phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Paul » 01 okt 2009, 13:55

Zoiets zal er waarschijnlijk wel zijn ja :)

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Jeroen » 02 okt 2009, 13:37

Maakt iemand van jullie een screenshotje van het forum voor de inschrijving?
Jeroen

Erik Frèrejean
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 apr 2008, 19:29

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Erik Frèrejean » 02 okt 2009, 13:43

Proud member of the phpBB Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Jeroen » 02 okt 2009, 14:45

Ja, daarom vroeg ik het ook, of iemand van het team er een screenshotje van maakt of dat het automatisch gaat. Want op mijn forum heb ik een systeem waardoor je iedere keer een ander logo ziet bij refreshen van pagina (keuze uit 10 verschillende) dus vroeg me af of er automatisch een screen wordt genomen of door iemand.

Dan kan diegene 't mooiste logo uitzoeken voor screen :mrgreen: :ugeek:
Jeroen

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Derky » 02 okt 2009, 14:52

Ik doe het handmatig nu, het kan automatisch. (dit is echter niet zo simpel als het lijkt :P )

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Emiel-vR » 02 okt 2009, 18:11

Ik zie net in het overzicht dat op 1 na alle fora die gewonnen hebben weer verdwenen zijn:
De winnaars van voorgaande jaren:
  • 2007 phpBBstylers van Robin Huurman
  • 2005 Barki van jh0nny
  • 2004 Spammersheaven van mosymuis
  • 2003 Zutfun van WebmasterX
Ik vind dit erg jammer om te zien. Aan de ene kant, klasse MosyMuis, aan de andere kant, jammer dat de rest weg is. Ik denk dat het doorzettingsvermogen om een forum op lange duur als een betrouwbare basis neer te zetten mischien wel een van de belangrijkste aspecten is van het forumbeheer.

Wellicht dat jullie dit aspect in jullie beoordelingen mee kunnen laten wegen, in de hoop dat de lijst in de toekomst voornamelijk uit links kan bestaan naar forums die blijven bestaan.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Paul » 02 okt 2009, 18:31

Het is niet echt mogelijk om te voorspellen of een bepaald forum over XXX tijd nog steeds bestaat, dat hangt gewoon van teveel factoren af en is niet te voorspellen.

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Emiel-vR » 02 okt 2009, 18:38

paul schreef:Het is niet echt mogelijk om te voorspellen of een bepaald forum over XXX tijd nog steeds bestaat, dat hangt gewoon van teveel factoren af en is niet te voorspellen.
Het is niet exact te voorspellen inderdaad, maar met een beetje ervaring en menselijk inzicht is hier zeker wel een zinnige inschatting over te maken.
Enkele aspecten die een indicatie geven:
  • Hoe lang bestaat het forum zelf.
  • Heeft de eigenaar eerdere fora gemaakt en hoe is het daarmee afgelopen.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Paul » 02 okt 2009, 18:44

Geen van beide geven een goede indicatie. Ten eerste maakt het weinig uit hoe lang een forum al bestaat. Ik ken genoeg fora/sites die stopten van de één op de andere dag voor een reden terwijl die al jaren bestaan. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom een site stopt.
Verder hebben andere sites ook weinig ermee te maken. Het is net als met aandelen, in het verleden behaalde resultaten hebben geen garantie voor de toekomst. Je kan niet zien wat eens ite gaat doen als je kijkt naar het verleden van de eigenaar.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Jeroen » 02 okt 2009, 18:47

Emiel-vR schreef:
paul schreef:Het is niet echt mogelijk om te voorspellen of een bepaald forum over XXX tijd nog steeds bestaat, dat hangt gewoon van teveel factoren af en is niet te voorspellen.
Het is niet exact te voorspellen inderdaad, maar met een beetje ervaring en menselijk inzicht is hier zeker wel een zinnige inschatting over te maken.
Enkele aspecten die een indicatie geven:
  • Hoe lang bestaat het forum zelf.
  • Heeft de eigenaar eerdere fora gemaakt en hoe is het daarmee afgelopen.
Ik vind alsnog dat je daar nogsteeds niet goed over kan oordelen.
Hoe lang het forum bestaat? Misschien bestaat hij pas 2 weken maar is het nu al een grandioos succes en gaat dat nog jaren duren?

Je weet dat allemaal niet, dus ik denk dat ze het beste kunnen beoordelen over hoe je forum er nú (op het moment dat hij beoordeeld word) uit ziet.
Jeroen

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Derky » 02 okt 2009, 18:57

Het valt lastig te controleren ja, de publiekswinnaar van 2007 bestaat nog wel: http://www.tt-forum.nl/ (er staat zelfs nog een logotje van de prijs :P )

Gebruikersavatar
AirWarrior
Berichten: 724
Lid geworden op: 16 jan 2008, 11:31

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door AirWarrior » 02 okt 2009, 19:10

Derky schreef:Het valt lastig te controleren ja, de publiekswinnaar van 2007 bestaat nog wel: http://www.tt-forum.nl/ (er staat zelfs nog een logotje van de prijs :P )
Dat is leuk om te zien dat ze met TROTS hun award ook blijven showen. Toont een stukje waardering naar beide kanten. :)
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Rotsblok
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:32
Locatie: 52.8932631º 4.8051718º
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Rotsblok » 04 okt 2009, 01:14

Misschien hebben ze alleen mee gedaan en ff een forum opgericht om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met phpBB..

