Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Egbert Zijlema
-
Contacteer:
Bericht
door Egbert Zijlema » 17 aug 2009, 19:16
Ik wil op mijn forum een mededeling neerzetten waarin verwezen wordt naar een aantal gewone webpagina's op mijn site i.p.v. naar berichten in het forum. Maar ik wil dat zo doen dat de informatie zich presenteert als een pop-up. Kan ik daar gewoon html in combinatie met javascript voor gebruiken, dus bijvoorbeeld:
Code: Selecteer alles
<a href="http://www.damsterkraant.nl/popup.html" onclick="window.open(this.href); return false;">blablabla</a>
Want voorzover ik het overzien kan, lukt dat niet met de BB-code.
Gegroet,
Egbert Zijlema
Homo sapiens non urinat in ventum
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 17 aug 2009, 19:30
HTML is voor security redenen niet mogelijk, je kan in plaats daarvan custom bbcode gebruiken.
-
Egbert Zijlema
-
Contacteer:
Bericht
door Egbert Zijlema » 17 aug 2009, 20:06
Custom BB-code. Aangepaste code dus. Ik vermoed dat ik die zelf moet schrijven? Wat me niet zo eentweedrie lukt, vrees ik. Is er iemand die de in mijn eerste bericht getoonde html-code kan/wil omzetten naar BB-code?
Hartelijk dank op voorhand.
Gegroet,
Egbert Zijlema
-
Egbert Zijlema
-
Contacteer:
Bericht
door Egbert Zijlema » 17 aug 2009, 20:30
Ik heb in de thread BBCodes op dit forum een bruikbaar stukje code gevonden denk ik. Je hebt dus 2 delen nodig, de BB-code, die je in je forum-tekst gebruikt en de vervangende html-code. Mijn vraag is: waar zet je die laatste neer op de server?
Gegroet,
Egbert Zijlema
-
Kevin
-
Contacteer:
Bericht
door Kevin » 17 aug 2009, 20:58
beheerspaneel, berichten en dan de optie bbcode toevoegen kiezen.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
phpBBservice.nl 
, Winnaar in de phpBB awards
2009,
2010 en
2012 met
AquaforA
-
Egbert Zijlema
-
Contacteer:
Bericht
door Egbert Zijlema » 17 aug 2009, 21:15
kevin1979 schreef:beheerspaneel, berichten en dan de optie bbcode toevoegen kiezen.
Dank, Kevin!
Had ik net zelf ook ontdekt. Het popup-effect is me gelukt met "target=_blank", maar dat is in html strict eigenlijk niet toegestaan. Maar goed ik ga de forumpagina's toch niet valideren.
Gegroet,
Egbert Zijlema