Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Sanchez76
Bericht
door Sanchez76 » 25 mar 2004, 21:49
Ik ben een geboren Access gebruiker maar wil phpbb zonder odbc gebruiken. Hiervoor moet ik dus overstappen naar een ander db formaat.
Er kan tijdens de installattie gekozen worden voor de volgende formaten:
MySQL 3
MySQL 4
PostgreSQL 7
MS SQL Server 7/2000
MS Access [odbc]
MS SQL Server [odbc]
Mijn provider ondersteund helaas geen SQL Server (althans niet met mijn account want dan moet ik meer per maand betalen

).
De bovenste 3 blijven dus over. MAAR...
Ik weet absoluut niet hoe zo'n database eruit moet zien. Kan iemand me een
voorbeeld laten zien van hoe ik zo'n db kan maken en vervolgens upload?
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 25 mar 2004, 22:00
Ik kan je één ding wel vertellen, en dat is dat MySQL 3.x ongetwijfeld de meest gebruikte serversoftware is om phpBB op te draaien. Deze raad ik je dan ook aan.
En tsja, hoe installeer je dat? Daarvoor heb je dus wel volledige servertoegang nodig, of je zult een nieuwe host moeten opscharrelen die het wel standaard ondersteunt. Als het eenmaal draait en je hebt je inloggegevens kan je direct aan de slag met phpBB en bijvoorbeeld een database management tool als phpMyAdmin. Deze kan je immers online vanaf het web installeren.

-
Sanchez76
Bericht
door Sanchez76 » 26 mar 2004, 09:51
mosymuis schreef:
En tsja, hoe installeer je dat? Daarvoor heb je dus wel volledige servertoegang nodig, of je zult een nieuwe host moeten opscharrelen die het wel standaard ondersteunt. Als het eenmaal draait en je hebt je inloggegevens kan je direct aan de slag met phpBB en bijvoorbeeld een database management tool als phpMyAdmin. Deze kan je immers online vanaf het web installeren.

Ik heb ooit eerder met phpMyAdmin gewerkt. Is het zo dat ik dit gewoon kan uploaden naar mjn root en vervolgens online een database aanmaak?
Zo ja, waar moet die db aan voldoen?
Welke velden moet ik aanmaken?
Hoe moet(en) de tabel(len) heetten?

-
superman5000
-
Contacteer:
Bericht
door superman5000 » 26 mar 2004, 10:14
het enige wat je hoeft te doen is een DB aan te maken en dan ben je klaar met phpmyadmin.
nu ga je gewoon naar je install scherm van phpbb en vult alles in.
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 26 mar 2004, 10:37
Sanchez76 schreef:Ik heb ooit eerder met phpMyAdmin gewerkt. Is het zo dat ik dit gewoon kan uploaden naar mjn root en vervolgens online een database aanmaak?
Als MySQL op je server draait en je hebt je user & pass kan je phpMyAdmin online uploaden en installeren, en vervolgens een database aanmaken zoals superman5000 al zei. Mits je voldoende rechten hiervoor hebt; bij beperkte (shared) hosting kan het nog wel eens gebeuren dat de host deze voor je aan moet maken. Of je moet dit doen via het control panel van je hosting.
Als de MySQL server en database er eenmaal zijn zal phpBB je verder door de installatie heen leiden.