveel bugs; je kan je niet registreren, je kan je avatar niet wijzigen, sommige pagina's werken niet
groot? phpbb 2.0.x gebruikt er bij mij 29... en bij je phpbb test heb je niets gezet over te grote database...mosymuis schreef:OpenBB v1.0.5
- (-) Grote database (24 tabellen, 769 KB)
es ist noch viel zu früh
Weet ik, er stond dan ook niet voor niets in de inleiding;LodeC schreef:dat zie ik niet bepaald als plus punten. ik heb ook flink wat boards uit getest (ook niet php/sql boards) maar ik ben met IPB absoluut niet tevreden omdat het heel erg onoverzichtelijk is qua te veel opties.mosymuis schreef:Invision Power Board v1.2
- (+) Ontzettend veel opties voor administrators (statistieken, permissies, instellingen, modules, profielen, onderhoud)
- (+) Ontzettend veel opties voor leden (print topic, profiel beheer, browsing)
Bij sommige dingen is dat subjectief, omdat het aanbieden van honderden opties (IPB) voor sommigen eerder een nadeel als voordeel zal zijn.
Klopt, dat was een fout.LodeC schreef:alpha toch, geen beta...mosymuis schreef:phpBB v2.1.0 bèta (v200308131800)

Dat stond ook vermeld in het openings woord;LodeC schreef:ja goh, ze zijn nog in alpha...mosymuis schreef:phpBB v2.1.0 bèta (v200308131800)
- (-) Teveel bugs; je kan je niet registreren, je kan je avatar niet wijzigen, sommige pagina's werken niet
Het phpBB2.1 board zit erbij om te laten zien wat het phpBB2.2 systeem ongeveer in huis zal hebben, maar is eigelijk geen serieuse optie door zijn bèta stadium en daarmee zijn vele bugs.
Ik heb alle systemen qua database grote vergeleken, dat phpBB er niet bij stond betekende dus dat de clean install op KB's kleiner was dan die van OpenBB.LodeC schreef:groot? phpbb 2.0.x gebruikt er bij mij 29... en bij je phpbb test heb je niets gezet over te grote database...mosymuis schreef:OpenBB v1.0.5
- (-) Grote database (24 tabellen, 769 KB)