Ik ben onlangs begonnen met een nieuw forum, hoewel ik technisch weinig onderlegd ben. Een beetje aangelokt en uitgedaagd door messageboard, dat immers stelde dat technische kennis niet vereist was. De beheerdershandleiding van php heb ik zo goed mogelijk gevolgd en de invulling van alle wensen en mogelijkheden als beheerder/eigenaar is redelijk voor elkaar gekomen. De stijl heb ik gewijzigd in 'Dollar', volgens het pakket van phpBB3.
Hoewel ik alle categorieën forums goed heb ingevuld en de permissies heb toegewezen aan de geregistreerde groep gebruikers, zie ik geen forums verschijnen in het overzicht, de eerste pagina dus als je het forum aanklikt. In een balk staat de mededeling 'er zijn geen forums beschikbaar'. Ze staan alle wel goed in het tabblad 'forums' van de beheerder, onder 'Forumbeheer'. Er kan dus niemand (na registratie) posten. Kan iemand in begrijpelijke taal vertellen wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn?
Hartelijk dank voor de input.
Er zijn geen forums beschikbaar.
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
- AirWarrior
Re: Er zijn geen forums beschikbaar.
Heb je onder je categorieën wel forums aangemaakt?
De opzet daarvan gaat zo:
catagorie
De opzet daarvan gaat zo:
catagorie
- forum
forum
forum
- forum
forum
forum
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
-
Dank, luchtstrijder.
Onder 'creëer een nieuw forum' achter TYPE steeds 'Categorie' genomen, achter HOOFDFORUM 'geen bovenliggende items', als FORUMNAAM de zes subforums waaronder men in kan zenden. Moet ik dan misschien het eerste forum als 'hoofdforum' aanmerken?
J.
Onder 'creëer een nieuw forum' achter TYPE steeds 'Categorie' genomen, achter HOOFDFORUM 'geen bovenliggende items', als FORUMNAAM de zes subforums waaronder men in kan zenden. Moet ik dan misschien het eerste forum als 'hoofdforum' aanmerken?
J.
-
Dankzij de vorige tip de forums opnieuw en iets anders ingevoerd dan onder 'categorie' en ze zijn nu wel alle zes zichtbaar voor gasten en geregistreerde gebruikers. Maar als beheerder/eigenaar zie ik nog steeds de tekst dat er geen forums beschikbaar zijn. Wat doe ik verkeerd?
J.
J.
Waarschijnlijk heb je de permissies niet goed ingesteld, zie beheerderspaneel, tab permissies, forum permissies groepen.