Herinstallatie forum
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Herinstallatie forum
Beste,
Een tijdje geleden heb ik ons forum met installatron geinstalleerd. Nu had ik dit graag geherinstalleerd naar een normale installatie. Is zoiets mogelijk? En zoja, moet ik gewoon de files van een normale installatie overschrijven? Alvast dank.
Een tijdje geleden heb ik ons forum met installatron geinstalleerd. Nu had ik dit graag geherinstalleerd naar een normale installatie. Is zoiets mogelijk? En zoja, moet ik gewoon de files van een normale installatie overschrijven? Alvast dank.
Met vriendelijke groeten,
Robby
Robby
Re: Herinstallatie forum
Kan iemand mij hierbij helpen, ik vind hier nl geen wiki artikel over en op het net nog niet veel tegengekomen. Alvast dank.
Robby
Robby
Als je geen modificaties aangebracht hebt, is een herinstallatie niet zo moeilijk. Ik weet eigenlijk alleen niet of Installatron nog rare dingen doet met de database. Daarom lijkt me het beste om dit stappenplan aan te houden:
- Maak een backup van je database via je beheerderspaneel (tab onderhoud) en zorg dat je het ook lokaal (op je eigen computer) opslaat. Dit doe je door te kiezen voor download.
- Maak ook een backup van je bestanden.
- Kijk in het tabblad algemeen of je inderdaad de laatste versie van phpBB hebt. Dat is 3.0.7-PL1.
- Overschrijf de bestanden van je forum met de bestanden van een nieuw phpBB-pakket, maar NIET:
- config.php
- de map files
- de map store
- de map images - Indien bij het controleren van stap 3 blijkt dat je niet de laatste versie hebt, dan zul je het bestand
install/database_update.php
moeten draaien. - Verwijder de map install, die heb je nu niet meer nodig en met die map werkt het forum niet.
- In principe zou het nu moeten werken. Leeg eventueel nog de map cache, maar laat daarbij de bestanden
.htaccess
enindex.html
staan.
Beste,
Heb het op een testserver is geprobeerd maar werkt blijkbaar niet, als ik naar de www.mijndomein.be/install ga krijg ik enkel de optie om het forum te converteren van phpbb 2 maar het gaat al om een recent 3.07 forum dus daarmee ben ik niets, althans vermoed ik? Wat zou dit kunnen zijn aub?
mvg,
Robby
Heb het op een testserver is geprobeerd maar werkt blijkbaar niet, als ik naar de www.mijndomein.be/install ga krijg ik enkel de optie om het forum te converteren van phpbb 2 maar het gaat al om een recent 3.07 forum dus daarmee ben ik niets, althans vermoed ik? Wat zou dit kunnen zijn aub?
mvg,
Robby
Robby
Robby
Verwijder de map install eens.
Dag Ger,
Blijkt te werken op mijn testserver, heel erg bedankt voor uw deskundige uitleg!
Nu heb ik één vraagje, op mijn echt forum heb ik automod en een paar andere mods draaien. Maar enkele zijn niet goed geinstalleerd, ik zou terug van opnieuw willen beginnen, als ik het op deze manier overschrijf, heb ik dan sowieso een verse installatie?
Groetjes,
Robby
Blijkt te werken op mijn testserver, heel erg bedankt voor uw deskundige uitleg!
Nu heb ik één vraagje, op mijn echt forum heb ik automod en een paar andere mods draaien. Maar enkele zijn niet goed geinstalleerd, ik zou terug van opnieuw willen beginnen, als ik het op deze manier overschrijf, heb ik dan sowieso een verse installatie?
Groetjes,
Robby
Robby
Robby
Niet per se. Als de modificaties alleen effect hebben op de bestanden, dan wel maar als de modificaties ook effect hebben op de database, dan niet. Wat je dan kunt doen is de Support toolkit downloaden en installeren, en de database cleaner draaien.
Vanzelfsprekend zorg je weer voor goede backups.
Vanzelfsprekend zorg je weer voor goede backups.

