Algemeen vraagje...

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
tony_knpv

Algemeen vraagje...

Bericht door tony_knpv » 23 aug 2011, 20:13

• Adres van je forum: N.V.T.
    Event. modificaties op je forum: N.V.T.
    Wanneer ontstond het probleem? N.V.T.
    phpBB versie: N.V.T.

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? N.V.T.
    Wat is het probleem?

Aangezien ik zelf al meerdere malen op diverse forums de zogeheten Prime_link MOD gezet heb, overigens zonder ook maar één probleem, gaf ik deze hint aan een ander forum waar ik aktief ben (en het mij gruwelijk stoort dat je steeds het forum 'kwijt ben'. (Weet wel dat het op te lossen is met SHIFT + Link of CTRL + Link, maar blijft toch irri...)

Nu kreeg ik als reactie op mijn hint voor die MOD:
Aanpassen is makkelijk zat maar dan klopt de XHTML 1.0 code niet meer.
Maar volgens mij kom je toch niet in die XHTML (althans, niet waar het enige probleem kan veroorzaken ?)
Dus met andere woorden, het kan toch helemaal geen kwaad om die Prime_Link MOD te installeren (mits goed uitgevoerd) ?

Mvg

Ger
Contacteer:

Re: Algemeen vraagje...

Bericht door Ger » 24 aug 2011, 15:05

Ik gebruik prime_links niet, maar waarschijnlijk doelt die ander op het veelgebruikte target="_blank" om links te laten openen in een nieuw venster, en dat is inderdaad niet in lijn met XHTML 1.0. Ik neem echter aan dat Prime links gebruik maakt van de javascript:popup() functie, en dat is gewoon XHTML compliant.

tony_knpv

Bericht door tony_knpv » 24 aug 2011, 21:20

Alvast bedankt voor je antwoord !

Ik heb even die prime_links.php nagezocht op zowel 'target' en 'popup' en kwam alleen het volgende tegen:

Code: Selecteer alles

define('EXTERNAL_LINK_TARGET', '_blank');
Ik neem dus aan dat er geen gebruik wordt gemaakt van Java ?
Wat voor gevolgen zou dit dan kunnen hebben, het werkt namelijk allemaal gewoon zoals het hoort !?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 25 aug 2011, 07:35

(javascript != java)

Het zal allemaal ook prima werken, er is geen enkele browser die erop zal flippen. Je bent alleen niet meer in lijn met de standaarden.

tony_knpv

Bericht door tony_knpv » 28 aug 2011, 16:17

Ok, thnx

Gesloten