Oude database overzetten in nieuw forum?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
@ndre

Oude database overzetten in nieuw forum?

Bericht door @ndre » 21 dec 2003, 22:36

Ik heb een lopend forum, oude versie met veel mods erin. (http://www.ericsbar.nl/forum)

Nu wil ik het forum overzetten naar de nieuwst (.6) versie. Mijn plan was: koie maken forum op andere site, update draaien en kijken of t nog werkt. Ik krijg alleen het forum niet goed gekopieerd.

De vraag dus: als ik phpbb nieuw installer, en de database deels vul met de oude gevens van het oude forum. Draait het forum dan goed?

Ik wil dus alleen de users in de database zetten, de berichten mogen dan weer eens met 0 beginnen.

Iemand ervaring met bestaande gemodde forums updaten naar nieuwere versies?

Fragger

Bericht door Fragger » 21 dec 2003, 23:09

Als je de oude database gewoon gebruikt voor je nieuwe forum dan werkt dat perfect.
Als ik jou was zou ik gewoon de hele database terugzetten in je nieuwe forum.
Ik weet niet precies hoe je in 1 keer alle berichten dan op 0 kan zetten. Misschien met forum prune.

@ndre

Bericht door @ndre » 21 dec 2003, 23:27

Ik ga gewoon de zooi opnieuw installeren en dan de database gedeeltelijk vullen met dingen die ik wil behouden!

Eigenlijk wil ik alleen de users database vullen en de rest niet. Dan werkt het forum dus wel volledig zonder dat mensen zich opnieuw moeten aanmelden?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 dec 2003, 06:26

Als het goed is werkt het allemaal.

Om de berichten tellers van de gebruikers op 0 te zetten moet je deze query gebruiken:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_users SET user_posts = 0;

escape23

Bericht door escape23 » 22 dec 2003, 12:47

maar hoe krijg je dan alleen de users van het oude forum in de nieuwe, dat is mij nog niet duidelijk

Grtz

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 dec 2003, 12:57

Kopieer alleen de inhoud van de tabel phpbb_users. Als je de groepen ook bewaard wil hebben moet je ook phpbb_groups en phpbb_user_group overzetten.

escape

Bericht door escape » 22 dec 2003, 13:21

bedankt, ik ga het vanavond even uitproberen

Grtz

@ndre

Bericht door @ndre » 22 dec 2003, 19:54

Probeer de databasa users in te lezen in de nieuwe db.

Error

SQL-query :  

INSERT INTO phpbb_users
VALUES (

- 1, 0, 'Anonymous', '', 0, 0, 0, 1037020422, 0, 1, '0.00', NULL , '', '', 0, 0, 0, NULL , 0, 0, 0, 1, 1, 1, 0, 1, 0, 1, 0, NULL , '', 0, '', '', '', '', '', NULL , '', '', '', '', '', '', '', NULL , 999999, 0
) 

MySQL said: 

Column count doesn't match value count at row 1
Volgens mij komt dit doordat ik in de oude database wel eens users heb verwijderd en zo. user 1 is daar geen admin zeg maar.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 dec 2003, 20:02

Kan je een nieuwe back-up maken met phpmyadmin? Doe dat dan

@ndre

Bericht door @ndre » 22 dec 2003, 20:13

Ik heb van het oude (en bestaande) forum een data only dump gemaakt. gesaved als een .sql file.

Deze heb ik dus in het nieuw geinstalleerde database ingelezen. users aangeklikt, inlezen textfile en dan de file geselecteerd.

Foutmelding:

Error

SQL-query :  

`user_id` , `user_active` , `username` , `user_password` , `user_session_time` , `user_session_page` , `user_lastvisit` , `user_regdate` , `user_level` , `user_posts` , `user_timezone` , `user_style` , `user_lang` , `user_dateformat` , `user_new_privmsg` , `user_unread_privmsg` , `user_last_privmsg` , `user_emailtime` , `user_viewemail` , `user_attachsig` , `user_allowhtml` , `user_allowbbcode` , `user_allowsmile` , `user_allowavatar` , `user_allow_pm` , `user_allow_viewonline` , `user_notify` , `user_notify_pm` , `user_popup_pm` , `user_rank` , `user_avatar` , `user_avatar_type` , `user_email` , `user_icq` , `user_website` , `user_from` , `user_sig` , `user_sig_bbcode_uid` , `user_aim` , `user_yim` , `user_msnm` , `user_occ` , `user_interests` , `user_actkey` , `user_newpasswd` SELECT * 
FROM `phpbb_users` 
WHERE 1 
LIMIT 0 , 30 

MySQL said: 

You have an error in your SQL syntax.  Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'user_id` ,  `user_active` ,  `username` ,  `user_password` ,  `
Back 

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 dec 2003, 20:21

In die query moet nog het woordje SELECT voor.

Gesloten