phpBB 3.1.0 Release Candidate uitgebracht
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Re: phpBB 3.1.0 Release Candidate uitgebracht
Zijn er ook screenshot beschikbaar van de nieuwe phpbb 3.1.0
Je kan de website ook live bekijken via: https://area51.phpbb.com/phpBB/
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
- soraxroxas
- Contacteer:
Er zijn nog geen officiële mededelingen gedaan en ik zie ook nog geen ontwikkeling dat er een release aan komt. Dus ik denk dat je op dit moment nog iets te vroeg bent
De link die je geeft, gaat naar de development versie van RC3 het is dus nog in ontwikkeling.

- Theriddler
- Contacteer:
En hou er rekening mee dat phpbb 3.1 pas uit de beta komt ergens in 2016 of eind 2015.
(Bron: Rich McGirr)
(Bron: Rich McGirr)
Huh?
Je praat nu over 8-9 jaar geleden toen phpBB 2.0.x nog de enige stabiele versie was.
3.1 BETA 1 is van 4½ maand geleden. Sindsdien hebben we totaal 4 beta's en 2 RC's gehad. Er zullen ongetwijfeld nog een of meerdere RC's volgen, maar de uiteindelijke release zal niet héél lang meer duren.
Terugdenkend aan 3.0; de eerste beta in juni 2006, de eerste RC was in mei 2007, de release was in december 2007. De snelheid om van beta naar RC te komen is iig dus een stuk sneller dan de vorige keer.
20 mei 9 december
Je praat nu over 8-9 jaar geleden toen phpBB 2.0.x nog de enige stabiele versie was.
3.1 BETA 1 is van 4½ maand geleden. Sindsdien hebben we totaal 4 beta's en 2 RC's gehad. Er zullen ongetwijfeld nog een of meerdere RC's volgen, maar de uiteindelijke release zal niet héél lang meer duren.
Terugdenkend aan 3.0; de eerste beta in juni 2006, de eerste RC was in mei 2007, de release was in december 2007. De snelheid om van beta naar RC te komen is iig dus een stuk sneller dan de vorige keer.
20 mei 9 december
Nu is phpBB 3.1.0-RC3 pas echt uitgebracht. Dacht dat het nog wel een paar dagen zou duren, vanmorgen waren er nog twee blockers.
Ik vind de "Language file fall back" een hele handige toevoeging, weet iemand of dit op termijn misschien ook voor alle bestanden gaat gebeuren? Begrijp dat het nu alleen voor taal variabelen in het beheerderspaneel is
En geldt dit dan ook voor extensies?
Ik vind de "Language file fall back" een hele handige toevoeging, weet iemand of dit op termijn misschien ook voor alle bestanden gaat gebeuren? Begrijp dat het nu alleen voor taal variabelen in het beheerderspaneel is

Als ik het goed heb geldt het alleen voor het beheerders paneel, maar dan ook wel voor extensies.David schreef: Ik vind de "Language file fall back" een hele handige toevoeging, weet iemand of dit op termijn misschien ook voor alle bestanden gaat gebeuren? Begrijp dat het nu alleen voor taal variabelen in het beheerderspaneel isEn geldt dit dan ook voor extensies?
De reden dat hij er is is simpelweg omdat de developers (en een hoop anderen, waaronder Derky en ik) in kopenhagen waren om aan dingen te werken. Op een gegeven moment wordt er besloten om een release uit te brengen, je kan simpelweg niet alles direct oplossen.David schreef:Nu is phpBB 3.1.0-RC3 pas echt uitgebracht. Dacht dat het nog wel een paar dagen zou duren, vanmorgen waren er nog twee blockers.
Ik vind de "Language file fall back" een hele handige toevoeging, weet iemand of dit op termijn misschien ook voor alle bestanden gaat gebeuren? Begrijp dat het nu alleen voor taal variabelen in het beheerderspaneel isEn geldt dit dan ook voor extensies?
Deze meeting was trouwens vorige week donderdag tot afgelopen zondag al, je zal dus niet heelveel meer zien omdat we nog bij elkaar zijn (Ook al zit ik nog steeds in kopenhagen bier te drinken hier

Ik wist dat een aantal phpbb'ers in Kopenhagen waren voor de hackathon. Dat was ook wel te zien aan de activiteit van afgelopen week. Had de release alleen nog niet vandaag verwacht maar over een aantal dagen. Weet ook niet waar ik dat op baseerde, kijk een aantal keer per dag naar de road map in de tracker en dan denk je "dan en dan komt het". Maar ja, ik weet dat het komt als het af is
Ik geef je trouwens groot gelijk na hard werken is het goed genieten 

Hard werken is alweer tijdje geleden, ik loop alweer twee dagen met Derk rond hier in kopenhagen
.
De reden dat hij al, relatief snel (Eigenlijk was eerder verwacht) kwam was omdat er relatief veel fixen inzaten, zeker na het weekend. De roadmap zegt niet altijd wat, en blockers kunnen altijd opschuiven naar een volgende versie
.

De reden dat hij al, relatief snel (Eigenlijk was eerder verwacht) kwam was omdat er relatief veel fixen inzaten, zeker na het weekend. De roadmap zegt niet altijd wat, en blockers kunnen altijd opschuiven naar een volgende versie

Ik heb nogal wat Modificaties en veranderingen aangebracht aan mijn stijl.
Hoop dat deze als Extensies terug zullen komen samen met "Advertisement Management" die ik zeker nodig zal hebben op mijn site!
Ook heb ik een Chat en de Zoekbalk is verplaatst. Extra buttons enzo. Zal ik allemaal weer opnieuw moet plaatsen/veranderen.
Ben nu met een Demo-site bezig via WAMP-server op PC, en houd de boel goed in de gaten.
Vooruitgang is natuurlijk niet te stoppen!

Hoop dat deze als Extensies terug zullen komen samen met "Advertisement Management" die ik zeker nodig zal hebben op mijn site!
Ook heb ik een Chat en de Zoekbalk is verplaatst. Extra buttons enzo. Zal ik allemaal weer opnieuw moet plaatsen/veranderen.
Ben nu met een Demo-site bezig via WAMP-server op PC, en houd de boel goed in de gaten.
Vooruitgang is natuurlijk niet te stoppen!

Updaten naar 3.1 zal niets voor mij zijn denk ik
+- 80 modificaties geïnstalleerd + allerlei custom codes..
En elke modificatie word gebruikt..
Als ik die allemaal moet aanpassen voor 3.1 ben ik jaren bezig
+- 80 modificaties geïnstalleerd + allerlei custom codes..
En elke modificatie word gebruikt..
Als ik die allemaal moet aanpassen voor 3.1 ben ik jaren bezig

Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
- El torro
- Contacteer:
phpbb.com is offline, ik neem aan voor de grote stap 

Welke grote stap?El torro schreef:phpbb.com is offline, ik neem aan voor de grote stap

- El torro
- Contacteer:
update naar 3.1.0
ik noem dat een grote stap
ik noem dat een grote stap
Wordt je wakker kan je meteen aan de slag om te updaten naar 3.1.0-RC6, net mijn eerste update gedaan nog 2 forums te gaan 

Is de laatste versie ook al live te gebruiken of is dit af te raden nog?
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition
Stijl: prosilver Special Edition
Dinsdag wordt de versie uitgebracht, nog eventjes geduldJoost01 schreef:Is de laatste versie ook al live te gebruiken of is dit af te raden nog?