e-mail activaties en notificaties

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Flood

e-mail activaties en notificaties

Bericht door Flood » 17 jun 2009, 17:18

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
..

Als newbie heb ik net een phpBB forum geïnstalleerd. Alles lijkt naar behoren te werken alleen de e-mail notificaties lijken niet te lukken.

Ik had graag als er een nieuwe gebruiker zich aanmeld dat deze een activatie e-mail krijgt en stel dat een gebruiker zijn login wachtwoord van zijn account zou vergeten zijn, dat via het forum het wachtwoord automatisch kan toegezonden worden. Helaas lijkt me dit niet echt te lukken.

Omdat ik nieuw ben op gebied van forums gebruik ik voorlopig een gratis hosting dienst (http://www.freehostia.com). Ik vermoed dat deze geen php mailing (ook al heb ik geen idee wat dit is) ondersteunen. Dus geprobeerd via SMTP. Dus heb ik mijn gmail smtp account ingegeven maar deze lijkt niet te lukken. Ik heb ergens gelezen dat door een bepaalde poort dat google mail gebruikt, ik deze SMTP server niet kunnen gebruiken.

Mijn vraag : Hoe doen jullie e-mail activaties en notificaties??? Tips, ideëen en opmerkingen altijd welkom.

Mvg,

Flood.

Derky
Contacteer:

Re: e-mail activaties en notificaties

Bericht door Derky » 19 jun 2009, 07:52

Je kan hier vinden hoe je het voor Gmail moet instellen:
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 5#p3411785

Flood

Bericht door Flood » 19 jun 2009, 12:15

Bedankt voor de link,

Ga ik meteen uitproberen !

Mvg,

Flood

Flood

Bericht door Flood » 20 jun 2009, 17:58

Ok,

Ik heb de volledige thread doorgenomen van de link die je me gegeven hebt en daaruit blijkt dat er twee instellingen bestaan waarbij gmail zou moeten werken als smtp e-mail zender.(maar ik krijg bij beiden een foutmelding)

INSTELLING 1 :

Use SMTP server for e-mail: Yes
SMTP server address: tls://smtp.gmail.com
SMTP server port: 465
Authentication method for SMTP: PLAIN
SMTP username: example@gmail.com
SMTP password: Your Password

FOUTMELDING bij instelling 1

<b> PHP Notice</b>: in file <b>/includes/functions_messenger.php</b> on line <b>879</b>: <b>fsockopen() [<a href='function.fsockopen'>function.fsockopen</a>]: unable to connect to tls://smtp.gmail.com:465 (Permission denied)</b><br />

INSTELLING 2 :

Use SMTP server for e-mail: Yes
SMTP server address: ssl://smtp.gmail.com
SMTP server port: 465
Authentication method for SMTP: PLAIN
SMTP username: example@gmail.com
SMTP password: Your Password

FOUTMELDING bij instelling 2

Verbinding met SMTP-server mislukt : 13 : Permission denied

<b>[phpBB Debug] PHP Notice</b>: in file <b>/includes/functions_messenger.php</b> on line <b>879</b>: <b>fsockopen() [<a href='function.fsockopen'>function.fsockopen</a>]: unable to connect to ssl://smtp.gmail.com:465 (Permission denied)</b><br />

---

Dus dit probleem is nog niet opgelost. Kan iemand mij vertellen wat ik nog verkeerd doe?
Pop download bij gmail zelf is weldegelijk ingeschakkeld waardoor ik perfect kan mails ontvangen en versturen via outlook met mijn gmail account.

Alvast bedankt,

Mvg,

Flood

Gesloten