Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Zelf bezig aan een extensie? Wij kijken graag mee..
Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 08 jun 2018, 20:50

Ik gebruik met veel plezier de cmBB plugin van Ger op het forum (brazilieforum.nl). De afgelopen maanden druk in de weer geweest met een aantal actieve bloggers. Ik krijg nu de nieuwe berichten van hun forum binnen via de RSS feed. Die worden dan ook automatisch ook op het forum geplaatst als discussie-topic.

Als ik dan tijd heb dan kopieer ik handmatig het Wordpress artikel naar de blogsectie van cmBB, zet er een attributie onder met link naar het originele artikel, kopieer de foto naar de cmBB database zodat die als "uitgelichte afbeelding" netjes op het overzicht komt, verwijder het oude RSS berichtje en push het soms door naar Twitter of Facebook.

Het is allemaal niet zo veel werk, maar ik zou graag van een van de bloggers, die soms vier artikelen per dag schrijft de hele bijdrage in ene keer in de cmBB willen krijgen zonder dat ik daar naar om hoef te kijken. De blogger is wel bereid om gedeeltelijk rechten te geven op zijn Wordpress site.

Graag jullie ideeen hierover.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 09 jun 2018, 08:45

Dus eigenlijk de feedpostbot aan cmBB knopen... Interessante gedachte maar geen van beiden ooit zo ontworpen met dat idee.

Het komt er eigenlijk op neer dat er een nieuwe extensie moet komen die de bestaande twee verbind.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 09 jun 2018, 18:18

Ger schreef:
09 jun 2018, 08:45
Dus eigenlijk de feedpostbot aan cmBB knopen... Interessante gedachte maar geen van beiden ooit zo ontworpen met dat idee.
Volgens mij komt het daar wel op neer. Alleen met de feedpostbot krijg je natuurlijk alleen een extract, maar ik denk dat daar de moeilijkheid niet in zit.
Ger schreef:
09 jun 2018, 08:45
Het komt er eigenlijk op neer dat er een nieuwe extensie moet komen die de bestaande twee verbind.
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel tijd en en energie gemoeid is met het ontwikkelen van een extensie. Ik ben wel bereid om hier te sponsoren en als proefgeit te functioneren.

Overigens moet ik zeggen dat de mogelijkheden om te bloggen op het forum met behulp van de cmBB plugin gewoon cruciaal is om "volk" te trekken. Ik heb nu een kleine twee-duizend unieke bezoekers per maand, een heel groot deel vaak vele sessies per maand met gemiddelde bezoektijden (over alle bezoekers gerekend) van over de tien minuten (dit is wat google analytics mij probeert te doen laten geloven). Ik heb me door een SEO-expert laten vertellen dat dat extreem lang is voor een website.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 11 jun 2018, 13:18

Progresso schreef:
09 jun 2018, 18:18
Volgens mij komt het daar wel op neer. Alleen met de feedpostbot krijg je natuurlijk alleen een extract, maar ik denk dat daar de moeilijkheid niet in zit.
Met Feed Post Bot kun je kiezen om de gehele inhoud van de feed of een extract te posten. Default pakt hij alles uit mijn hoofd.
Kan natuurlijk wel zijn dat de feed die uitgelezen wordt alleen maar een introtext geeft, in dat geval kan FPB natuurlijk niet zoveel.

Progresso schreef:
09 jun 2018, 18:18
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel tijd en en energie gemoeid is met het ontwikkelen van een extensie. Ik ben wel bereid om hier te sponsoren en als proefgeit te functioneren.
Toch al gauw een halve dag voor de eerste opzet, en dan veel kleine uurtjes om alles te finetunen. Totaal zal er al gauw 20-30 uur in gaat zitten.
Ik zal het eens laten bezinken.
Progresso schreef:
09 jun 2018, 18:18
Overigens moet ik zeggen dat de mogelijkheden om te bloggen op het forum met behulp van de cmBB plugin gewoon cruciaal is om "volk" te trekken. Ik heb nu een kleine twee-duizend unieke bezoekers per maand, een heel groot deel vaak vele sessies per maand met gemiddelde bezoektijden (over alle bezoekers gerekend) van over de tien minuten (dit is wat google analytics mij probeert te doen laten geloven). Ik heb me door een SEO-expert laten vertellen dat dat extreem lang is voor een website.
Dat zijn inderdaad goede cijfers!