Hallo,
Alles werkt naar behoren maar ik heb voordien een paar mods geinstalleerd die ik achteraf heb verwijderd. Nu heb ik volgende probleem, in mijn acp heb ik nog steeds een tab mods, die zou ik weg willen. Alsook heb ik bij algemeen in mijn acp nog steeds een vermelding naar deze oude mod. Hoe zou ik dit kunnen verwijderen aub?
Alles werkt naar behoren maar ik heb voordien een paar mods geinstalleerd die ik achteraf heb verwijderd. Nu heb ik volgende probleem, in mijn acp heb ik nog steeds een tab mods, die zou ik weg willen. Alsook heb ik bij algemeen in mijn acp nog steeds een vermelding naar deze oude mod. Hoe zou ik dit kunnen verwijderen aub?
Robby
Robby
Heb je de support toolkit al gebruikt, zoals ik hierboven suggereerde?
Als ik die gebruik, gaan al mijn instellingen dan niet worden gereset? Alvast dank.Ger schreef:Heb je de support toolkit al gebruikt, zoals ik hierboven suggereerde?
Robby
Robby
Hallo,
Ik heb de map stk in mijn root geplaatst, als ik naar www.mijndomein.be/stk ga en ik wil inloggen krijg ik deze melding:
'You must re-authenticate yourself before you can use the Support Toolkit.'
Ik heb de map stk in mijn root geplaatst, als ik naar www.mijndomein.be/stk ga en ik wil inloggen krijg ik deze melding:
Robby
Robby
Nee hoor. Alleen aanpassingen aan je database worden ongedaan gemaakt.robby0123 schreef:Als ik die gebruik, gaan al mijn instellingen dan niet worden gereset? Alvast dank.
Dat is volgens mij toch simpelweg dat je nog een keer moet inloggen?robby0123 schreef:Hallo,
Ik heb de map stk in mijn root geplaatst, als ik naar http://www.mijndomein.be/stk ga en ik wil inloggen krijg ik deze melding:
Idd klopt, stom van mij
Maar nu heb ik recreate module management modules geprobeerd maar alles blijft staan in mijn acp. Welke optie moet ik juist gebruiken om de orginele structuur terug te krijgen aub?

Maar nu heb ik recreate module management modules geprobeerd maar alles blijft staan in mijn acp. Welke optie moet ik juist gebruiken om de orginele structuur terug te krijgen aub?
Robby
Robby
De database cleaner. Zoals gezegd en zoals daar ook al staat: zorg voor een backup.
Dit werkt dus niet krijg altijd een foutmelding zoals deze bv:
En dan wordt mijn forum uitgeschakeld en kan ik er niet meer in dus moet ik backup gebruiken.
Code: Selecteer alles
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /stk/includes/database_cleaner/functions_database_cleaner.php on line 52: array_keys() [function.array-keys]: The first argument should be an array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /stk/includes/database_cleaner/functions_database_cleaner.php on line 52: array_merge() [function.array-merge]: Argument #1 is not an array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /stk/includes/database_cleaner/functions_database_cleaner.php on line 52: array_unique() [function.array-unique]: The argument should be an array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /stk/includes/database_cleaner/functions_database_cleaner.php on line 53: sort() expects parameter 1 to be array, boolean given
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /stk/includes/database_cleaner/database_cleaner_controller.php on line 340: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 2437: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
Robby
Robby
Ik krijg dezelfde error inderdaad als ik het op een testforum uitprobeer. Nazoeken levert op dat het inderdaad een bug in de support toolkit is. Er wordt aan gewerkt en het zou in de volgende versie opgelost moeten zijn. Het lijkt me dat je het beste kunt wachten totdat dit gefixt is en dan de nieuwe versie proberen.
Bedankt om dit te testen.
Mag ik alvast de map hiervan verwijderen langs ftp of beter niet?
Mag ik alvast de map hiervan verwijderen langs ftp of beter niet?
Robby
Robby
Dat zal geen probleem zijn.