Je beschikt niet over de nodige permissies om privéberichten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
cipera

Je beschikt niet over de nodige permissies om privéberichten

Bericht door cipera » 22 sep 2009, 22:23

• Adres van je forum: http://www.voltigeren.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum:Geen
    Wanneer ontstond het probleem?Sinds de update naar 3.0.5
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Update van 3.0.3 naar 3.0.5
    Wat is het probleem?
Gebruikers kunnen niet meer hun prive berichten lezen.
Wel kunnen ze prive berichten versturen.

Laatst is onze server gecrasht, en gelukkig had ik een volledige backup gemaakt 2 dagen er voor.
We draaiden op phpbb 3.0.3

Nu heb ik een tijdelijke virtual server gehuurd om het forum online te houden tot dat onze eigen server weer draait.
Ik heb on de virtual server een nieuwe installatie gedaan van phpbb3.0.5 en daar de backup op terug gezet.
Sindsdien krijgen gebruikers de melding "Je beschikt niet over de nodige permissies om privéberichten te lezen." als ze een prive berichtje willen lezen.
Versturen kunnen ze het wel..

Heb dit forum doorzocht, en ook gegoogled, maar niks..
Alle permissies lijken goed te staan als ik die bekijk via het admin panel.

Enig idee iemand ?

..

Derky
Contacteer:

Re: Je beschikt niet over de nodige permissies om privéberichten

Bericht door Derky » 23 sep 2009, 13:39

Heb je wel de database update gedaan van 3.0.3 naar 3.0.5?

Zo nee, download dit pakketje en upload alleen het bestand /install/database_update.php en voer het daarna uit. Verwijder dit bestand (en de map install) daarna weer. ;)

cipera

Bericht door cipera » 28 sep 2009, 01:49

Hoi, bedankt, dit was de oplossing.
Heb direct een backup gemaakt van deze werkende DB.
Nu is hij up to date met v3.0.5

Maar.... :-)

Vraagje..
Vanwege de 3 mods die ik geinstalleerd heb (ipsearch, antibot question, pagina's openen in een nieuw venster) dacht ik met een schone start te beginnen door de map waar het forum in is geinstalleerd, te hernoemen naar /forum-old.
Daarna heb ik een versie 3.0.5 gedownload, en geinstalleerd in /forum en naar dezelfde DB laten wijzen, en de connectie werkte.
Maar toen ik weer inlogde als een gewone gebruiker, kon ik weer mijn eigen prive berichten niet lezen, dezelfde error waar dit topic mee begonnen is.
Toen heb ik de nieuwe /forum hernoemt naar wat anders, en de /forum-old weer hernoemt naar /forum, en nu werkt alles weer gewoon zoals het hoort..

Zou dat ook aan de DB update kunnen liggen ? Lijkt me namelijk niet, omdat ik een versie 3.0.5 geinstalleerd heb op een werkende DB met v3.0.5.
Logica zou duiden op een probleem ergens in een file in het /forum gedeelte..
Enig idee ?

cipera

Bericht door cipera » 30 sep 2009, 12:54

Om het kort en simpel te maken, ik heb nu een werkende v3.0.5 forum met 3 mods.
(mods geinstalleerd vanaf v3.0.0)
Als ik de DB gebruik in een versie v3.0.5 zonder mods, hebben de gebruikers geen permissie's om hun eigen prive berichtjes te lezen.

Iemand ?

Gesloten