Nieuwe leden overzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
black lion
Contacteer:

Nieuwe leden overzetten

Bericht door black lion » 07 jun 2011, 00:27

• Adres van je forum: http://forum.curacao.nl
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? na instelling nieuwe leden
    phpBB versie: 3.0 (laatste versie)

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? ja instelling nieuwe leden lijst.
    Wat is het probleem?
Weet niet of het relevant is maar sinds de instelling nieuwe leden groep instelling kunnen de nieuwe leden geen leden lijst inzien. Ook de button [leden] ontbreekt.

Nu wil ik de leden die in die leden groep zitten overhevelen naar de gewone en de instelling ongedaan maken.

Hoe los ik beiden op?????

Ger
Contacteer:

Re: Nieuwe leden overzetten

Bericht door Ger » 07 jun 2011, 08:08

Allereerst zet je uit dat nieuwe leden in die groep komen. Dat doe je in het beheerderspaneel, tabblad algemeen, Registratie instellingen. Daar zet je de optie "Nieuw lid - Min. berichtenlimiet:
" op 0 en de optie "Stel de Nieuw geregistreerde gebruikersgroep in als standaard:" op Nee. (natuurlijk even onderaan de pagina bevestigen).

Vervolgens ga je naar het tabblad gebruikers en groepen, groepsbeheer. Kies achter de groep Nieuw geregistreerde gebruikers voor Leden. Je ziet nu alle gebruikers die in die groep staan. Markeer daar iedereen en kies in het uitklapmenuutje onderaan de lijst voor Verwijder lid uit groep. Op die manier maak je de groep leeg. En aangezien er door de vorige handeling ook niemand meer bijkomt, blijft de groep dus ook leeg.

black lion
Contacteer:

Bericht door black lion » 10 jun 2011, 11:59

Dank Ger. Ga dat straks doen.

black lion
Contacteer:

Bericht door black lion » 15 jun 2011, 23:18

Denk dat ik tegen een probleem aanloop.
In die groep ziteen leden van 3 tot 4 maanden geleden. Als ik die verwijder dan zijn die toch uit de lijst en ook uit het forum?
Of zie ik dat fout

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 16 jun 2011, 08:12

Je moet ze alleen uit de gebruikersgroep halen (zoals beschreven in mijn vorige bericht) en niet verwijderen uit het ledenbestand.

black lion
Contacteer:

Bericht door black lion » 16 jun 2011, 16:44

Oke ik ga het precies op jouw methode doen. Maak wel eerst even een back-up.

black lion
Contacteer:

Bericht door black lion » 16 jun 2011, 17:13

Oke Ger. Het is dus gelukt. Het verwarrende is wel als je ziet "verwijder leden" dan denk je dat alle nieuwe leden dus verdwenen zijn. Is dus anders.
Maar het is gelukt. Nu kijken of de nieuwe leden de leden lijst kunnen zien.

Bedankt voor je hulp.
Prettig weekend van uit curacao gewenst.

Gesloten