Zoeken op gebruikers werkt niet.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
td0089

Zoeken op gebruikers werkt niet.

Bericht door td0089 » 24 feb 2010, 12:34

• Adres van je forum: http://www.seniorenraadschoten.be/Forum/
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Sinds update naar 3.0.6
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Neen
    Wat is het probleem?
Als je op "Leden" klikt krijg je een blanco scherm. Hetzelfde gebeurt als je op een naam van een forumlid klikt.... Ook in het Beheerderspaneel is het hetzelfde als je zoekt naar leden....

Bedankt op voorhand....

Jos
..

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Zoeken op gebruikers werkt niet.

Bericht door FreakyBlue » 24 feb 2010, 13:08

Hoe heb je geupdate? Ben je foutmeldingen tegengekomen? Hoe ben je om gegaan met eventuele confictbestanden (met een rood uitroepteken)?

We hebben iets meer info nodig om je te kunnen helpen.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

td0089

Bericht door td0089 » 24 feb 2010, 16:36

FreakyBlue schreef:Hoe heb je geupdate? Ben je foutmeldingen tegengekomen? Hoe ben je om gegaan met eventuele confictbestanden (met een rood uitroepteken)?

We hebben iets meer info nodig om je te kunnen helpen.
Normale procedure zoals altijd.... Van Versie 0.5 naar 0.6 dacht ik.... De update is reeds geruime tijd gebeurd, namelijk 26 november.... De fout is nu pas ontdekt.... Voor zover ik me herinner is de update normaal verlopen. De conflictbestanden vervang ik gewoonlijk door de laatste nieuwe.... Dit heb ik waarschijnlijk ook op 26 november zo gedaan.

Het forum draait al enkele jaren zonder problemen. Updates zijn er altijd zonder veel tralala doorgeraakt. Het is pas nu dat er problemen opduiken... Vreemd, maar waar.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 25 feb 2010, 09:57

Hoe weet je dat het sinds de update naar 3.0.6 is als het al een tijd geleden is dat je die update gedraaid hebt?

Rucksichtlos bestanden vervangen door het standaard bestand als je conflicten krijgt is vragen om problemen. Je krijgt conflicten omdat je zelf (al dan niet doordat je een mod hebt geïnstalleerd) een gedeelte hebt veranderd dat de update ook wil veranderen. Dit kan dan niet meer automatisch opgelost worden (dat is dus een conflict). Dit moet dan handmatig opgelost worden, door te kijken wat de veranderingen zijn en hoe het betreffende gedeelte zo aangepast kan worden dat de doelstellingen van beide veranderingen verenigd kunnen worden. De conclusie zou kunnen zijn dat een van de twee aanpassingen overbodig is gegeven de andere, maar vaak ook zul je e.e.a. wat moeten herschrijven zodat beide doelen bereikt worden.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

td0089

Bericht door td0089 » 25 feb 2010, 11:33

De vervangingen heb ik gedaan na de updates. Op het moment dat de bestanden op de server gecontroleerd worden. Dus volgens mij volgde ik de normale procedure..... Waarom ik weet dat het na de update is gebeurd: ik heb begin november nog wijzigingen gedaan aan de gebruikerslijst; dus toen werkte alles nog zoals het hoorde....

Ik ga nu proberen een testforum te installeren en zien wat daar de resultaten zijn. Bedankt in alle geval voor de snelle reactie.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 25 feb 2010, 14:46

td0089 schreef:De vervangingen heb ik gedaan na de updates. Op het moment dat de bestanden op de server gecontroleerd worden. Dus volgens mij volgde ik de normale procedure.....
Hoe je het ook wendt of keert, een conflict oplossen door altijd het standaard bestand eroverheen te zetten is geen conflict oplossen :)
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

td0089

Bericht door td0089 » 25 feb 2010, 17:44

Zal er de volgende keer aan denken.... :oops:

In alle geval: ik heb een nieuwe database aangemaakt, volledige 3.0.6 geïnstalleerd in een andere map, de tabellen van de backup geimporteerd en alles werkt nu perfect..... Bedankt...

Gesloten