[Algemeen] Webhosting diensten

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
Neo
Berichten: 211
Lid geworden op: 02 apr 2006, 00:16
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Neo » 13 jan 2012, 17:16

Ik zal niemand een gratis host aanraden maar voor 2 euro p/m heb je al een domein ergens!

Bosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2012, 18:40

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Bosch » 11 feb 2012, 13:42

Deziweb vind ik echt super
en altijd vriendelijk

iNickR
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 aug 2012, 21:55

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door iNickR » 27 aug 2012, 13:08

http://lh-hosting.nl/ Prima service, en buitengewoon goedkoop. Advanced = 0.20 p/m of 1.20 p/j Extreme = 0.30 p/m of 2.40 p/j Helaas moet je ergens anders een domein kopen, maar je kan wel gebruik maken van een subdomain van hun. ;)

sokodi
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2006, 15:06

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door sokodi » 04 nov 2012, 16:04

Ik zit al jaren bij Nivko.nl goede service en echt niet duur.
1GB ruimte, 5GB verkeer, php en zo voor €29,50 per jaar incl. domeinnaam.
Hun website is op het moment ofline omdat er een nieuwe komt.

Gebruikersavatar
Skere
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 aug 2012, 18:07
Locatie: België

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Skere » 28 nov 2012, 17:31

En ook deze is interessant!
Voor 25 euro PER JAAR krijg je webruimte en een domein!

http://www.beservers.be/

kawaminator
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 nov 2012, 22:39

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door kawaminator » 03 dec 2012, 03:54

ik kan beservers enkel maar aanraden (die Sicere aangeeft)
zeer tevreden van hun service, goedkoop, en betrouwbaar.
Ze gaan wel binnenkort hun webhostingsdienst verhuizen en zich zelf meer toeleggen op gameservers enzo, dus hopelijk veranderd er voor de hostingspaketten niet te veel

Hicham
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2012, 15:03

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Hicham » 03 feb 2013, 08:43

1freehosting, goede host werkt perfect!
Is ook nog gratis.
Ik heb 'm zelf geupload met FTP.
Maar je kunt ook AutoInstaller gebruiken.

GerC
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2013, 18:31

Re: Vreemde melding in Admin-panel nieuw Forum

Bericht door GerC » 09 apr 2013, 18:28

Dat topic had ik idd net zelf ook al gevonden! :P

Maar omdat daaruit alleen de laatste twee pagina's van vorig en dit jaar zijn, ben ik bang dat een heel groot deel van de daar genoemde hosts niet meer bestaan, en de reacties van de klanten misschien ook niet echt meer up-to-date zijn... ;)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vreemde melding in Admin-panel nieuw Forum

Bericht door David » 09 apr 2013, 18:35

Tja, daar heb je min of meer wel gelijk in! Je kan in dat topic natuurlijk ook naar ervaringen vragen over host die je op het oog hebt. Of bijvoorbeeld zeggen wat je ongeveer verwacht que prijs, ruimte, dataverkeer en/of functies misschien dat er dan gebruikers zijn die je een optie kunnen geven!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

GerC
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2013, 18:31

Re: Vreemde melding in Admin-panel nieuw Forum

Bericht door GerC » 09 apr 2013, 18:46

Maar ik weet niet wat ik nodig heb, a want ik heb geen idee van de "ruimte" en "dataverkeer" die ik gebruik en later zal gaan verbruiken met mijn 3 fora (omdat ze natuurlijk steeds blijven groeien.)

Ik heb daar geen duidelijk idee van.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vreemde melding in Admin-panel nieuw Forum

Bericht door David » 09 apr 2013, 18:56

Je zegt al dat je drie forums hebt, dus één van jouw wensen zou dan kunnen zijn dat je meerdere domeinnamen aan één webhosting pakket wilt verbinden! Dat is dan bijvoorbeeld één van je wensen... Een andere wens zou kunnen zijn een PHP versie die phpBB 3.1. en hoger ondersteunt! Dat is een tweede wens... Zo kun je er misschien zelf nog meer bedenken ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

GerC
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2013, 18:31

Re: Vreemde melding in Admin-panel nieuw Forum

Bericht door GerC » 09 apr 2013, 20:52

Maar zijn dat niet al de meest logische en normale "eisen" en zaken die ondersteunt worden door een fatsoenlijke webhost..? :?