Ik zal het iig doen indien mogelijk (en nee met de site die ik het in gevoerd is dit niet het geval..)
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich
What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door svenn » 04 okt 2009, 09:31

Rotsblok schreef:Misschien hebben ze alleen mee gedaan en ff een forum opgericht om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met phpBB..

Ik zal het iig doen indien mogelijk (en nee met de site die ik het in gevoerd is dit niet het geval..)
Dat betwijfel ik, afhankelijk van de jury door de jaren heen kozen ze steeds een prachtige winnaar die er echt langer dan 15 minuten ingestopt heeft. Een eigen template, meestal custom mods, een mooie integratie, ect... altijd mensen die al langer bezig waren met hun forum.

Gebruikersavatar
Finny
Berichten: 164
Lid geworden op: 23 dec 2008, 10:18
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Finny » 04 okt 2009, 10:13

Daar gaat het toch tenslotte om? Je moet origineel zijn, je onderscheiden van de rest.
Een standaard phpBB forum zal daarom ook niet echt in aanmerking komen om te winnen.
(Bijna) iedereen kan zelf wel een forumpje opzetten en modificaties installeren.
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

Rotsblok
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:32
Locatie: 52.8932631º 4.8051718º
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Rotsblok » 04 okt 2009, 13:00

svenn schreef:Dat betwijfel ik, afhankelijk van de jury door de jaren heen kozen ze steeds een prachtige winnaar die er echt langer dan 15 minuten ingestopt heeft. Een eigen template, meestal custom mods, een mooie integratie, ect... altijd mensen die al langer bezig waren met hun forum.
Sorry, maar ik heb het toch niet over 15 minuten. En ook al noem je al die dingen op, het is nog steeds mogelijk dat ze het alleen doen om te laten zien wat mogelijk is.. En als je het voor je werk / betaalde hobby doet is het een mooi advertentie voor je werk.. En wie zegt dat je er dan maar 15 minuten in stopt..s

Maar goed.. laat ik niet te veel off topic gaan...
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich
What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42

Gebruikersavatar
joept
Berichten: 452
Lid geworden op: 17 apr 2008, 08:22
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door joept » 04 okt 2009, 14:16

Pietje15 schreef:
Emiel-vR schreef:
paul schreef:Het is niet echt mogelijk om te voorspellen of een bepaald forum over XXX tijd nog steeds bestaat, dat hangt gewoon van teveel factoren af en is niet te voorspellen.
Het is niet exact te voorspellen inderdaad, maar met een beetje ervaring en menselijk inzicht is hier zeker wel een zinnige inschatting over te maken.
Enkele aspecten die een indicatie geven:
  • Hoe lang bestaat het forum zelf.
  • Heeft de eigenaar eerdere fora gemaakt en hoe is het daarmee afgelopen.
Ik vind alsnog dat je daar nogsteeds niet goed over kan oordelen.
Hoe lang het forum bestaat? Misschien bestaat hij pas 2 weken maar is het nu al een grandioos succes en gaat dat nog jaren duren?

Je weet dat allemaal niet, dus ik denk dat ze het beste kunnen beoordelen over hoe je forum er nú (op het moment dat hij beoordeeld word) uit ziet.
Om nou te zeggen dat mijn forum: www.forum.myblogsite.nl een onwijs groot succes is, nee dat kan ik niet zeggen. Maar wat ik wel kan zeggen is dat ik er nog elke dag heel wat uurtjes lol van heb, en dat er iedere dag wel door iemand een nieuw onderwerp wordt geplaatst. Het gaat mij om de lol, het is natuurlijk leuk als je forum vol loopt met een paar duizend leden, maar ik kan je vertellen dat ik het prima vind met 17 geregistreerde leden.

Joep

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Jeroen » 04 okt 2009, 14:34

Daar heb je ook helemaal gelijk in ;)
Was ook maar een voorbeeld, om maar aan te geven hoe lastig het te beoordelen is.
Jeroen

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Derky » 04 okt 2009, 19:19

Het gaat erg goed met de inschrijvingen. We hebben al 14 kandidaten in de eerste 4 dagen dat de inschrijvingen geopend zijn! :D

http://www.phpbb.nl/awards/kandidaten/

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: phpBB.nl Awards 2009 - discussie

Bericht door Jeroen » 04 okt 2009, 19:34

Leuk :)
Hoe meer deelnemers hoe spannender.
Jeroen

Plaats reactie