mijn forum in een nieuw jasje

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Plaats reactie
Defra
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 feb 2018, 22:01

mijn forum in een nieuw jasje

Bericht door Defra » 04 jan 2019, 10:14

hallo!

ik kwam op phpbb.com de stijl forumbook in ontwikkeling tegen:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2408981

nu vond ik de layout wel gaaf en heb ik besloten de style te installeren en te verbouwen naar mijn smaak
ik wou niet dat de site precies dezelfde kleuren had zoals facebook en aangezien het over bonsai bomen gaat dacht ik dat een groen thema wel geschikt zou zijn !

ik heb de icons veranderd (moet er nog een paar doen zag ik net ) en de kleuren veranderd
ik heb niet zoveel ervaring met het code maar zo langzaam aan kom ik steeds wat stapjes verder!

https://www.bonsai-stek.nl
je hoeft niet te registreren maar om alles te kunnen zien dient er wel ingelogd te worden
username: Testgebruiker
ww: Tester1234

mijn vraag is eigenlijk wat vinden jullie ervan?
nog tips, op of aanmerkingen?

groetjes!

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: mijn forum in een nieuw jasje

Bericht door Abraham54 » 04 jan 2019, 14:57

Dat heb je mooi gedaan - ik vind dat het zo er zeer goed uitziet.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: mijn forum in een nieuw jasje

Bericht door El torro » 04 jan 2019, 18:22

Ziet er goed uit maar ik had hem wel een eigennaam gegeven "bonsai_style"
Hou dan ook alleen de bestanden die je hebt aangepast in de stijl.
Je hebt dan minder werk/problemen bij een update

Defra
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 feb 2018, 22:01

Re: mijn forum in een nieuw jasje

Bericht door Defra » 04 jan 2019, 19:07

Abraham54 schreef:
04 jan 2019, 14:57
Dat heb je mooi gedaan - ik vind dat het zo er zeer goed uitziet.
dankjewel !

El torro schreef:
04 jan 2019, 18:22
Ziet er goed uit maar ik had hem wel een eigennaam gegeven "bonsai_style"
Hou dan ook alleen de bestanden die je hebt aangepast in de stijl.
Je hebt dan minder werk/problemen bij een update
dankje!
bedoel je hiermee enkel de stijlnaam of moet ik dan ook in alle bestanden waar forumbook staat aanpassen naar bijvoorbeeld bonsai_stijl
in principe heb ik enkel de colours.css aangepast het logo en de icons veranderd in de image map

wat ik verder nog doen wil is:
er staan nog knopjes in die je naar de code van die pagina verwijzen in die wil ik ook nog even opzoeken en weghalen.
er is een config.htm waar ik de linker table kan uitschakelen maar dan verdwijnt ook het logo dat wil ik ook nog uitzoeken

ik weet wel dat ik het best leuk vind om zo een beetje te rommelen :D

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: mijn forum in een nieuw jasje

Bericht door El torro » 04 jan 2019, 23:15

Ik pas altijd de naam van de map aan en de stijl naam.
Maar de stijl wel een kind van de forumbook, nadat die geupdate kan worden.
En in de bonsaistijl zet je alleen de bestanden die je hebt aangepast.

Defra
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 feb 2018, 22:01

Re: mijn forum in een nieuw jasje

Bericht door Defra » 24 jan 2019, 14:51

Ik heb er gister even voor gezeten, ik heb op mijn pc nu een mapje gemaakt met de naam bonsaibook en daar de bestanden die aangepast zijn in opgeslagen, de naam van de map forum_book veranderen naar bonsai_book dat lukt me ook nog wel, dan enkel vraag ik mij nog af wat ik moet doen om de stijlnaam te veranderen (a)

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: mijn forum in een nieuw jasje

Bericht door El torro » 24 jan 2019, 15:30

verander die in het style.cfg bestand.
# General Information about this style
name = prosilver
copyright = © phpBB Limited, 2007
style_version = 3.2.5
phpbb_version = 3.2.5

# Defining a different template bitfield
# template_bitfield = //g=

# Parent style
# Set value to empty or to this style's name if this style does not have a parent style
parent = prosilver
De "name" verander je
En voor "parent" neem je forum_book
Dan verwijder je alle bestanden die je niet hebt aangepast.
eventueel nog de style.css aanpassen (hangt er een beetje vanaf hoe de stijl is opgebouwd.)

Defra
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 feb 2018, 22:01

Re: mijn forum in een nieuw jasje

Bericht door Defra » 04 feb 2019, 21:54

ik heb nog een klein vraagje, ik heb nog steeds die icoontjes staan in mijn forum overzichten die linken naar de code (rss feed?) deze zou ik graag nog er uit halen nu heb ik hem wel weg gehaald uit de links.css toen was hij weg van de plaats na de titel en nu staat er nog steeds maar voor de onderwerp titel dus moet hij nog ergens staan maar kan hem niet vinden :o <<<<<<<<< . zelf opgelost stond in de forumlist_body.html en er uitgehaald !

oja en er zit een config.html bestandje bij de stijl waar dit instaat:

Code: Selecteer alles

################################################## Forumbook Configuation file for Forum Administrators ################################################## 
Variables you can configure below: $F_DISPLAY_LOGO = Displays the logo image in the header. (1 = enabled 0 = disabled) 
$F_COLLAPSIBLE_CATEGORIES = Enables collapsible categories. (1 = enabled 0 = disabled) 
$F_LEFT_SIDEBAR_LAYOUT = Enables the left sidebar layout for stats. (1 = enabled 0 = disabled) 
$F_RIGHT_SIDEBAR = Enables the right sidebar. (1 = enabled 0 = disabled) 
$F_SIDEBAR_DISPLAY_ALL = Show all notifications in the right sidebar. (1 = enabled 0 = disabled) 
nu vul ik vervolgens bij display logo=1. in en de left sidebar op 0
dan verdwijnt inderdaad de sidebar maar ook het logo, oke opzich vind ik dat niet erg maar op de mobile versie verschijnt dan de text die in de config.htl staat in mijn scherm :shock: en als ik op deskop versie laad zie je het ook kort in beeld staan dus dat werkt ook niet echt goed nog iemand tips?

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: mijn forum in een nieuw jasje

Bericht door toska » 03 mar 2019, 10:31

Even ter mededeling als je u aanmeld of uitlogt, zie je 2 seconde een phpbb bugg? is zo snel weg dat je niet kan zien waar het over gaat?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: mijn forum in een nieuw jasje

Bericht door El torro » 03 mar 2019, 11:02

<b>[phpBB Debug] PHP Warning</b>: in file <b>[ROOT]/phpbb/language/language.php</b> on line <b>307</b>: <b>count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable</b><br />
<b>[phpBB Debug] PHP Warning</b>: in file <b>[ROOT]/phpbb/language/language.php</b> on line <b>307</b>: <b>count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable</b><br />
<b>[phpBB Debug] PHP Warning</b>: in file <b>[ROOT]/phpbb/language/language.php</b> on line <b>307</b>: <b>count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable</b><br />
Dit bedoelt Toska.

Misschien een verouderd bestand of verkeerde php versie.

Plaats reactie