Smilies werken niet meer.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Smilies werken niet meer.

Bericht door Emiel-vR » 21 sep 2010, 10:55

  • Adres van je forum: http://www.brandpreventieforum.nl/
    Event. modificaties op je forum:SEO urls, quickreply en enkele custom mods
    Wanneer ontstond het probleem? Ik vermoed na een database crash.
    phpBB versie: 3.0.2


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik heb al meer dan een jaar nagenoeg niets veranderd aan het forum, maar sinds enkele weken (vermoed ik) doen de smilies het niet meer. Enkele weken geleden heb ik een database crash gehad toen de harde schijf van mijn server was volgelopen. Mijn hoster heeft toen de database gerepareerd, tot het forum het weer deed. Maar ik vermoed dat sindsdien de smilies het niet meer doen. Ik weet het dus niet zeker, maar omdat dat de laatste verandering is geweest die invloed heeft op de technische kant van phpbb.

Berichten die voor dit probleem geplaatst zijn met smilies, laten nog steeds smilies zien, maar de nieuwe berichten, waarin smilies worden geplaatst, laten dit niet meer zien. Ik vermoed dus dat dit te maken heeft met de bbcode parcer. In de admin heb ik al 10 keer alle instellingen en rechten doorgelopen die er iets mee te maken hebben, maar alles staat goed.

Ik weet dat mijn phpbb installatie achter loopt. Het plan is ook om deze in het komende half jaar de updaten, maar dit probleem is hier niet aan gerelateerd volgens mij, omdat de smilies eerst ook werkte.

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Smilies werken niet meer.

Bericht door Emiel-vR » 28 sep 2010, 12:10

Heeft niemand enig idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben?

Gebruikersavatar
PhilipvD
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:06

Re: Smilies werken niet meer.

Bericht door PhilipvD » 28 sep 2010, 14:12

Je zou de 'Reparse BBCode' van de Support toolkit kunnen gebruiken.

Maak wel eerst een backup van je database voor je hieraan begint.

Gesloten