En waarom gebruik je zoveel uitroeptekens!? Zo lijkt het net alsof je steeds schreeuwt.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vreemde melding in Admin-panel nieuw Forum

Bericht door David » 09 apr 2013, 21:25

GerC schreef:En waarom gebruik je zoveel uitroeptekens!? Zo lijkt het net alsof je steeds schreeuwt.
Omdat ik dacht dat mijn tekst / uitleg op die manier iets beter zou overkomen. Ik zal je eerlijk zeggen, ik sukkel de laatste tijd een beetje met punten, coma's enz enz

Ik heb absoluut niet de neiging om te gaan schreeuwen ;)
GerC schreef:Maar zijn dat niet al de meest logische en normale "eisen" en zaken die ondersteunt worden door een fatsoenlijke webhost..? :?
Ik ben geen webhosting expert, maar ik kan je alvast vertellen dat het iedere host anders is. Ik zie verschillende webruimte van phpBB gebruikers, de PHP versie is bij meerdere hosting providers nog niet geschrikt voor phpBB 3.1 (tenminste niet alle servers) In webruimte, dataverkeer en prijs zit ook een groot verschil. Maar zoals ik al zei ik ben geen kenner, heb alleen een persoonlijke mening met een beetje kennis ;)
Berichten verplaatst naar juiste onderwerp. We houden het vriendelijk.
- PhilipvD
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Skere
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 aug 2012, 18:07
Locatie: België

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Skere » 11 apr 2013, 21:49

Heeft iemand een idee, voor een server te huren in België die dit soort forums aankan + een eigen domein + een eigen website (en domein uiteraard) ?

Denk erover na binnenkort op een betaalde host te stappen en daarmee PHP meer te gaan benutten.

lmmedia
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2013, 23:54
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door lmmedia » 27 apr 2013, 00:07

Mijndomein.nl zit ik. Niks mis mee. Althans, tegenwoordig. Vroeger waren ze erg traag en onbereikbaar. Maar ik zit er al jaren en gaat wel goed eigenlijk.
There are no problems, only challenges!

Goedkoop en snel je website laten maken? http://www.lmmedia.nl

Wendylove
Berichten: 0
Lid geworden op: 17 jun 2013, 17:36

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Wendylove » 17 jun 2013, 19:26

Hoi hoi allemaal, ik ben Wendy en ben nieuw hier en ik wil graag op korte termijn een forum beginnen. Nu heb ik geen verstand van het maken van een forum, dus dat wordt een hele uitdaging voor mij.

Ik heb inmiddels begrepen dat ik daarvoor een webhost nodig heb. Geen idee wat dat is, maargoed... Welke kunnen jullie mij aanraden?

Ik wil GEEN GRATIS host. Ik wil er gerust 50 tot 100 Euro per jaar voor betalen. Als het maar een veilige is, geen reclamebalken en er moeten veel foto's op geplaatst kunnen worden via bijv. Imageshack.

Wie o wie wil mij helpen? Ik zal hier nog vaak komen, want ik zal nog honderden vragen hebben... :D

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door David » 17 jun 2013, 19:44

Een webhost is een bedrijf die webruimte aanbied, webruimte heb je nodig om je forum op te hosten. Het is als het ware een stukje van het internet waar jouw website het world wide web wordt ingestuurd. phpBB3 heeft een aantal benodigdheden en vereisten deze kun je vinden in onze wiki: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Be ... _Vereisten

Ik zelf ben erg tevreden over Antagonist: https://www.antagonist.nl. Een betrouwbare en veilige host waar je forum bijna 100% uptime heeft. Hun support afdeling is ook erg behulpzaam en reageert bijna altijd binnen 24uur. Het uploaden en downloaden van bestanden van en naar de server gaat ook erg snel ;)

Tegenwoordig kun je uit 3 pakketten kiezen, je kunt een pakket kiezen met 3GB opslag ruimte en 60GB Dataverkeer maar er zijn ook pakketten met onbeperkte opslag en dataverkeer. Je geeft al aan dat je afbeeldingen via Imageshack op het forum wilt zetten, dat kan met behulp van een BBcode. Als je afbeeldingen op een andere server staan dan heb je misschien niet eens onbeperkte webruimte nodig. Wellicht heb je dan genoeg aan 3GB opslag.

Welk pakket je kiest hangt af van je wensen en eisen die jij aan een pakket stelt.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

-Nathan-
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2013, 22:15

Welke host vinden jullie het best?

Bericht door -Nathan- » 11 okt 2013, 23:36

Ik vroeg me af welke web hosting jullie het best vonden..

Voor mij is het http://www.hostgator.com/

-knip-

Rigatoni
Berichten: 0
Lid geworden op: 12 jun 2014, 08:22

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Rigatoni » 23 jun 2014, 11:06

Ik zie dat dit topic niet meer heel actief is, maar ik stel mijn vraag toch even hier. Ik zoek voor mijn forum een degelijke host en ik dacht daarbij aan Strato. Heeft iemand ervaring met deze host?

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Mid » 23 jun 2014, 17:27

Lees o.a. maar eens hier over Strato, die al jarenlang een slechte naam heeft: http://www.webhosters.nl/webhosting-pro ... rvaringen/ . Men zegt, dat de "goede" ervaringen van medewerkers van Strato afkomstig zijn... Een half jaar gratis is dus een lokkertje; een goede webhost levert gewoon de vereiste kwaliteit...

Ik heb zelf prima ervaringen opgedaan met https://www.antagonist.nl , dus dat kan je houvast geven. ;)

Gesloten