Ik zou graag willen weten hoe ik moderators kan maken (en je dat aan hun rang ziet). Zodat ze een categorie kunnen beheren. En ook hoe je moderators het hele forum kunt laten beheren. En ik wil ook weten hoe je kan zorgen dat alle admins en moderators als enige 1 een forum kunnen komen en de andere mensen die niet kunnen zien. Ik zat zelf te denken aan een gebruikersgroep maar ik weet niet precies hoe en wat. Kan iemand mij dit uitleggen?
Moderator en admin
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Sander123
- Contacteer:
Moderator en admin
Hallo
Ik zou graag willen weten hoe ik moderators kan maken (en je dat aan hun rang ziet). Zodat ze een categorie kunnen beheren. En ook hoe je moderators het hele forum kunt laten beheren. En ik wil ook weten hoe je kan zorgen dat alle admins en moderators als enige 1 een forum kunnen komen en de andere mensen die niet kunnen zien. Ik zat zelf te denken aan een gebruikersgroep maar ik weet niet precies hoe en wat. Kan iemand mij dit uitleggen?
-
Sander123
- Contacteer:
-
annouska
opzich is het niet zo moeilijk als je een rang moderator (moet je wel als speciale rank aanwijzen) heb aangemaakt.
moet je dit doen:
ga naar
adminpanel
helemaal links onderin staat het kopje:
Gebruikers Beheer
klik dan onder dat kopje op mangement
je vult de naam in van wie je moderator wil maken
helemaal onderin zie je Rank Titel
dan kan je uit verschillende kiezen, als je temminste speciale rank Moderator heb aangemaakt
moet je dit doen:
ga naar
adminpanel
Gebruikers Beheer
dan kan je uit verschillende kiezen, als je temminste speciale rank Moderator heb aangemaakt
- WebSiteNet
- Contacteer:
Als je een groep moderator wilt maken van een forum ga je naar groep permissies, selecteer je de groep en maak je ze met de selectie vakjes moderator.
Dit kan ook met gebruikers bij gebruikers permissies. Als je een verborgen forum wilt maken moet je naar forum permissies gaan, het forum selecteren en in 'simple mode' de permissies op privé [ verborgen ] zetten, en bij groepen permissies de groep toegang geven.
Dit kan ook met gebruikers bij gebruikers permissies. Als je een verborgen forum wilt maken moet je naar forum permissies gaan, het forum selecteren en in 'simple mode' de permissies op privé [ verborgen ] zetten, en bij groepen permissies de groep toegang geven.
-
Sander123
- Contacteer:
Zijn ze dan als groen, in de online lijst te zien?annouska schreef:opzich is het niet zo moeilijk als je een rang moderator (moet je wel als speciale rank aanwijzen) heb aangemaakt.
moet je dit doen:
ga naar
adminpanel
Gebruikers Beheer
-
annouska
- WebSiteNet
- Contacteer:
-
Sander123
- Contacteer:
*kick*
Kan ik dan ook een speciaal forum maken, waar alleen alle moderators uit alle fora in kunnen komen? Dan wil ik niet dat alle moderators ook nog eens moderator in dat speciale forum zijn, maar alleen de administrator. Ik heb geprobeerd om hem prive te maken, maar dan kan ik niet instellen welke er wél in kunnen
Kan ik dan ook een speciaal forum maken, waar alleen alle moderators uit alle fora in kunnen komen? Dan wil ik niet dat alle moderators ook nog eens moderator in dat speciale forum zijn, maar alleen de administrator. Ik heb geprobeerd om hem prive te maken, maar dan kan ik niet instellen welke er wél in kunnen
- WebSiteNet
- Contacteer: