PHPbb3.0.6 geinstalleerd nu oude phpbb2 overzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
CanEdje
Contacteer:

PHPbb3.0.6 geinstalleerd nu oude phpbb2 overzetten

Bericht door CanEdje » 12 jan 2010, 17:52

• Adres van je forum: http://www.natuurshot.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?ik heb nog geen probleem alleen hulp nodig
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?ja naast mijn draaiende phpbb2.0.22 een nieuwe database aangemaakt en phpbb3.0.6 geinstalleerd
    Wat is het probleem?
Beide forums kan ik nu gebruiken. Het installeren is dus gelukt.
Ik zou nu graag twee dingen willen regelen:
1) Ik zou nu graag mijn template (F1black) van phpbb2 overzetten naar eenzelfde style (als dat tenminste de juiste manier is) naar het nieuwe phpbb3 forum. Zodat deze een lookalike wordt van het oude forum
2) ik zou graag de bestaand database van de draaiende phpbb2 overzetten/converteren naar de nieuwe phpbb3.

Kan dit?
zo ja hoe doe ik dat?
Alvast bedankt voor het meedenken

edit: ik heb ondertussen ontdekt dat conversie mogelijk is via de directory install van phpbb3.
Ik heb phpbb3 geinstalleerd via een tool van mijn webhost. Na installatie is deze install directory er niet? (ik denk dat deze automatisch is verwijdert na installatie door het programma)
(installatie tool bij de mijn webhost (antagonist) heet instalatron)

..

PhilipvD

Re: PHPbb3.0.6 geinstalleerd nu oude phpbb2 overzetten

Bericht door PhilipvD » 12 jan 2010, 19:02

1) Ik zou nu graag mijn template (F1black) van phpbb2 overzetten naar eenzelfde style (als dat tenminste de juiste manier is) naar het nieuwe phpbb3 forum. Zodat deze een lookalike wordt van het oude forum
Een phpBB2 stijl kan helaas niet gebruikt worden op phpBB3. Converteren van stijlen is ook niet mogelijk. Wel is er een kans dat er een soortgelijke stijl voor phpBB3 bestaat. Maar exact dezelfde stijl in phpBB3 gebruiken gaat niet lukken.
2) ik zou graag de bestaand database van de draaiende phpbb2 overzetten/converteren naar de nieuwe phpbb3.
Zie Upgrade phpBB2 naar phpBB3
Ik heb phpbb3 geinstalleerd via een tool van mijn webhost. Na installatie is deze install directory er niet? (ik denk dat deze automatisch is verwijdert na installatie door het programma)
(installatie tool bij de mijn webhost (antagonist) heet instalatron)
Probeer phpBB3 eens zelf te installeren :) Dit kan je helpen: phpBB3 installeren
Heb je dan nog vragen stel ze hier.

CanEdje
Contacteer:

Bericht door CanEdje » 12 jan 2010, 19:19

Ik heb ondertussen de install directory teruggezet en een conversie proberen te doen.

Bij de derde stap krijg ik een hele rij vergelijkbare/zelfde soort foutmeldingen foutmeldingen:

Installation error
functions_convert.php [ 2296 ]:Could not copy file ./../../forum/images/smiles/icon_eek.gif to ./../images/smilies/icon_eek.gif

Please check that the target directory exists and is writable by the webserver.

hierna heeft er geen conversie plaats gevonden.
Wat betekend dit?

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 12 jan 2010, 20:08

Controleer eens of die mappen schrijfrechten hebben (chmod 777) via je FTP programma. Dit kan je meestal aanpassen door met je rechtermuisknop erop te klikken en vervolgens in iets als 'bestandsrechten' of 'eigenschappen' deze waarde aan te passen.

CanEdje
Contacteer:

Bericht door CanEdje » 12 jan 2010, 22:18

Ik heb dat gedaan.
Met hetzelfde resultaat.

Hij loopt de conversie na de foutmeldingen gewoon door.
De database is echter niet gevuld. En het forum blijft het start forum.

CanEdje
Contacteer:

Bericht door CanEdje » 13 jan 2010, 08:50

Ondertussen is de converie gelukt.

Ik gebruikte de verkeerde prelabel :oops:
ik had blijkbaar ooit bij mijn oude database phpbb1_ bedacht ipv phpbb_.

Ik begrijp ook dat ik een eigen stijl moet vinden.
Dank voor de ondersteuning zo ver

Gesloten