Problemen mailadres weergeven
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Problemen mailadres weergeven
Hiephoi,
Normaal worden mailadressen automagisch omgezet naar een link indien gepost op een forum. Nu heb ik een gebruiker die het teken '&' in z'n mailadres heeft zitten. Deze wordt niet herkent als zijnde mailadres door phpBB. Hen inmiddels alle tags op de meest creatieve manieren uitgeprobeerd, maar echt lukken wil het niet. Bugje, feature of is er een leuke oplossing voor?
Normaal worden mailadressen automagisch omgezet naar een link indien gepost op een forum. Nu heb ik een gebruiker die het teken '&' in z'n mailadres heeft zitten. Deze wordt niet herkent als zijnde mailadres door phpBB. Hen inmiddels alle tags op de meest creatieve manieren uitgeprobeerd, maar echt lukken wil het niet. Bugje, feature of is er een leuke oplossing voor?
Het gaat dus om een emailadres dat er alsvolgt uitziet:
FW&K@mailadres.com
De mailserver zelf pakt het adres wel overigens. Ik kon daarintegen niet mijn nickname gebruiken: fok!@mailadres.com
Hetzelfde, maar dan zonder ! lukt wel en u ziet: het is gelijk clickable!
fok@mailadres.com
Nu willen we dus FW&K@mailadres.com ook clickable hebben.
P.S. Geerdt, alvast dank voor uw hulp :thumb:
FW&K@mailadres.com
De mailserver zelf pakt het adres wel overigens. Ik kon daarintegen niet mijn nickname gebruiken: fok!@mailadres.com
Hetzelfde, maar dan zonder ! lukt wel en u ziet: het is gelijk clickable!
fok@mailadres.com
Nu willen we dus FW&K@mailadres.com ook clickable hebben.
P.S. Geerdt, alvast dank voor uw hulp :thumb:
- WebSiteNet
- Contacteer:
Gebruik je 2.0.6? Als ik in includes/bbcode.php kijk zie ik op regel 217 dit:
Nouw zijn reguliere expressies niet mijn sterkste kan maar er staat echt dan hij ook de & moet opnemen. Als ik het op mijn forum probeer staat er dit: Dus hij vertaalt het niet naar &
conclusie: hij zou het gewoon moeten doen
.
Code: Selecteer alles
$patterns[] = "#\[email\]([a-z0-9&\-_.]+?@[\w\-]+\.([\w\-\.]+\.)?[\w]+)\[/email\]#si";
$replacements[] = $bbcode_tpl['email'];
Code: Selecteer alles
[email]fo&k@hotmail.com[/email]
conclusie: hij zou het gewoon moeten doen

Die code stond/staat er bij mij ook, alleen dan zónder dat &-teken tussen de 9 en de \.WebSiteNet schreef:Gebruik je 2.0.6? Als ik in includes/bbcode.php kijk zie ik op regel 217 dit:Code: Selecteer alles
$patterns[] = "#\[email\]([a-z0-9&\-_.]+?@[\w\-]+\.([\w\-\.]+\.)?[\w]+)\[/email\]#si"; $replacements[] = $bbcode_tpl['email'];
Inmiddels heb ik het veranderd en uitgeprobeerd.
Het werd nog niet automatisch naar een e-mailadres getransformeerd, zoals wel gebeurd bij alle andere adressen, maar na het toevoegen van de tag [email]doet ie het wel!
Even een testje hier:
FW&K@mailadres.com
*edit: Gek, hij doet hier nog niet...*
Met dank voor uwen hulp!!