Standaard IMG bbcode vervangen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
stapvan

Standaard IMG bbcode vervangen

Bericht door stapvan » 25 sep 2010, 17:04

Hoi allemaal, Ik ben bezig met het opstarten van een forum. Ik wil graag dat iedereen standaard bij het plaatsen van afbeeldingen de juiste maat (breedte) gebruikt. Daarvoor heb ik een bbcode ingevoerd en dat werkt allemaal. Het probleem wat ik dan ga krijgen is dat ik alsnog mensen moet wijzen dat ze de juiste img knop gebruiken zodat de afbeelding verkleind wordt.

Ik ben opzoek naar de originele bbcodes die al in het forum zitten zodat ik die kan veranderen. weet iemand waar ik deze kan vinden en of dit mogelijk is? Tnx

PTish
Contacteer:

Re: Standaard IMG bbcode vervangen

Bericht door PTish » 25 sep 2010, 17:10

Precies weet ik het niet, maar ik denk dat deze in het systeem zelf gebakken zitten. Dan zou je dus de code in moeten duiken.

Wat wellicht handiger was geweest, was deze modificatie:
http://www.phpbb.com/customise/db/mod/r ... e_resizer/

stapvan

Bericht door stapvan » 25 sep 2010, 17:24

Bedankt voor je snelle antwoord. De code induiken is voor mij geen probleem (ik vind het wel leuk, begrijp er alleen niet veel van, dus het duurt even voordat ik iets vind). Ik heb ook even aan die modificatie gedacht alleen begreep ik 1,2,3 niet hoe ik deze moest installeren. Ik ga daar even naar op zoek. Bedankt.

Als iemand weet waar ik de code kan vinden van de bbcodes houd ik mij aanbevolen.

stapvan

Bericht door stapvan » 28 sep 2010, 23:05

Weet iemand waar de standaard bbcodes in het phpbb forum staan?

Gesloten