SEO vraag

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Beyrone
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2011, 20:02

SEO vraag

Bericht door Beyrone » 21 mar 2011, 20:06

Hallo,

Ik gebruik sinds kort voor een van mijn projecten phpbb3 en ik ben erg tevreden, alleen vind ik het jammer dat er niet veel SEO mogelijkheden zijn, daarom wilde ik hier vragen welke SEO mods aan te raden zijn en ook daadwerkelijk helpen.

Ik heb vandaag geprobeerd de "Index SEO description and keywords mod." te installeren maar blijkbaar is deze niet compatible met versie 3.0.8. verder gebruik ik de Modestus theme, ik hoop dat iemand mij wat mods kan aanraden,

Alvast bedankt!,
- Beyrone :)

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SEO vraag

Bericht door Paul » 21 mar 2011, 20:10

Je hebt geen enkele MOD nodig, phpBB wordt perfect door zoekmachines geindexeerd.

Beyrone
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2011, 20:02

Re: SEO vraag

Bericht door Beyrone » 21 mar 2011, 20:19

Bedankt voor de reactie, Paul.

Ik heb nog eens gekeken en viel me op dat het forum nu aardig geindexeert is (heb hem pas een aantal dagen) dus ik denk dat ik gewoon handmatig de description neerzet in templates/overall_header,

Bedankt voor je reactie :)

simmeh
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:08

Re: SEO vraag

Bericht door simmeh » 22 mar 2011, 14:56

Dat hoeft je niet meer te doen, dat is namelijk keyword spamming.. Google indexeert forums erg goed (Zoals Paul al zei), geduld is erg handig :P

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: SEO vraag

Bericht door Emiel-vR » 22 apr 2011, 12:22

De meningen zijn sterk verdeeld over het nut van onsite-seo. Paul geeft bijvoorbeeld aan dat het niet nodig is, ik ben zelf van mening dat het wel degelijk nuttig kan zijn. Het is aan jouzelf om deze verschillende inzichten op waarde te schatten en voor jouzelf een keuze te maken.

Stel dat je voor seo mods zou gaan, kan ik die van http://www.phpbb-seo.com/ aanraden, deze gebruik ik zelf ook al jaren op mijn fora.

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: SEO vraag

Bericht door Kevin » 22 apr 2011, 18:22

en wat gebeurt er met de huidige geindexeerde paginas binnen de verschillende zoek sites? Ik bedoel als je forum al jaren bestaat kent google al aardig wat linkjes, worden die dan allemaal waardeloos met het in gebruik nemen van deze mod.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

margje
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2010, 23:36

Re: SEO vraag

Bericht door margje » 23 aug 2011, 19:10

laat, maar ik heb dezelfde vraag als Kevin, en hij heeft er helaas nooit antwoord op gekregen.

Ik ben van mening dat phpbb3 niet seo vriendelijk is, het bewijs is te zien in google webmastertools.
in mijn geval ruim 1700 pagina's met duplicate content.

Een seo mod is dus geen overbodige luxe.

Kom ik bij de vraag van Kevin, wat gebeurd er met de geindexeerde pagina's na het installeren van een seo mod?

Margje

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: SEO vraag

Bericht door marian0810 » 24 aug 2011, 08:43

margje schreef:ruim 1700 pagina's met duplicate content.
Om dat tegen te gaan is de SEO mod behoorlijk overkill denk ik, dit zou genoeg moeten zijn: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/canonical_url/

Plaats reactie