ik heb een nieuwe schone database.
een frisse nieuwe installatie van phpbb 3.8
toen het draaide meteen een backup gemaakt voor je weet maar nooit.
toen via het forum een daar gemaakte backup van gisteren terug gezet.
ik had inderdaad alle berichten terug en ook alle leden.
maar alle puin is dan ook terug zoals ik al had verwacht, resten van mod,s ect.
bij deze dus nogmaals in een andere vorm: hoe pulk ik alleen die leden en hun berichten terug uit die backup?
Arthur.
Leden en berichten backup. deel 2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Leden en berichten backup. deel 2
Dan heb je de volgende tabellen nodig ;
phpbb_users
phpbb_user_group
phpbb_groups
phpbb_topics
phpbb_posts
phpbb_topics_posted
En voor de berichten en onderwerpen in de juiste tabel te zetten, heb je ook de forum tabellen nodig;
phpbb_forums
Maar waarom draai je niet de STK (Support Tool Kit) van phpBB.com? Daar zit een database cleaner in en die zal al die modules en ander toevoegingen die niet van phpBB zelf zijn verwijderen en zou je een schone database moeten hebben.
Maak voor de zekerheid wel een backup voor je begint.
phpbb_users
phpbb_user_group
phpbb_groups
phpbb_topics
phpbb_posts
phpbb_topics_posted
En voor de berichten en onderwerpen in de juiste tabel te zetten, heb je ook de forum tabellen nodig;
phpbb_forums
Maar waarom draai je niet de STK (Support Tool Kit) van phpBB.com? Daar zit een database cleaner in en die zal al die modules en ander toevoegingen die niet van phpBB zelf zijn verwijderen en zou je een schone database moeten hebben.
Maak voor de zekerheid wel een backup voor je begint.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Wat een Fenomenaal goed idee!!
100% succes, ben je zeer dankbaar.
Groetjes, Arthur..
[dat niemand anders daar op kwam].
100% succes, ben je zeer dankbaar.
Groetjes, Arthur..
[dat niemand anders daar op kwam].
Goed om te horen.
Dat niemand anders erop kwam heeft denk ik te maken met het feit dat het niet echt duidelijk is in dit bericht dat je de database wilt opschonen, maar men denkt dat je een database wilt verplaatsen.
Hierbij komt dan weer het "menselijke" deel van het support geven kijken, dan ga je denken...
"waarom lukt het hem nou niet en wat wil hij precies bereiken uiteindelijk"
Dat niemand anders erop kwam heeft denk ik te maken met het feit dat het niet echt duidelijk is in dit bericht dat je de database wilt opschonen, maar men denkt dat je een database wilt verplaatsen.
Hierbij komt dan weer het "menselijke" deel van het support geven kijken, dan ga je denken...
"waarom lukt het hem nou niet en wat wil hij precies bereiken uiteindelijk"
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op