link openen in nieuw tabblad

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
antoine
Contacteer:

link openen in nieuw tabblad

Bericht door antoine » 28 mei 2009, 07:14

• Adres van je forum: http://forum.renault5alpineturbo.com
    Event. modificaties op je forum:none
    Wanneer ontstond het probleem?nvt
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nvt
    Wat is het probleem?
Hoe kan ik mijn forum aanpassen zodat een link opent in een nieuw tabblad.
Ik gebruik subsilver 2 welke ik probeer aan te passen naar mijn smaak.

Voor prosilver heb ik deze link gevonden: http://wiki.phpbb.nl/Koppelingen_in_nie ... r_(phpBB3)
Dit werkt bij mijn style niet, omdat daar geen bbcode.html file te vinden is. Kan iemand mij hierbij helpen?

EelkeB

Re: link openen in nieuw tabblad

Bericht door EelkeB » 28 mei 2009, 08:11

Werkende link (de automatische URL-parser stript het laatste haakje eraf): Koppelingen in nieuw venster (phpBB3)
In subsilver2 zit wel degelijk een bbcode.html... styles/subsilver2/template/bbcode.html

Edit: ik herinner me nu ineens wel (denk ik) dat de bbcode.html in subsilver 2 helemaal niet gebruikt wordt. Klopt dat, c.q. is dat wat je bedoeld?
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 28 mei 2009, 18:05

Anders kan je ook deze mod installeren --> http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... rime+links
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

antoine
Contacteer:

Bericht door antoine » 29 mei 2009, 08:30

In subsilver2 bestaat er geen bbcode.html, ik kan hem iig niet vinden. :oops:

EelkeB

Bericht door EelkeB » 29 mei 2009, 08:50

Dan zou ik eens even goed controleren of je de installatie wel goed hebt uitgevoerd, want als ik phpBB 3.0.4 download van phpbb.com dan zit er gewoon bbcode.html in styles/subsilver2/template (Zeker dat je op de goede plek kijkt? Staan er wel heel veel andere .html bestanden op die plek?)

Anyway, nogmaals, volgens mij wordt bbcode.html stiekem helemaal niet gebruikt in subsilver2. Ik kan alleen even niet zo snel vinden hoe je de default url-bbcode moet aanpassen. Ik zou het thuis even moeten nakijken wat ik precies heb aangepast hiervoor, mijn template is ook subsilver2-based.
Dutch Open Projects

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 29 mei 2009, 09:07

Maar geen enkele van deze oplossingen opent de links in een nieuw tabblad toch? :?

EelkeB

Bericht door EelkeB » 29 mei 2009, 09:15

Links worden met deze oplossingen als ik het goed heb geopend alsof je een target="_blank" toevoegt aan de link (vaak is dat precies wat ze dien, d.m.v. JavaScript). Veelal worden die geopend als nieuwe tab (bijvoorbeeld standaard gedrag in Firefox), maar dat is inderdaad afhankelijk van de browser en van de instellingen van de gebruiker. Om een nieuwe tab echt te forceren lijkt mij een erg slecht plan, dan sta je wat mij betreft echt volledig in hands-off-my-browser territory.
Dutch Open Projects

antoine
Contacteer:

Bericht door antoine » 29 mei 2009, 09:27

Ik zie het file staan op de server, maar wanneer ik op het gebruikerspaneel --> stijlen-->templates kijk vind ik hem niet terug.

Jammer genoeg kan je de overall_header niet aanpassen, deze wordt gebruikt in alle pagina's. Wanneer ik daar <base target="_blank"> in plaats opend hij de links wel in een nieuw tabblad, maar dat geld voor alle links. (Wat natuurlijk wel weer begrijpelijk is)

EelkeB

Bericht door EelkeB » 29 mei 2009, 09:31

Je kunt beter gewoon de bestanden op de server aanpassen, als je het via de ACP doet ben je de gecachete versies aan het bewerken die je weer kwijt bent als de cache wordt ververst. Waarom zit het er dan in? Tja...

Maar dat je hem niet in de backend ziet is wel een teken dat hij inderdaad niet gebruikt wordt door subsilver2. Als ik eraan denk zal ik vanavond thuis even kijken naar de wijzigingen die ik zelf heb aangebracht.
Dutch Open Projects

antoine
Contacteer:

Bericht door antoine » 29 mei 2009, 09:35

Het zal fijn zijn wanneer je de veranderingen door kan geven ;)

Gesloten