Blokkeren ip adressen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
jaap57

Blokkeren ip adressen

Bericht door jaap57 » 28 jan 2011, 11:35

Voor het blokkeren van spambots heb ik oa. een hoeveelheid ip adressen van Russische herkomst in mijn .htaccess file geplaatst(van wiki gehaald). Helaas begrijp ik de syntax niet helemaal.
Een groot aantal regels ziet er zo uit: deny from 222.204.0.0/15
Welke adressen worden er nu eigenlijk met deze regel geblokkeerd?
Het gaat hierbij dus om die slash. Wat doet die precies?

jaap57

Re: Blokkeren ip adressen

Bericht door jaap57 » 30 jan 2011, 18:29

Iemand een idee?
Ik heb me echt suf gezocht in sites die over ,htaccess gaan, maar die slash kan ik nergens vinden :(

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 30 jan 2011, 19:18

Je schiet hier weinig mee op. Spambots gebruiken miljoenen proxyservers (en iedere dag weer nieuwe), daar zelf een blacklist van aanleggen is proberen de Rijn leeg te scheppen met een emmertje. ;)

Wat je beter kunt doen, is gebruik maken van de optie die phpBB al heeft ingebouwd: Ga naar het beheerderspaneel, tabblad algemeen, beveiligingsinstellingen. Daar vind je de optie "Controleer IP in de DNS Blackhole List". Als je die op Ja zet, dan wordt het IP adres vergeleken met met een 3 internationale databases van geblackliste IP adressen.

jaap57

Bericht door jaap57 » 31 jan 2011, 00:02

Ger schreef:Je schiet hier weinig mee op. Spambots gebruiken miljoenen proxyservers (en iedere dag weer nieuwe), daar zelf een blacklist van aanleggen is proberen de Rijn leeg te scheppen met een emmertje. ;)
Zoiets vermoedde ik al. Het is ook niet de enige methode waarmee ik probeer die spambots buiten te houden ;) Onder het motto van alle beetjes helpen.
Ger schreef: Wat je beter kunt doen, is gebruik maken van de optie die phpBB al heeft ingebouwd: Ga naar het beheerderspaneel, tabblad algemeen, beveiligingsinstellingen. Daar vind je de optie "Controleer IP in de DNS Blackhole List". Als je die op Ja zet, dan wordt het IP adres vergeleken met met een 3 internationale databases van geblackliste IP adressen.
Bedankt voor de tip, dat wist ik nog niet.
Heb ook veel succes tot nu toe met de vraag en antwoord captcha.
Vroeger (tot een week geleden) kwamen er drie per nacht doorheen.
Nu een week lang geen enkele!
Dat alles neemt niet weg dat ik graag zou weten wat die syntax van die .htaccess file nu precies inhoudt. Dat heeft nog niemand kunnen vertellen :(

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 31 jan 2011, 11:28

Hier staat er het een en ander over uitgelegd.

jaap57

Bericht door jaap57 » 08 feb 2011, 16:08

Ger schreef:Hier staat er het een en ander over uitgelegd.
Bedankt Ger. Het kostte wat tijd maar ik denk dat ik het nu wel begrijp.

Gesloten