[Algemeen] Webhosting diensten

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
PTish
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 jul 2010, 16:03
Locatie: Asten-Heusden
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door PTish » 23 nov 2010, 13:36

Ik maak al sinds jaar en dag gebruik van phpBBhost. Destijds opgericht voor voornamelijk phpBB forums, maar ondertussen eigenlijk al lang niet meer de main task. Goede service en prima prijzen. Erg over tevreden. Anders zat ik er ook niet al ruim 5 jaar ;)

http://www.phpbbhost.nl/

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door David » 22 mar 2011, 23:55

Wat zijn hier de ervaringen en een phpbb3 forum bij one.com?
  • Hoe vaak liggen website's plat?
  • Hoe snel kun je iets uploaden naar FTP (goede snelheden)
  • Kan je daar makkelijk andere database aanmaken voor bijvoorbeeld een test forum
  • Hoe is de klant tevredenheid
  • Welk pakket is beste voor een relatief klein forum?
Heb net de Algemene Voorwaarden bij hun is gelezen, is dat altijd zo ingewikkeld en autoritair geschreven. Allemaal voorwaarden en regels waar ik me vanaf vraag of me daar druk om moet maken?

Heb op internet ook al wat recensies gezocht, je hebt erg positieve maar ook erg negatieve! Maar als ik hun prijzen en beoordelen zie die ze van bepaalde instanties hebben dan lijkt het een goede host.

Ben benieuwd naar de ervaringen van jullie
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

simmeh
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:08

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door simmeh » 23 mar 2011, 08:59

Hey David, ik heb One.com nog een jaar geleden gebruikt, maar ik was hier vanaf gestapt omdat de website er toch vaak uit lag.. (Meerdere keren per maand),

FTP Upload snelheden en download zijn erg goed, maar dit ligt ook aan je eigen verbinding ofc :P

Ze gebruiken in feite in phpmyadmin database, je kunt hier een onbeperkt aantal forums instellen, (Op den duur had ik iets van 15 verschillende prefixen :x) en ja, dit is erg makelijk :P

Laagste pakket is goed genoeg :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Ger » 23 mar 2011, 14:20

Ik heb alleen ervaringen "uit de tweede hand", maar wat ik daarvan begreep was dat het over het algemeen een prima keuze is, totdat je het inhoudelijk met ze oneens bent. Dat resulteerde bij een kennis in een welles-nietes-discussie wat ertoe geleid heeft dat hij het boeltje maar opgezegd heeft.

Gebruikersavatar
jjeroen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2011, 19:34
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door jjeroen » 23 mar 2011, 17:50

Ik gebruik http://www.versio.nl, goedkope en betrouwbare host. nog maar 1X downtime gehad en heb daardoor korting gekregen :D.
http://www.fora.jjeroen.nl «« het fora over websitemaken/disingen en nog veel meer :)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door David » 23 mar 2011, 20:18

Ger schreef:Ik heb alleen ervaringen "uit de tweede hand", maar wat ik daarvan begreep was dat het over het algemeen een prima keuze is, totdat je het inhoudelijk met ze oneens bent. Dat resulteerde bij een kennis in een welles-nietes-discussie wat ertoe geleid heeft dat hij het boeltje maar opgezegd heeft.
Uit recensies op internet heb ik dat ook begrepen. Over het algemeen schijnt het goede host te zijn. Tot zich problemen of dergelijke voordoen dan kunnen ze moeilijk zijn.

Ik moet namelijk verhuizen met mijn website, aan het einde van het jaar ongeveer. Dus probeer voor mezelf al eens rond te kijken. Naar een betrouwbare en goede host, die voor mij ook betaalbaar is. Maar ik weet totaal niet wat nu goed of slecht is en waar ik op moet letten.

Ik graag me website doorzetten, en eventueel uitbreidingen die ik nu on me hoofd heb makkelijk kunnen uitvoeren.

Misschien kan ik hier wat tips krijgen waar ik op moet letten.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

simmeh
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:08

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door simmeh » 24 mar 2011, 08:13

Ger schreef:Ik heb alleen ervaringen "uit de tweede hand", maar wat ik daarvan begreep was dat het over het algemeen een prima keuze is, totdat je het inhoudelijk met ze oneens bent. Dat resulteerde bij een kennis in een welles-nietes-discussie wat ertoe geleid heeft dat hij het boeltje maar opgezegd heeft.
Ik heb vaak gehad bij one.com dat mijn website op zijn gat lag, en ik maar even wat moest uitleggen aan mijn bezoekers, achterna mailen/bellen heeft vaak geen zin.