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 12 jun 2018, 01:19

Ger schreef:
11 jun 2018, 13:18
Progresso schreef:
09 jun 2018, 18:18
Volgens mij komt het daar wel op neer. Alleen met de feedpostbot krijg je natuurlijk alleen een extract, maar ik denk dat daar de moeilijkheid niet in zit.
Met Feed Post Bot kun je kiezen om de gehele inhoud van de feed of een extract te posten. Default pakt hij alles uit mijn hoofd.
Kan natuurlijk wel zijn dat de feed die uitgelezen wordt alleen maar een introtext geeft, in dat geval kan FPB natuurlijk niet zoveel.
Ik ben benieuwd. Hij stond bij mij op "0" en dan komt er inderdaad alleen maar een extract. Ik heb hem nu even op 8000 gezet. Ik verwacht morgen wel weer een bericht. Ik ben benieuwd of ik dan de gehele tekst krijg.

Als dat zo is dan heb ik dus het hele verhaal, alleen niet meer in de "blogsectie". Dat wordt dan weer een beetje lastig. Ik heb een blogger die per dag vier artikelen schrijft, en een zestal die er een paar per maand schrijven.

Hmm, hier moet ik even goed over nadenken. Eeerst maar eens kijken wat het resultaat morgen is.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 14 jun 2018, 02:24

Progresso schreef:
12 jun 2018, 01:19
Ik ben benieuwd. Hij stond bij mij op "0" en dan komt er inderdaad alleen maar een extract. Ik heb hem nu even op 8000 gezet. Ik verwacht morgen wel weer een bericht. Ik ben benieuwd of ik dan de gehele tekst krijg.
Krijg dus alleen een extract. Daar was ik al een beetje bang voor.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 14 jun 2018, 08:42

Heb je een linkje naar de feed? Dan kan ik het gauw genoeg zien.


Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 15 jun 2018, 08:11

Weet je zeker dat je de laatste versie van Feed Post Bot hebt? Ze bieden namelijk 2 varianten van de inhoud aan in de feed. De tweede (volledige) is voor het "normale oog" verborgen, maar is wel uit te lezen. Maandje of 2 terug kwam ik daar achter en heb ik dat toegevoegd aan de extensie.

Zojuist heb ik de feed opgehaald, en dit is het resultaat van het eerste item in de feed:
Ger schreef: Afbeelding

Een grote krater van 69m op 29m en een diepte van bijna 50m werd ontdekt nabij het dorpje Vera Cruz, op het eiland Itaparica, Bahia. Het enorme gat ligt temidden van een moeilijk toegankelijke en bosrijke omgeving. De bewoners van het dorpje op nauwelijks 1km afstand zijn erg verschrikt. Een multinational, actief in de regio voor de ontginning van salmoura (pekel), onderzoekt of de erosie iets te maken heeft met hun werkzaamheden. De pekel wordt ontrokken d.m.v. 6 verschillende putten op een diepte van 1.200m.

Afbeelding

De krater werd door het bedrijf ontdekt bij een routine onderzoek, 14 dagen geleden. Het gebied werd afgesloten en van bewaking voorzien, dit om te voorkomen dat nieuwsgierigen zich gevaarlijk dicht bij de reusachtige put zouden begeven. Volgens het bedrijf gaat het om een “fenomeen” maar geeft geen verdere uitleg. Ze riepen wel een Whatsapp groep in het leven om de nabije bewoners op de hoogte te houden, op hun verzoek.
Foto's: Bahia TV - Google Maps

Source: https://brazilienieuws.online/2018/06/1 ... ze-krater/

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 15 jun 2018, 18:22

Ja, dat werkt.

Ik heb alleen geen melding in de ACP gekregen dat deze extensie kon worden ge-update. Ik hem hem even opnieuw geinstalleerd en ik zie dat die werkt.

