Leden en berichten backup.
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Leden en berichten backup.
Hallo en goeden middag.
ik heb zo meteen als mijn host een back-up terug heeft gezet weer een werkend forum, ik ben recentelijk van host gewisseld en moet even wennen..als het goed is kan ik dadelijk zelf alles back-uppen via het ucp van mijn host.
mijn vraag is simpel maar ik gok onuitvoerbaar: kan ik de ledenlijst en berichten saven om daarna een schone installatie te doen en de leden en berichten te importeren in die schone installatie?
Vast mijn dank, hopelijk word ik verrast.
Arthur.
ik heb zo meteen als mijn host een back-up terug heeft gezet weer een werkend forum, ik ben recentelijk van host gewisseld en moet even wennen..als het goed is kan ik dadelijk zelf alles back-uppen via het ucp van mijn host.
mijn vraag is simpel maar ik gok onuitvoerbaar: kan ik de ledenlijst en berichten saven om daarna een schone installatie te doen en de leden en berichten te importeren in die schone installatie?
Vast mijn dank, hopelijk word ik verrast.
Arthur.
-
Re: Leden en berichten backup.
Ja, dat kan.
Alles opslaan:
Je gaat naar beheerderspaneel, dan onderhoud. Je ziet rechts backup staan en daar klik je op.
Vervolgens doe je hetzelfde als het plaatje hieronder. (je download dan het bestand).
Opnieuw installeren:
Je gaat naar je nieuwe host, maakt een database en doet een nieuwe installatie van het forum.
Vervolgens ga je naar phpmyadmin, wist alle tabellen enzo. Vervolgens doe je importeren en ga je naar het bestand dat je zonet hebt gemaakt. Als alles goed is doet hij het nu. Let wel op dat als je emoticons enzo hebt toegevoegd je die dus nu ook moet toevoegen.
Alles opslaan:
Je gaat naar beheerderspaneel, dan onderhoud. Je ziet rechts backup staan en daar klik je op.
Vervolgens doe je hetzelfde als het plaatje hieronder. (je download dan het bestand).
Opnieuw installeren:
Je gaat naar je nieuwe host, maakt een database en doet een nieuwe installatie van het forum.
Vervolgens ga je naar phpmyadmin, wist alle tabellen enzo. Vervolgens doe je importeren en ga je naar het bestand dat je zonet hebt gemaakt. Als alles goed is doet hij het nu. Let wel op dat als je emoticons enzo hebt toegevoegd je die dus nu ook moet toevoegen.
Dank je voor je reactie.
die bestanden heb ik er wel 10 van, maar toen ik van de week een schone installatie deed en 1 van die bestanden terug zette leverde dat geen berichten of leden op..ik heb dan ook geen idee wat die back-ups via het forum bevatten.
die bestanden heb ik er wel 10 van, maar toen ik van de week een schone installatie deed en 1 van die bestanden terug zette leverde dat geen berichten of leden op..ik heb dan ook geen idee wat die back-ups via het forum bevatten.
-
Misschien kan ik je beter helpen via teamviewer ?
Support wordt hier enkel op het forum aangeboden.Matthias_franck schreef:Misschien kan ik je beter helpen via teamviewer ?
geen idee wat een teamviewer is, maar als het hier staat heeft een ander er wellicht nog wat aan.
er is ondertussen een back van het forum terug gezet maar die is van 16e, nu heb ik via het beheerders gedeelte van het forum op BV de 26e nog een backup gemaakt..
backup_1303828661_abecfdd393bf6238.sql.gz deze is 1,9 MB en uitgepakt ruim 7..
kan ik daar wat mee ???
er is ondertussen een back van het forum terug gezet maar die is van 16e, nu heb ik via het beheerders gedeelte van het forum op BV de 26e nog een backup gemaakt..
backup_1303828661_abecfdd393bf6238.sql.gz deze is 1,9 MB en uitgepakt ruim 7..
kan ik daar wat mee ???
-
Ja, dat is wat je hebben moet. Nu moet je alvast naar je nieuwe host gaan en gewoon een nieuwe installatie doen. (kom daarna hier maar weer heen voor de volgende stap
)

ik heb steeds een stukje verwijderd en daarna geprobeerd of mijn forum nog werkt..
het werkt nog steeds maar ik zal wel nooit van alle achtergebleven troep af komen..
Bahhhhhh
het werkt nog steeds maar ik zal wel nooit van alle achtergebleven troep af komen..
Bahhhhhh
ik ben klaar voor de volgende stap maar leest iemand dit nog wel???
Wat heb je nu precies dan en wat moet er nog gebeuren?
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Hoi kevin, dank je voor je reactie.
viewtopic.php?f=40&t=56040
ik had al eerder mail en pb naar Matthias_franck gestuurd maar hoorde niks.
Dank je vast, Arthur.
viewtopic.php?f=40&t=56040
ik had al eerder mail en pb naar Matthias_franck gestuurd maar hoorde niks.
Dank je vast, Arthur.