Maargoed de ervaring kan bij iederereen anders zijn :P

Ik zit nu bij antagonist, uitstekende host, zeer snelle antwoorden op mijn vragen en tot nu toe nog geen problemen :)

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Johan » 30 mar 2011, 13:55

jjeroen schreef:Ik gebruik http://www.versio.nl, goedkope en betrouwbare host. nog maar 1X downtime gehad en heb daardoor korting gekregen :D.
Versio.nl is inderdaad een goede host. Een beginnende website kan al uit de voeten met het kleinere pakket van €0,50 per maand. Hierbij krijg je o.a. 15GB dataverkeer per maand. Mijn eigen website zit momenteel op het Zilver pakket à €2,25 per maand. Een schijntje. De support is redelijk, een livechat mist in mijn ogen. Op e-mails krijg je daarentegen altijd een keurig antwoord binnen.
Voormalig Support Teamlid

djbosanac
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2006, 20:44

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door djbosanac » 18 apr 2011, 12:48

Heb gratis hosting, maar bevalt me wel goed.
Heb gewoon al een eigen domein gehad, dus moest alleen de DNS overzetten en ik kon het meteen onder mijn eigen domein gebruiken. Alleen snelheid is wat minder, maar ja dat maakt in begin niet uit. Als het veel en veel drukker word, dan neem ik wel een pay-hosting en dan is het al een stukke beter.

Alleen meot even kijken welke nou de beste is, op phpbb.nl staan ook een aantal hosting-plannen die me wel aantrekken..

EefjeWolfs20
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2011, 11:29

Re:

Bericht door EefjeWolfs20 » 24 jun 2011, 19:04

Hoe heb je die gratis kunnen krijgen :oops: als je het niet zo wilt sturen mag je het altijd in een privébericht sturen
Gijs Bloemen schreef:http://www.neonhosting.org hij is niet zo duur (dacht ik toch ik heb hem gratis gekregen dusja..) het handige is er is altijd iemand online dus bij een uitval max 2-5 min en hij staat trg on mja natuurlijk sowieso al 99% on dus echt prachtige support met goede webhosting, bandwithd is unlimited

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door David » 24 jun 2011, 19:16

EefjeWolfs20 schreef:Hoe heb je die gratis kunnen krijgen :oops: als je het niet zo wilt sturen mag je het altijd in een privébericht sturen
Gijs Bloemen schreef:http://www.neonhosting.org hij is niet zo duur (dacht ik toch ik heb hem gratis gekregen dusja..) het handige is er is altijd iemand online dus bij een uitval max 2-5 min en hij staat trg on mja natuurlijk sowieso al 99% on dus echt prachtige support met goede webhosting, bandwithd is unlimited
Je reageert op een bericht uit 2007, deze gebruikers heeft sinds 2008 niet meer ingelogd op het forum. Ben bang dat je niet veel antwoord zult krijgen. Je kunt via Google ook zoeken naar "gratis webhosting" je zal er dan zeker een aantal vinden.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door BennyBernaer » 03 jul 2011, 22:28

Ik zit bij phpbbhost.nl en ben daar super tevreden over. Ze hebben een uitstekende support en vaak krijg je binnen de paar uren al een antwoord en is het probleem opgelost.

ericj
Berichten: 0
Lid geworden op: 03 nov 2011, 15:28

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door ericj » 03 nov 2011, 15:34

simmeh schreef:
Ik heb vaak gehad bij one.com dat mijn website op zijn gat lag, en ik maar even wat moest uitleggen aan mijn bezoekers, achterna mailen/bellen heeft vaak geen zin.

Maargoed de ervaring kan bij iederereen anders zijn :P

Ik zit nu bij antagonist, uitstekende host, zeer snelle antwoorden op mijn vragen en tot nu toe nog geen problemen :)
Het probleem met one.com is dat deze immens groot zijn. Meestal daalt de kwaliteit dan ook, zo was one.com in het begin wel goed.

maan2
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jul 2010, 16:31

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door maan2 » 26 nov 2011, 12:19

Ik gebruik ook One en Mijnhostingpartner voor mijn forum en heb er feitelijk wel plezier van voor dat weinige geld.

Wel is het forum zo en dan traag bij One alsof de data van verweg moet komen of eerst moet wakkerworden voor de reactie komt terwijl er niet zo heel veel actieviteit op het forum is.
Ze bieden een behoorlijk vol pakket aan voor weinig echter snap ik niet dat ze maar 1 mysql-DB optie bieden op een pakket.
Weet zo even niet meer of je db erbij kan kopen (vind hun info wat raar en dun opgezet ook al staat er veel tekst ) maar is best raar want zelfs de minst bekende hoster bied vaak 5 of meer mysql-db's aan.

