Sticky en het wijzigen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
yoursystem

Sticky en het wijzigen

Bericht door yoursystem » 29 mar 2010, 20:37

Als gebruiker kan je jouw berichten niet wijzigen, Als admin kan je geen bericht sticky maken

Zoals hierboven gemeld , zou ik dolgraag weten hoe ik gebruikers een geplaatst bericht kan laten wijzigen , en als admin hoe een bericht sticky laten maken ,

Vind het gewoon niet ! zit al uren te zoeken .

..
Laatst gewijzigd door yoursystem op 29 mar 2010, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
www.yoursystem.be
De shop voor jouw systeem :
Gaande van de huishoudelijke gebruiker tot de veel eisende gamer en alsook de op betrouwbare beruste zakelijke gebruiker.

EelkeB

Re: Sticky en het wijzigen

Bericht door EelkeB » 30 mar 2010, 09:07

Beide zijn permissie-instellingen, en wel forum-gebaseerde gebruikerspermissie. Zie voor meer uitleg over het permissie-systeem: http://wiki.phpbb.nl/Permissies
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

yoursystem

Bericht door yoursystem » 30 mar 2010, 17:41

Dank je voor jouw reactie , Maar kan het blijkbaar niet vinden , Word er nerveus van . :shock:
www.yoursystem.be
Gaande van de huishoudelijke gebruiker tot de veel eisende gamer en alsook de op betrouwbare beruste zakelijke gebruiker.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 30 mar 2010, 18:21

yoursystem schreef:zou ik dolgraag weten hoe ik gebruikers een geplaatst bericht kan laten wijzigen
Ga naar het beheerderspaneel, dan naar het tabblad permissies. Daar kies je voor Forumpermissies. Selecteer daar het forum of de forums waar gebruikers hun berichten moeten kunnen wijzigen, vervolgens selecteer je de groep(en). Na het klikken op "Wijzig permissies" klik je op "Geavanceerde permissies", en daar op het tabblaadje "Acties". Stel daar "Kan eigen berichten wijzigen" in op "ja".
yoursystem schreef:en als admin hoe een bericht sticky laten maken
Daarvoor moet je moderatorrechten hebben in dat forum. Als je jezelf toevoegd aan de groep "Globale moderators" heb je gelijk in alle forums voldoende rechten om sticky's te plaatsen/topics te sluiten.
Jeroen

EelkeB

Bericht door EelkeB » 31 mar 2010, 07:17

Dat laatste dacht ik ook, maar mededelingen en stickies plaatsen is geen moderatie-permissie, maar een "gewone" gebruikerspermissie. Bovendien een die niet globaal is, als ik het me goed herinner van dat ik gisteren even gekeken heb. M.a.w., hij moet wel telkens opnieuw toegekend worden.

Overigens zou ik aanraden om met rollen te werken (zie opnieuw de gelinkte Wiki-pagina), want als je dat netjes doet en je besluit een keer dat "standaard" toegang veranderd moet worden (je wil bijvoorbeeld dat mensen op polls kunnen stemmen, terwijl dat niet zo was), dan kun je dat in 1 keer in de rol doen, in plaats van dat je het apart voor alle forums moet doen (daar heb je dan wel weer kopieer-functies voor, maar dat is een alles-of-niets actie).
Dutch Open Projects

yoursystem

Bericht door yoursystem » 31 mar 2010, 23:22

Ok is gebeurd

Stiky maken is ok , Sluiten is ok . Wijzigen probleem ligt bij de stijlen :shock: Als ik van PS3 stijl naar bv blackout stijl ga , dan krijg ik het Wijzigen icoontje :) Als ik terug ga naar het stijl van PS3 ga ,dan verdwijnt die terug :o
Laatst gewijzigd door yoursystem op 01 apr 2010, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
www.yoursystem.be

EelkeB

Bericht door EelkeB » 01 apr 2010, 07:22

Heb je ook de Nederlandse imageset voor de betreffende stijl?
Dutch Open Projects

yoursystem

Bericht door yoursystem » 01 apr 2010, 16:50

EelkeB schreef:Heb je ook de Nederlandse imageset voor de betreffende stijl?

Ja
www.yoursystem.be

Gesloten