Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door BBgebruiker » 26 jun 2018, 15:34

  1. Wat is het probleem?Mijn computerhulp forum wordt bestookt met reclame topics uit allerlei landen, ik verwijder de topics handmatig en dat is veel werk.
  2. Wanneer ontstond het probleem?Sinds een maand.
  3. Adres van je forum: http://mkservices.nl/computerhulp
  4. Extensies op je forum:ajax chat, ajax reg check, inactive user manager, national flag, password strenght, reply temp, scss compiler, topic preview, topic template, top poster, viglink, zodiacs
  5. Huidige stijl:green split
  6. phpBB versie: 3.2.2
  7. Waar is je forum gehost:Mijndomein.nl
  8. Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee.
Wat ik graag zou zien is een script, of een extensie waarmee ik een gebruiker kan selecteren, met alle bijbehorende topics van de gebruiker die ik vervolgens in 1 keer kan verwijderen en daarna verbannen.
Of een extensie als toevoeging op moderator venster, waarmee je topics per gebruiker kan selecteren en/of verwijderen.
De slimmerikken gaan in elk afzonderlijk forum 1 of meerdere reclame topics plaatsen, als je er veel hebt dan ben je wel even bezig.
Ik kan alle nieuwe (ongelezen) topics in 1 keer weergeven, maar ik kan ze niet in 1 klik verwijderen, want ik moet elk topic openen om het te verwijderen.
Nu moet ik elk afzonderlijk topic verwijderen, dat kost veel tijd.
Let wel:
Het gaat niet om mail van die gebruiker, maar om de topics in forums.
Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 27 jun 2018, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
Froddelaar
Berichten: 272
Lid geworden op: 29 mar 2016, 15:09
Locatie: Aalst, Belgie
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door Froddelaar » 26 jun 2018, 16:24

Volgens mij kan dit met deze extensie:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2382581
Wij promoten UW muziek in ons forum & delen alles via Sociale media!
Muziek wordt ook toegevoegd in de playlist van
textradio.be!
Mail uw single + hoesje + info naar: info@muziekpromo.net of Solidjeuh@textradio.be
Onze Website: https://www.muziekpromo.net

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door El torro » 26 jun 2018, 16:27

klik op "beheer gebruiker "

En dan onderaan op
Verwijder gebruiker

Verwijder gebruiker:
Let op dat het verwijderen van een gebruiker definitief is, dit kan niet meer ongedaan gemaakt worden. Ongelezen privéberichten verstuurd door deze gebruiker zullen worden verwijderd en zullen niet beschikbaar zijn voor hun ontvangers.

Code: Selecteer alles

Selecteer optie
=> verwijder berichten => verstuur.

Het is dus gewoon een standaard functie in phpbb.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door Ger » 26 jun 2018, 18:43

Wat El Torro zegt klopt betreffende het opruimen van spam, maar ik zou me ook richten op het voorkomen. Heb je al een goede CAPTCHA ingesteld? Zie ook viewtopic.php?f=40&t=55696

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door BBgebruiker » 27 jun 2018, 15:22

El torro schreef:
26 jun 2018, 16:27
klik op "beheer gebruiker "

En dan onderaan op
Verwijder gebruiker

Verwijder gebruiker:
Let op dat het verwijderen van een gebruiker definitief is, dit kan niet meer ongedaan gemaakt worden. Ongelezen privéberichten verstuurd door deze gebruiker zullen worden verwijderd en zullen niet beschikbaar zijn voor hun ontvangers.

Code: Selecteer alles

Selecteer optie
=> verwijder berichten => verstuur.

Het is dus gewoon een standaard functie in phpbb.
Dat klopt als een bus wat je schrijft, maar hoe zit het met de topics van deze gebruiker, want daar gaat het mede om! Deze moeten nu allemaal handmatig verwijderd worden en ze staan verspreid over alle fora.
Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 27 jun 2018, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door BBgebruiker » 27 jun 2018, 15:27

Froddelaar schreef:
26 jun 2018, 16:24
Volgens mij kan dit met deze extensie:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2382581
Daaraan had ik ook al gedacht, kijk maar .... die staat bij mij al geïnstalleerd, maar helaas
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door BBgebruiker » 27 jun 2018, 15:36