Ook heb ik een forum site bij Mijnhostingpartner opgezet, ook oke daar, soms hebben ze het druk vermoed ik en dan komt na een gestelde vraag zonder "prio" een antwoord pas een dag later maar ze helpen je iig wel verder.
Nadeel daar is dat ik problemen heb met men phpbb forum, geeft fouten en zegt dat ik ouddated ben ( verse schone laatste forum versie op schone db), ze helpen wel netjes maar hebben blijkbaar geen oplossing beschikbaar.... wel zonde dus

Vind bij beiden de control panel wel overzichtelijk en goed in gebruik in tegenstelling tot die bij Vevida waar ik een site draai, die hebben in mijn ogen een niet handige/vrij onduidelijke admin panel en vragen best veel voor extra diensten zoals een extra mysqlDB....

Iedere ( goedkopere) hoster heb zen voor en nadeel blijkt.

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Kevin » 26 nov 2011, 19:31

maan2 schreef:Ze bieden een behoorlijk vol pakket aan voor weinig echter snap ik niet dat ze maar 1 mysql-DB optie bieden op een pakket.
Overselling noemen ze dat, ze kunnen het goedkoop aanbieden omdat ze er vanuit gaan dat je toch niet alles verbruikt en ze heel veel website's op 1 server laten draaien. Dan kan het bij jouw dus niet druk zijn maar als bij die 10/20 andere het wel druk is draait jouw site ook traag vandaar die trage respons tijd.
maan2 schreef:Nadeel daar is dat ik problemen heb met men phpbb forum, geeft fouten en zegt dat ik ouddated ben ( verse schone laatste forum versie op schone db), ze helpen wel netjes maar hebben blijkbaar geen oplossing beschikbaar.... wel zonde dus
Tja je host kan nooit natuurlijk alle beschikbare websoftware pakketten uit zijn hoofd leren om jouw van support te voorzien, en dat is ook niet hun taak. Hun moeten zorgen voor een webserver en bereikbaarheid van die webserver de rest is jouw pakkie-an in mijn ogen.
Als er iets mis is met de fundering van je nieuwbouwhuis ga je ook niet bij de dakdekker een oplossing zoeken toch?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

NightWalker
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:28

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door NightWalker » 27 nov 2011, 11:54

ik zit met mijn site + forum ook bij mijndomein.nl.

ben al met al tevreden, en heb nog geen problemen met de snelheid of de service.

en voor die 29 euro per jaar , tja....het is maar wat je gewend bent, dit is mijn eerste site + forum, en ik en alle andere die er komen ondervinden geen problemen.


RobinLin
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2011, 18:29
Locatie: memberlist.php
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door RobinLin » 25 dec 2011, 11:42

Ik werk al weer een tijd met 1freehosting.
Het is een gratis host maar phpbb kan er op draaien.
  • Adres van de host: 1freehosting.com
  • Hoe veel webruimte: 10 GB
  • Hoe veel dataverkeer mag je verbruiken: 100 GB
  • Reclame: Nee
  • Helpdesk: Nog geen ervaring mee, Ik heb er nog nooit problemen gehad
  • Bereikbaarheid site: Vrij goed, soms niet bereikbaar
  • Domein: Zie hieronder
  • Conclusie: Goede host
  • naam.goodluckwith.us
  • naam.hostingsiteforfree.com
  • naam.allalla.com
  • naam.sexyi.am

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Solidjeuh » 05 jan 2012, 02:10

Ik zit al een jaar bij ' Hostgator '
En heb tot nu toe nog geen problemen gehad, Forum altijd even snel, Nooit offline..
Ok ja, het is wel een iets duurdere host.. Maar het is 1 van de beste vindt ik persoonlijk..
Ik moet er wel bij vermelden dat ik een VPS heb op Level 4 met Cpanel..
http://www.hostgator.com/vps-hosting/

http://www.hostgator.com

Ik had eerst 'Servage' Maar die host is echt verschrikkelijk!
Elke dag database error.. volledig forum uitvallen..
En elke avond super traaaaaaaaaaaaaaaaag :shock:
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

jelmer11
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 dec 2011, 12:17

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door jelmer11 » 13 jan 2012, 14:43

Hallo,

Weet iemand nog een goede gratis host die nog werkt?
(Veel gratis hosten in dit topic werken niet meer of kosten nu geld.)

Gesloten