Het enige is nu dat ik dus aan het eind van het artikel "Read more" krijg, waar ik liever heb "source: url van source" of nog beter "Bron: url van source". waar kan ik dat aanpassen?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 15 jun 2018, 18:33

Limitering terug op 0 zetten.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 17 jun 2018, 00:33

OK, limiet staat weer op nul. Ik moet de eerste feed nog binnenkrijgen.

Er valt mij echter 1 ding op.

Bij de feed jij ophaalt klopt de opmaak redelijk (goed genoeg). Bij het plaatsen op het forum gaat het met name bij de Images fout. daar ontbreekt een [ENTER] waardoor de tekst van de volgende paragraaf achter de Image begint en niet eronder. Zie het voorbeeld hieronder.

Ik kan natuurlijk de auteur vragen om een extra Enter achter zijn images te zetten, maar daar wordt hij ook niet gelukkig van. Is er een manierom dit met een setting binnen Feed Post extensie te wijzigen?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 18 jun 2018, 07:57

Mja, dat is een eeuwig dingetje. Soms wil je die linebreak wel toevoegen, soms is die er al en wil je er niet nóg een. Ik heb zojuist een kleine aanpassing naar Github gepushed die het zou moeten oplossen.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 19 jun 2018, 15:38

Goed, ik heb eens een opzetje gemaakt: https://github.com/GerB/fpb2cmbb

Het is een extensie bovenop cmBB en Feed Post Bot. Om het goed te laten werken heb je de meest recente versie van beide andere extensies nodig; haal die ook van Github want die zijn pas net gepushed en nog niet aangeboden aan phpBB.com voor validatie.

Je gaf aan bereid te zijn als proefgeit te functioneren, dus ga vooral je gang. Realiseer je in ieder geval wel dat het een allereerste testversie van deze extensie betreft die ik alleen nog maar lokaal heb getest met 1 feed. Geen garanties. :)

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 04 jul 2018, 01:47

Sorry dat ik nu pas reageer. Ik had even het forum de laatste weken niet bekeken en die keer dat ik keek was de boel even. Offline. Ik ga hier volgende week mee aan de slag.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 09 jul 2018, 14:18

Ik heb alle drie de extensies geupload van Github en vervolgens geinstalleerd.

In de ACP extension manager de extensie ge-enabled.

Wat mij zo snel even opviel is dat in de ACP op het tabblad extension er geen menu zichtbaar is om opties in te stellen voor de fpb2cmbb extensie. Geen idee of dit de bedoeling is? Op de een of andere wijze moet je toch aangeven in welke categorie van cmBB de feed wordt geplaatst.

Ik denk dat ik vanmiddag (Braziliaanse tijd) weer een artikeltje heb van de feed van "Brazilie Nieuws" zodat we kunnen testen wat er precies gebeurt.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 09 jul 2018, 15:27

Ondertussen is het volgende artikel opgehaald en netjes in het forum geplaatst. Echter, ik zie het artikel niet verschijnen in een van de categorieen van cmBB.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 09 jul 2018, 15:51

Hmm had ik even moeten uitleggen wellicht:
Als je de fpb2cmbb extensie hebt geïnstalleerd, vind je bij de Feed Post Bot instellingen bij iedere feed onder het kopje "Feed forum" in je selectielijst ook alle cmBB categorieën terug (onder de forumlijst). Als je een van die selecteert, komt het feed item als artikel in de betreffende categorie terecht.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 09 jul 2018, 18:01

Mooi. Ben heel benieuwd.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 09 jul 2018, 20:41

De extensie werkt heel mooi. Artikelen worden keurig doorgeplaatst naar het forum. Complimenten ook van de auteur van de blogs.

Het brengt me overigens nog wel op een oude wens. Als het artikel nu wordt geplaatst dan is de avatar leeg. Het zou wel heel mooi zijn als hier automatisch de avatar van de auteur zou komen te staan, of nog mooier het eerste plaatje uit het blog, zeg maar de featured image.


Koffie met slagroom is onderweg :)

Plaats reactie