Wat vragen over PHPBB

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Sandert98
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2012, 16:16

Wat vragen over PHPBB

Bericht door Sandert98 » 18 jan 2012, 16:27

Hallo,

Ik zit er aan te denken om een forum te vragen of ik misschien administrator kan worden, omdat de huidige niet meer actief is. Zelf heb ik alleen ervaring met VBulletin, is dit vergelijkbaar? Ik zou dan de chatbox weer willen installeren op het forum, en er een 'dank je' knop op willen zetten (leden willen dit graag). Is het PHPBB eigenlijk gratis?

Ik hoor het graag,
Sander
Laatst gewijzigd door Sandert98 op 18 jan 2012, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Te vergelijken met VBulletin?

Bericht door Ger » 18 jan 2012, 16:46

Verplaatst naar discussie
- Ger
phpBB is en zal altijd gratis blijven.

Of het qua beheer te vergelijken is met vBulletin weet ik niet, dat heb ik nooit gebruikt. Maar als je bekend bent met het beheer van de ene forumsoftware, dan zul je er bij de andere ook wel uitkomen. En anders hebben we altijd nog de handleiding: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding

Een chat en een thanks MOD zijn niet standaard aanwezig, maar wel redelijk eenvoudig te installeren. Hiervoor kun je terecht in de Modifications Database: http://www.phpbb.com/customise/db/modifications-1/

Sandert98
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2012, 16:16

Re: Te vergelijken met VBulletin?

Bericht door Sandert98 » 18 jan 2012, 16:57

Bedankt voor je snelle antwoord.
Kan ik ook een chatbox installeren? Want die is ooit van een upgrade naar een nieuwe versie verloren gegaan en nooit meer hersteld.
Edit:
En hoe zou ik het forum naar de nieuwste PHPBB moeten updaten met de automatische update :oops: ?
Ik probeer wat informatie op te doen, en dan met voorstellen doen aan de mods die wel actief zijn.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wat vragen over PHPBB

Bericht door Ger » 18 jan 2012, 17:31

Hoe een update werkt, lees je hier.
Een chatbox installeren is mogelijk, zie bijvoorbeeld mChat. Hoe je die installeert lees je hier.

Mocht je ooit vragen hebben over updaten of een MOD installeren, open dan een topic in het juiste subforum. Vergeet daarbij niet de volledige support template in te vullen.

Sandert98
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2012, 16:16

Re: Wat vragen over PHPBB

Bericht door Sandert98 » 18 jan 2012, 18:00

Oké, bedankt:D, ik heb een voorstel naar een moderator toe gestuurd, ik hoop dat het een ja wordt :D
Edit:
Als ik het forum update, moet dan het forum offline gaan voor een beperkte tijd?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wat vragen over PHPBB

Bericht door Ger » 18 jan 2012, 20:23

Zodra je de install-map upload (en daarmee dus aan de update begint) gaat het forum op slot voor iedereen behalve een beheerder. Eventueel kun je dit ook via een knop in het beheerderspaneel doen en kun je een aangepast bericht voor bezoekers plaatsen.

enschedeinansichten
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2014, 12:21

Re: Wat vragen over PHPBB

Bericht door enschedeinansichten » 06 apr 2014, 19:41

Hallo.
Wij hebben / hadden een probleem met de weergave / plaatsen van Youtube filmpjes.
Wij hebben de BBcodes zo ingesteld als elders op forum aangegeven en dat werkt in zover dat als je een Url plaatst je bericht de s achter Http moet weghalen, dan gaat het goed.
Ik ben een leek en hoop dat jullie dat probleem kunnen oplossen. :idea:

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wat vragen over PHPBB

Bericht door David » 06 apr 2014, 20:10

enschedeinansichten schreef:Hallo.
Wij hebben / hadden een probleem met de weergave / plaatsen van Youtube filmpjes.
Wij hebben de BBcodes zo ingesteld als elders op forum aangegeven en dat werkt in zover dat als je een Url plaatst je bericht de s achter Http moet weghalen, dan gaat het goed.
Ik ben een leek en hoop dat jullie dat probleem kunnen oplossen. :idea:
Welkom op phpbb.nl :)

Dan zou ik in je beheerderspaneel de YouTube BBcode aanpassen, want daar staat nu vermoedelijk de YouTube link met http daar zou je https van kunnen maken. Je moet er dan alleen wel rekening mee houden dat je geplaatste berichten die je nu hebt moet aanpassen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

enschedeinansichten
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2014, 12:21

Re: Wat vragen over PHPBB

Bericht door enschedeinansichten » 06 apr 2014, 20:47

David, bedankt.

Dat leek mij ook de eerste oplossing maar dat helpt niet.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wat vragen over PHPBB

Bericht door Ger » 07 apr 2014, 08:12

Open maar even een nieuw topic in het supportforum, vul daar de support template compleet in en geef even aan hoe je de BBcodes precies hebt ingesteld. Liefst met een linkje erbij naar een bericht waar je de BBcodes probeert weer te geven. Op die manier kunnen we je waarschijnlijk het snelste en het beste helpen. :)

Plaats reactie