Meer info in activatie-mailtje

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Meer info in activatie-mailtje

Bericht door nl1sms » 10 jun 2018, 20:03

Op mijn forum geef ik elke gebruiker handmatig toegang. Ik krijg daarvoor een activatie-email. Nu zou ik graag willen dat in dit mailtje meer informatie staat.

Ik wil met name het IP nummer en email adres van de nieuw geregistreerde in de activatie-mail zien. Kan dit? Zo ja hoe? Is er een extensie voor?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door Hartenheer » 11 jun 2018, 10:05

Denk je dan beter kan informeren bij de gene die de extensie gemaakt heeft {DMZX?}
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door nl1sms » 11 jun 2018, 10:09

Nou ik had helemaal nog geen extensie. Ik heb zojuist de notify admin on registration extensie gevonden van dmzx en dat werkt wel maar dan kan je niet direct op een link klikken om het account te activeren. Dus dat schiet nog niet op. Dan krijg ik 1 mail van mijn forum om gebuiker te activeren en 1 mail van de extensie met de details. Ik wil alles in 1.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door Hartenheer » 11 jun 2018, 10:30

Zou zeggen, vraag het hem of dit mogelijk is.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door nl1sms » 12 jun 2018, 13:35

Ik weet niet hoe het bestand heet van phpbb waar de tekst van de activatie mail in staat ?? Volgens mij hoef ik daar alleen een variabele toe te voegen; {USER_MAIL}

Dan heb ik ook geen extensie nodig. Gewoon het email adres van de nieuw geregistreerde gebruiker in het activatie emailtje.

Ik kan het niet vinden.....

Edit: gevonden in language/nl/admin_activate.txt

Maar als ik {USER_MAIL} of {USER_EMAIL} invul krijg ik nog steeds niet het email adres te zien van de nieuw geregistreerde gebruiker. Help!

Gebruikersavatar
Froddelaar
Berichten: 272
Lid geworden op: 29 mar 2016, 15:09
Locatie: Aalst, Belgie
Contacteer:

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door Froddelaar » 12 jun 2018, 17:05

Forum cache verwijderd? Dat is nodig bij wijzigingen in de mail taalbestanden.
Wij promoten UW muziek in ons forum & delen alles via Sociale media!
Muziek wordt ook toegevoegd in de playlist van
textradio.be!
Mail uw single + hoesje + info naar: info@muziekpromo.net of Solidjeuh@textradio.be
Onze Website: https://www.muziekpromo.net

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door nl1sms » 12 jun 2018, 17:11

Yep. Het is denk ik ingewikkelder dan ik dacht. Heb nu de maker van de extensie gevraagd.

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door nl1sms » 18 jun 2018, 12:15

Van de maker van de extensie krijg ik geen antwoord. Op phpbb.com kan men mij kennelijk ook niet verder helpen. Is er hier dan niemand die mij kan helpen ?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door Ger » 19 jun 2018, 11:08

Het bestand dat wordt gebruikt is ./language/nl/email/admin_activate.txt

De variabelen die beschikbaar zijn voor die template worden gedefinieerd ./includes/ucp/ucp_register.php; https://github.com/phpbb/phpbb/blob/mas ... #L487-L496
En vervolgens toegewezen in ./phpbb/notification/type/admin_activate_user.php: https://github.com/phpbb/phpbb/blob/mas ... #L152-L156

Ik zie zo geen event om op in te haken, dus je zou dit middels een wijziging in de code moeten doen. Eerst de wijziging in de template, dan de juiste variabelen definiëren en die doorsturen naar de template. Doenbaar, maar je verliest die wijzigingen dus wel bij een update.

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door nl1sms » 19 jun 2018, 11:16

Thx voor je hulp maar dit wordt te moeilijk voor mij. Ik had het liefst de extensie van dmzx aangepast met een activatielink maar ik krijg op zijn forum 0,0 antwoord hoe ik dit moet doen. Ook op phpbb.com krijg ik geen oplossing :( Ik geef het voorlopig maar op....

Het leek me juist heel handig omdat je aan een email adres vaak snel kunt zien of een user legitiem is of een spammer.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door Hartenheer » 19 jun 2018, 14:46

nl1sms schreef:
19 jun 2018, 11:16
Ik had het liefst de extensie van dmzx aangepast met een activatielink maar ik krijg op zijn forum 0,0 antwoord hoe ik dit moet doen.
Dat is ook een reden dat ik me daar uitgeschreven heb.
Ze reageren zelden op vragen, of je moet een goede bekende zijn.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door nl1sms » 19 jun 2018, 14:57

Ja ik weet ook niet wat het is..... gewoon geen response daar... ook op phpbb.com bij de support sectie van die extensie geen reply. Nou dan houdt het op. Ik kan niet zelf een extensie programmeren, ik kan hem zelfs niet aanpassen naar wat ik wil. Dus het houdt op. :(

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Meer info in activatie-mailtje

Bericht door Paul » 19 jun 2018, 18:04

Het geven van support(en alle andere functies) is, zowel hier als op phpbb.com vrijwilligers werk. Naast phpbb hebben veel mensen ook een privé leven en werk/school. Dit betekent dat je dus niet altijd direct antwoord krijg.
Extensies worden in principe ondersteund door de author, aangezien die weet hoe een extensie werkt. Met de vele Extensies is het niet te doen voor het support team om overal support op te geven.
Daarnaast staat je vraag op phpbb.com in het custom coding forum. Hier wordt in principe op best efford support gegeven, aangezien dat niet iets is wat aangeraden wordt te doen.

Plaats reactie