Probleem goedkeuring gast door Admin opgelost via phpbb.com

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
polymetaal

Probleem goedkeuring gast door Admin opgelost via phpbb.com

Bericht door polymetaal » 05 jul 2009, 11:35

• Adres van je forum: http://www.polymetaal.nl/nl5/linkdocs/htdocs/phpBB3
    Event. modificaties op je forum: download van phpbb.nl vervangen door phpbb.com
    Wanneer ontstond het probleem? vanaf het begin, bug in nederlandse download
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Als gasten zich aanmelden voor het forum om lid te worden, moeten ze worden goedgekeurd door Admin. Daartoe moet Admin het e-mail adres hebben om te vragen naar de reden voor aanvraag. (Wij krijgen ongeveer 10 aanvragen van (meestal russische) spammers), per dag.) We moeten dus eerst e-mail kontakt hebben voor we ze toe kunnen laten. In de nederlandse downloadversie kan dit niet, in de phpbb.com versie + nederlands taalpakket kan dit WEL. SVP aanpassen in de nederlandse versie.

Derky
Contacteer:

Re: Probleem goedkeuring gast door Admin opgelost via phpbb.com

Bericht door Derky » 05 jul 2009, 12:00

Kan je misschien wat specifieker aangeven waar je dit wel kan in de Engelse download en niet in de Nederlandse?
Mist er een taalvariabele of klopt er een php bestand niet?
Is het opgelost in een topic @phpbb.com? Wat is de url?

polymetaal

Bericht door polymetaal » 05 jul 2009, 20:11

Hallo Derky,
Het gaat om een verschil in functionaliteit tussen de download van phpBB.com (basis download + NL talepakket), EN de komplete nederlandse download op deze site. Hetzelfde verschil doet zich voor tussen phpBB.com en de duitse phpBB.de :

Wij, bij Polymetaal, gebruiken vijf bulletin boards naast elkaar.
Klik op; http://www.polymetaal.nl/siteNL/shopnlw ... l#item_397
Een registratie moet goedgekeurd worden door admin. Daartoe ontvangt admin de standaard e-mail met daarin de keuze "profiel bekijken" of "goedkeuren". Wij ontvangen gemiddeld 10 aanvragen tot registratrie per dag van (russische) spammers. Automatisch goedkeuren is dus geen optie.
Het "profiel bekijken" helpt ook niet. Niets te zien in het profiel.
Ik moet de aanvrager een mailtje sturen waarin de aanvrager aan moet geven waarom hij/zij lid wil worden van dit forum. In de nederlandse EN duitse versie kan dit niet; als je klikt op "stuur een e-mail" dat zegt het systeem dat deze gebruiker nog niet bestaat. Ook het zenden van een prive-bericht heeft geen zin.
In de UK-FR en ES versie is het WEL in orde; daar kan gewoon een mailtje gestuurd worden. Alleen serieuze gebruikers kunnen aangeven waarom ze lid willen worden, en worden vervolgens toegelaten.
Eerst had ik phpbb van de nederlandse site en duitse site gedownload. DAT IS DUS NIET GOED.
Het is veel beter, gezien bovenstaande, om de phpbb.com + talenpakket - versie te gebruiken.

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 05 jul 2009, 22:52

Het downloadpakket van phpBB.com en phpBB.nl is 99% hetzelfde, enkel zit de NL vertaling en de pro/subsilver taalpakketten er bij in. Ook in de pakketen van .de is dit het geval.

Er is dus zeker niets mis met de download op phpBB.nl of phpBB.de het probleem zal dus ergens anders liggen.

polymetaal

Bericht door polymetaal » 06 jul 2009, 08:31

Hallo,

Hoe dan ook, als ik download van phpbb.com werkt de e-mail wel, en als ik download van phpbb.nl of .de werkt de e-mail niet. Dus is voor mij het probleem opgelost. Misschien aan jullie om uit te zoeken wat het verschil is. Je kunt het heel makkelijk zien in een (proef) B.B. Stel e.e.a. zo in dat admin een aanvraag goed moet keuren, kun je dan een mailtje sturen naar de nog niet geregistreerde bezoeker? That's the question.

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 06 jul 2009, 15:48

Ook als ik de download van phpBB.com phpBB gebruik kan ik geen mails sturen naar die persoon "The requested user does not exist." of "You are not permitted to send e-mail to this user."

BTW, wordt de mail via het board gestuurd of via outlook of dergelijke?
Als er bij instellingen e-mail "Gebruikers versturen e-mail via het forum:" op "Ingeschakeld" staat, dan wordt het via het board gestuurd en is het niet mogelijk.
Staat het op "uitgeschakeld" kun je wel een mail sturen aangezien het e-mailadres er dan staat.

polymetaal

Bericht door polymetaal » 06 jul 2009, 18:04

Beste Tom,
Je hebt helemaal gelijk.
Ik heb een aantal e-mail settings uitgeprobeerd:
1. Enable board-wide e-mails:
If this is set to disabled no e-mails will be sent by the board at all.
Dit moet "enabled" zijn. Als het "disabled" staat, is verificatie door admin onmogelijk. De admin mogelijkheid is dan verdwenen bij "user registration settings"
2.Users send e-mail via board:
Instead of showing the users e-mail address users are able to send e-mails via the board. Deze staat default op "disabled".
Setting "enabled" > nu is het onmogelijk om een e-mail te sturen. Het moet dus staan op "disabled"

Waarschijnlijk heb ik bij de NL en DE download, zonder goed na te denken, de e-mail settings veranderd.
Nu is alles opgelost, en blijkt toch de inhoud van de downloads hetzelfde te zijn geweest. Ik heb er een hoop werk voor niks aan gehad, helaas pindakaas. Excuses voor e.e.a.

Gesloten