account activation

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
DaWizzard

account activation

Bericht door DaWizzard » 12 jan 2004, 09:41

Hoi,
Bij mij staat de Enable account activation op geen. Ging tot nu toe prima. We hebben wat problemen gehad met een spammer in het forum die het ene na de andere bericht spamde. Kon ook als gast, dus als niet geregistreerde, meteen een bericht plaatsen.
Als ik de instelling op Gebruiker instel, kan iemand alleen een bericht plaatsen als hij/zij is ingelogd, na de activeringscode via de e-mail te hebben ontvangen ??
Dat klopt toch, net als dit forum ?

Stel dat ik dat nu wil aanpassen. Ik heb nu een 150 geregistreerde gebruikers. En ik zet de Enable account activation op Gebruiker, moeten dat al de eerder geregistreerde gebruikers eerst hun account activeren of hoe werkt dat.. ??

hahaha vragen genoeg.

Dank alvast voor de hulp

Da-Wiz 8)

Podium4

Bericht door Podium4 » 12 jan 2004, 10:04

Als je account activering aanzet hoeven de gebruikers die al lid zijn niet hun account te activeren, dit word dus alleen toegepast op nieuwe gebruikers...

Account activering werkt ongeveer zo:
Gebruiker registreert een onactief account > dit account kan hij activeren dmv link in email > na activeren kan hij pas inloggen en dus posten...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

mosymuis
Contacteer:

Re: account activation

Bericht door mosymuis » 12 jan 2004, 14:46

DaWizzard schreef:Als ik de instelling op Gebruiker instel, kan iemand alleen een bericht plaatsen als hij/zij is ingelogd, na de activeringscode via de e-mail te hebben ontvangen ??
Dat klopt toch, net als dit forum ?
De account activatie staat er los van; als je die verandert zullen mensen nog steeds als gast kunnen posten. Om dát aan te passen moet je bijvoorbeeld ff hier kijken. :)

DaWizzard schreef:Stel dat ik dat nu wil aanpassen. Ik heb nu een 150 geregistreerde gebruikers. En ik zet de Enable account activation op Gebruiker, moeten dat al de eerder geregistreerde gebruikers eerst hun account activeren of hoe werkt dat.. ??
Even voor de duidelijkheid: nee dus.

Gesloten