Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Egbert Zijlema
-
Contacteer:
Bericht
door Egbert Zijlema » 26 nov 2009, 16:28
- Adres van je forum: http://www.damsterkraant.nl/damsterforum
Event. modificaties op je forum: nvt
Wanneer ontstond het probleem? nvt
phpBB versie: 3.0.5
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nvt
Wat is het probleem? Hoe laat ik hoofdkop in tact?
Als ik als beheerder de kop (het onderwerp) van het eerste bericht in een "thread" verander, verandert de hoofdkop mee. Is het mogelijk de kop van het eerste bericht te veranderen, zonder de hoofdkop te wijzigen?
Ter nadere toelichting: ik heb een forumonderwerp dat "Boekenhoekje" heet, maar ik wil als onderwerpregel voor het eerste bericht graag de titel van het besproken boek. Dat is in alle volgende berichten geen problem, maar als je de onderwerpregel van het eerste bericht wijzigt, verandert de "hoofdkop"(noem ik 'm maar even) mee.
Gegroet,
Egbert Zijlema
Homo sapiens non urinat in ventum
-
Jeroen
Bericht
door Jeroen » 26 nov 2009, 17:34
Nee, de titel van het eerste bericht is automatisch de topictitel

Jeroen
-
Egbert Zijlema
-
Contacteer:
Bericht
door Egbert Zijlema » 26 nov 2009, 20:27
Jammer! Misschien toch iets om over na te denken voor een volgende versie. Het is niet altijd logisch dat de hoofdkop of topictitel gelijk is aan de onderwerpregel van het eerste bericht.
Bedankt voor de info.
Gegroet,
Egbert Zijlema
-
EelkeB
Bericht
door EelkeB » 27 nov 2009, 08:45
Kun je een voorbeeld geven wanneer dat niet logisch is? Ik vind het namelijk heel logisch

Het klinkt mij toch meer in de oren als iets dat misschien beter als MOD kan worden geïmplementeerd.
-
Egbert Zijlema
-
Contacteer:
Bericht
door Egbert Zijlema » 03 dec 2009, 11:05
EelkeB schreef:Kun je een voorbeeld geven wanneer dat niet logisch is? Ik vind het namelijk heel logisch

Het klinkt mij toch meer in de oren als iets dat misschien beter als MOD kan worden geïmplementeerd.
Voorbeeld: Op mijn forum heeft een gebruiker een "Boekenhoekje" gestart. Daarin kan iedereen zijn favoriete boek (over Appingedam) aanbevelen/recenseren. Wat ik niet erg handig vind, is dat die "recensies" worden geplaatst als "Re: Boekenhoekje". Beter is het om in de onderwerpregel de titel van het boek te noemen. De consequentie van dit "koppenbeleid" moet zijn dat dit ook voor het eerste bericht geldt. Met andere woorden: je moet de onderwerpregel van het eerste bericht kunnen wijzigen zonder dat de titel van het topic mee-verandert.
PS: Ik heb het overigens voorelkaar gekregen door het eerste bericht nog een keer te plaatsen, daarvan de kop te wijzigen en vervolgens het oorspronkelijke eerste bericht te verwijderen. Dan klopt weliswaar de plaatsingsdatum niet meer, maar daar kon (in dit geval) de starter van het topic mee leven. Overigens is deze werkwijze vrijwel ondoenlijk als er al veel berichten zijn, want alle andere berichten moeten tijdelijk worden verwijderd om er voor te zorgen dat de kopie van het eerste bericht onmiddellijk volgt op het eerste en uiteindelijk eerste wordt nadat het originele bericht is verwijderd.
Gegroet,
Egbert Zijlema
-
EelkeB
Bericht
door EelkeB » 03 dec 2009, 14:05
Het lijkt mij logischer om in zo'n geval in de eerste post een uitleg te geven van waar het topic voor bedoeld is, en de eerste recensie (in dit geval) in een aparte, tweede post te plaatsen. Als je het zo doet is het ook weer logisch dat de eerste post dezelfde titel heeft als het topic. Denk ook eens aan hoe het geïmplementeerd moet worden. Dan zou bij de eerste post dus twee tekstvelden getoond moeten worden bij aanmaken en bewerken, een voor de topic-titel en een voor de post-titel. Ik denk dat dat meer vragen oproept dan beantwoord.
Nogmaals, niemand houd je tegen om dit voor je eigen forum om te bouwen, maar het lijkt mij geen logische feature voor het core product.
-
Egbert Zijlema
-
Contacteer:
Bericht
door Egbert Zijlema » 04 dec 2009, 13:46
EelkeB schreef:Dan zou bij de eerste post dus twee tekstvelden getoond moeten worden bij aanmaken en bewerken, een voor de topic-titel en een voor de post-titel.
Dat hoeft niet per se verwarrend te zijn. Kwestie van goed uitleggen. Bovendien kun je van de topic-titel een verplicht veld maken. Het zou dan zo moeten werken (en ook moeten worden uitgelegd) dat de topic-titel automatisch ook wordt gebruikt voor het bericht, tenzij men daar zelf wat anders invult.
Jouw idee is maar beperkt bruikbaar, want mag je van gemiddelde forumgebruikers verwachten dat ze dit correct doen als ze een nieuw topic starten? Zo is het op mijn forum gegaan en toen ik het zag was er al een tweede bericht. Nou dan kun je het alleen maar oplossen door dat tweede bericht tijdelijk te verwijderen.
Gegroet,
Egbert Zijlema
-
EelkeB
Bericht
door EelkeB » 04 dec 2009, 14:02
To each their own, zou ik zeggen. Mij heb je niet overtuigd, maar dat hoeft ook niet. Je kunt het te berde brengen op phpbb.com in het forum 'phpBB discussion'. Dat is in principe waar feature suggesties thuishoren. Maar ik denk persoonlijk dat je meer kans maakt als je het insteekt als een mod.
-
Ger
-
Contacteer:
Bericht
door Ger » 04 dec 2009, 14:20
Even heel kort door de bocht: voor het gros van de mensen zal het geen toevoegde waarde hebben, zoals Eelke reeds uitlegde. Het als standaard feature overnemen ligt dus niet in de lijn der verwachting. Een MOD is dan veel logischer.