[Algemeen] Webhosting diensten

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door marian0810 » 02 nov 2009, 11:21

Pascal schreef:Of je moet dotbashosting heten :P
Die bestaat toch niet meer? :?
djfred schreef:Ik mag blijkbaar bij hun de bestanden van het forum niet aanpassen! Wanneer ik ze door middel van FTP kopieer dan worden de bestanden namelijk niet veranderd!
Er staat wel dat je gewoon ftp toegang hebt, misschien vergeet je om de buffer te legen? Of moet je eens een ander ftp programma proberen?

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Jeroen » 12 nov 2009, 11:33

Heeft er iemand ervaring met www.mijndomein.nl ?
Heb alleen even een domeinnaam nodig, en die kan je daar voor 9 euro per jaar kopen en dan kan je zelf DNS en zo instellen. Maar op internet lees ik niet zulke goeie dingen over mijndomein.nl dus ben even benieuwd of er hier mensen met ervaringen zijn :)
Jeroen

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Paul » 12 nov 2009, 12:37

Wil je het echt weten? :P Laat ik het zo zeggen, zelfs een gratis account is bij hun *beep* :)

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Kevin » 12 nov 2009, 12:45

Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Paul » 12 nov 2009, 13:24

Goedkoop is niet meteen beter ;).

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Jeroen » 12 nov 2009, 13:26

paul schreef:Goedkoop is niet meteen beter ;).
Zo dacht ik er inderdaad ook over, maar die starthosting waar kevin naar linkt is ook best intressant volgens mij.
Jeroen

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Paul » 12 nov 2009, 13:28

Laten we dan maar beginnen dat ze in ieder geval op het eerste jaar verlies draaien op de domeinnaam, en ze dit net goedmaken op het tweede jaar. Losse domeinnaam verkoop betekend voor hun dus puur verlies, want dan kijk je alleen nog naar de inkoop prijzen en dan komen er de personeelsprijzen en servers nog bij. Prijzen zijn dus niet realitische voor lossen domeinnamen ;)

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Kevin » 12 nov 2009, 19:48

De hosting maakt het dik goed, dat is waar ze op hopen dat je uiteindelijk gaat nemen volgens mij. Maar goed als je van te voren zeker weet dat er je geen hosting erbij nodig gaat hebben, wat ken jou het schelen dat hun verlies maken op die domeinnaam :mrgreen:
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Jeroen » 12 nov 2009, 21:44

paul schreef:Laten we dan maar beginnen dat ze in ieder geval op het eerste jaar verlies draaien op de domeinnaam, en ze dit net goedmaken op het tweede jaar. Losse domeinnaam verkoop betekend voor hun dus puur verlies, want dan kijk je alleen nog naar de inkoop prijzen en dan komen er de personeelsprijzen en servers nog bij. Prijzen zijn dus niet realitische voor lossen domeinnamen ;)
Maar wat is het probleem voor degene die zo'n domeinnaam wil kopen dan?
Als hun er verlies op maken heb ik dan bijv. toch verder geen last van? Als ze zich aan de prijzen houden die ze daar hebben staan is het toch oké, of niet?
kevin1979 schreef:wat ken jou het schelen dat hun verlies maken op die domeinnaam :mrgreen:
Dat is dus inderdaad eigenlijk wat ik bedoel :P
Jeroen

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Paul » 13 nov 2009, 01:17

kevin1979 schreef: wat ken jou het schelen dat hun verlies maken op die domeinnaam :mrgreen:
Wat mij betreft een hoop. Want als ik dan een keer een vraag heb, is de kans groot dat hun die niet beantwoorden. OF als ik een storing heb, dat hun het gewoon uitstellen, of als ik wil verhuizen, dat hun het niet accepteren.
Een bedrijf dat niet verdient kan niet bestaan. Dus ergens moet geld vandaan komen

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Kevin » 13 nov 2009, 07:39

We zullen het gaan meemaken Paul, Ik moet voor een klant een domeinnaam wegverhuizen van Starthosting.

Om de reden dat ze er ook hosting bij willen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
FreakyBlue
Berichten: 1607
Lid geworden op: 29 okt 2007, 22:15
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door FreakyBlue » 13 nov 2009, 08:06

Ik heb een aantal domeinnamen bij transip.nl
Daar heb ik geen problemen mee gehad en ook geen klachten van anderen gehoord (maar ik hoor natuurlijk ook niet alles :D ) .
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Gebruikersavatar
Tazmanian
Berichten: 293
Lid geworden op: 16 aug 2007, 15:19
Locatie: Hamme - Belgie
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Tazmanian » 15 nov 2009, 17:48

Bij welke provider is phpbb.nl trouwens gehost?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Paul » 15 nov 2009, 17:54

phpBB.nl wordt gehost door bartvb, op zover ik weet eigen servers van bart. De ruimte daarvoor wordt afgenomen bij xs4all volgens de traceroute.

Gebruikersavatar
Imense
Berichten: 794
Lid geworden op: 22 apr 2006, 19:50
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Imense » 16 nov 2009, 22:24

FreakyBlue schreef:Ik heb een aantal domeinnamen bij transip.nl
Daar heb ik geen problemen mee gehad en ook geen klachten van anderen gehoord (maar ik hoor natuurlijk ook niet alles :D ) .
Wach tmaar tot je je domein wil verhuizen, dan ga je ze echt leren kennen wat een verschrikkelijk bedrijf is dat zeg!!

Ik heb nu alles al weer een jaar bij de Antagonist, zojuist weer verlengd. Kreeg keurig een mailtje of ik het wilde verlengen, zoniet wordt het automatisch verwijderd geen poespas, geen geeemmer met verborgen kosten.
En goedkoop en zeker ook een goede kwaliteit mijn site is nog nooit uit de lucht geweest!

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Jeroen » 16 nov 2009, 23:19

Ik heb ook deze keer weer gekozen voor Antagonist.
Had ik al ervaring mee, dan maar wat euro's meer, maar daar krijg je dan ook véél meer voor terug. Ben zeer tevreden met Antagonist :)
Jeroen

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Paul » 16 nov 2009, 23:46

Ik heb nog nooit een probleem met transip gehad, en iik heb toch een behoorlijk groot aantal domeinen bij ze gehad. Wel is een foute factuur, maar met een support ticket is dit zo opgelost :)

Gebruikersavatar
Tazmanian
Berichten: 293
Lid geworden op: 16 aug 2007, 15:19
Locatie: Hamme - Belgie
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Tazmanian » 17 nov 2009, 22:29

paul schreef:phpBB.nl wordt gehost door bartvb, op zover ik weet eigen servers van bart. De ruimte daarvoor wordt afgenomen bij xs4all volgens de traceroute.
Ben anders wel benieuwd naar de server specs. Het forum hier is een van de snelste, zoniet dé snelste die ik al ben tegen gekomen :idea:

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Paul » 17 nov 2009, 22:33

Daarvan heb ik geen idee, zal je bartvb moeten vragen. Maar dat is verder geheel offtopic naar dit topic.
Wel kan ik je zeggen dat je niet echt een hele bijzondere server nodig hebt voor een forum van deze grote.

Gebruikersavatar
Tazmanian
Berichten: 293
Lid geworden op: 16 aug 2007, 15:19
Locatie: Hamme - Belgie
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Tazmanian » 17 nov 2009, 22:41

Daarom dat ik volgend jaar zal overschakelen naar een goedkope dedicated server. Zo kan ik er nog andere websites van mij op hosten en komt het mij goedkoper uit dan mijn huidige VPS.

Gesloten