Ger schreef:
26 jun 2018, 18:43
Wat El Torro zegt klopt betreffende het opruimen van spam, maar ik zou me ook richten op het voorkomen. Heb je al een goede CAPTCHA ingesteld? Zie ook viewtopic.php?f=40&t=55696
Dan zou de nieuwere standaard ReCaptcha van Google ook niet voldoen waar je gevraagd wordt om afbeeldingen met auto's, etalages, etc. aan te klikken alvorens verder te kunnen?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door Hartenheer » 27 jun 2018, 16:00

Dan kan je beter vraag en antwoord gebruiken.
En de vraag op zo'n manier stellen dat alleen de doelgroep deze kan antwoorden.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door El torro » 27 jun 2018, 16:23

Dat klopt als een bus wat je schrijft, maar hoe zit het met de topics van deze gebruiker, want daar gaat het mede om! Deze moeten nu allemaal handmatig verwijderd worden en ze staan verspreid over alle fora.
verdwijnen de topics dan niet als je zijn berichten verwijderd?
Ik heb daar toch nog nooit problemen mee gehad.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door BBgebruiker » 27 jun 2018, 18:58

El torro schreef:
27 jun 2018, 16:23
Dat klopt als een bus wat je schrijft, maar hoe zit het met de topics van deze gebruiker, want daar gaat het mede om! Deze moeten nu allemaal handmatig verwijderd worden en ze staan verspreid over alle fora.
verdwijnen de topics dan niet als je zijn berichten verwijderd?
Ik heb daar toch nog nooit problemen mee gehad.
Nee die topics (lees onderwerpen) worden niet verwijderd.
Het kan kloppen als je het over (mail)berichten hebt voor een specifieke gebruiker, maar niet als je het over zijn topics (onderwerpen in je forum) hebt die vaak ook in verschillende subfora zullen staan.
Een topic (lees onderwerp) is iets anders dan onderlinge mail uitwisselingen tussen gebruikers.
Mijn forum is onderverdeeld in verschillende subfora, die op hun beurt ook weer onderverdeeld kunnen zijn.
Het kan maar zo zijn dat ik in totaal in 1 forum 50 subfora heb, dat is dan meteen een hele hoop werk.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door BBgebruiker » 27 jun 2018, 19:47

Hartenheer schreef:
27 jun 2018, 16:00
Dan kan je beter vraag en antwoord gebruiken.
En de vraag op zo'n manier stellen dat alleen de doelgroep deze kan antwoorden.
Mijn doelgroep zijn Nederlandstalige mensen die maar weinig van computers afweten.
Er zijn wat problemen met Captcha vormen zoals 'keycaptcha', dat heeft met de grootte van de afbeeldingen te maken meende ik.

Nederlandstalige vragen zijn voor vreemden eenvoudig te vertalen, het antwoord dus ook.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door BBgebruiker » 27 jun 2018, 20:03

Als je in 'snelle links' kijkt in het phpbb3.2.2 forum, daar wordt de naam berichten en de naam onderwerpen voor het hetzelfde topic gebruikt, m.a.w berichten zijn dus onderwerpen.
Maar afgezien van dat alles, je kan daar dus zien wat jouw onderwerpen zijn, welke actief en/of onbeantwoord zijn.
Zoiets zou je toch kunnen inzetten om per gebruiker de onderwerpen op naam te kunnen filteren?
Nu wordt het alleen per ingelogd individu gedaan, met de onderwerpen van dat individu.
Algemener ingezet is dat een handig beheer tooltje voor de beheerder/moderator bijvoorbeeld.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door El torro » 28 jun 2018, 12:13

BBgebruiker schreef:
27 jun 2018, 18:58
El torro schreef:
27 jun 2018, 16:23
Dat klopt als een bus wat je schrijft, maar hoe zit het met de topics van deze gebruiker, want daar gaat het mede om! Deze moeten nu allemaal handmatig verwijderd worden en ze staan verspreid over alle fora.
verdwijnen de topics dan niet als je zijn berichten verwijderd?
Ik heb daar toch nog nooit problemen mee gehad.
Nee die topics (lees onderwerpen) worden niet verwijderd.
Het kan kloppen als je het over (mail)berichten hebt voor een specifieke gebruiker, maar niet als je het over zijn topics (onderwerpen in je forum) hebt die vaak ook in verschillende subfora zullen staan.
Een topic (lees onderwerp) is iets anders dan onderlinge mail uitwisselingen tussen gebruikers.
Mijn forum is onderverdeeld in verschillende subfora, die op hun beurt ook weer onderverdeeld kunnen zijn.
Het kan maar zo zijn dat ik in totaal in 1 forum 50 subfora heb, dat is dan meteen een hele hoop werk.

Ik heb het op mijn forum juist getest bij een aangemelde spammer die 2 nieuwe onderwerpen had aangemaakt in verschillende forums.

Na verwijderen van de gebruiker Met berichten, zoals ik hierboven beschreven heb, is er van zowel de spammer als zijn berichten of nieuwe onderwerpen geen spoor meer terug te vinden.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door Ger » 28 jun 2018, 14:56

Je denkt veel te moeilijk. Ga naar Gebruikersbeheer, selecteer de gebruiker in kwestie en vervolgens zie je onderaan de fieldset "Verwijder gebruiker". Daar heb je een dropdown waar je kiest voor "verwijder berichten" . Dan worden simpelweg alle berichten van die gebruiker verwijderd bij het verwijderen van de gebruiker zelf. Juist voor spam of misbruikers is dat ideaal.

Mochten er topics zijn die alleen uit berichten van die gebruiker bestaan, worden die topics in het geheel verwijderd.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door BBgebruiker » 28 jun 2018, 22:43

El torro schreef:
28 jun 2018, 12:13
BBgebruiker schreef:
27 jun 2018, 18:58
El torro schreef:
27 jun 2018, 16:23


verdwijnen de topics dan niet als je zijn berichten verwijderd?
Ik heb daar toch nog nooit problemen mee gehad.
Nee die topics (lees onderwerpen) worden niet verwijderd.
Het kan kloppen als je het over (mail)berichten hebt voor een specifieke gebruiker, maar niet als je het over zijn topics (onderwerpen in je forum) hebt die vaak ook in verschillende subfora zullen staan.
Een topic (lees onderwerp) is iets anders dan onderlinge mail uitwisselingen tussen gebruikers.
Mijn forum is onderverdeeld in verschillende subfora, die op hun beurt ook weer onderverdeeld kunnen zijn.
Het kan maar zo zijn dat ik in totaal in 1 forum 50 subfora heb, dat is dan meteen een hele hoop werk.

Ik heb het op mijn forum juist getest bij een aangemelde spammer die 2 nieuwe onderwerpen had aangemaakt in verschillende forums.

Na verwijderen van de gebruiker Met berichten, zoals ik hierboven beschreven heb, is er van zowel de spammer als zijn berichten of nieuwe onderwerpen geen spoor meer terug te vinden.
El torro, bedankt daar ben ik blij mee .... geen idee waarom mij dat niet is gelukt. Ik ga daarmee aan de gang. Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door BBgebruiker » 28 jun 2018, 22:45

Ger schreef:
28 jun 2018, 14:56
Je denkt veel te moeilijk. Ga naar Gebruikersbeheer, selecteer de gebruiker in kwestie en vervolgens zie je onderaan de fieldset "Verwijder gebruiker". Daar heb je een dropdown waar je kiest voor "verwijder berichten" . Dan worden simpelweg alle berichten van die gebruiker verwijderd bij het verwijderen van de gebruiker zelf. Juist voor spam of misbruikers is dat ideaal.

Mochten er topics zijn die alleen uit berichten van die gebruiker bestaan, worden die topics in het geheel verwijderd.
Bedankt Ger, ik ga dat doen met een test account die ik maak en op de manier zoals El torro dat deed.
Wordt spoedig vervolgd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Is er een extensie waarmee ik een gebruiker met topics in 1 keer kan selecteren/verwijderen/verbannen?

Bericht door BBgebruiker » 02 jul 2018, 11:53

Intussen ben ik er wel al achter waarom het bij mij fout is gegaan. Iemand bannen is iets anders dan iemand verwijderen. Ik had een persoon alleen geband, maar niet verwijderd.
Ik ben hiermee geholpen.
Nogmaals dank voor de ondersteuning.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende


Plaats reactie